• 0

B to B spam wordt verboden [plan]

Kabinet stemt in met verbod op spam naar bedrijven

 

Het kabinet wil het ongevraagd sturen van commerciële boodschappen via de mail, sms en de fax gaan verbieden. Op zich zou je denken dat dat een goede zaak is, als je de mailbox af en toe bekijkt.

 

Maar als ik er langer over nadenk zie ik eigenlijk alleen maar obstakels en geen oplossing. Het probleem van spam zoals ik het ervaar is dat er meestal bedrijven uit het buitenland zijn die mij mailtjes sturen. Deze voorgestelde regelgeving gaat daar niets aan veranderen. Het zorgt wel voor obstakels in het contacteren van potentiële klanten.

 

Eigenlijk blijft alleen over het koud bellen (olé) en het sturen van een brief, als directe methoden om een potentiële klant te benaderen. En dat terwijl een mail zo uitermate geschikt kan zijn om een eerste contact te zoeken.

 

Wat is een "spam" mailtje in die zin dan eigenlijk. Als ik een persoonlijk bericht stuur naar iemand binnen een bedrijf met de vraag eens te bekijken of onze diensten aansluiten bij hun wensen, of om de mogelijkheden een partnerschap aan te gaan, is dat dan gelijk te kwalificeren als spam? Dat geeft mij toch eigenlijk meer een gevoel van remming.

 

Nu snap ik overigens wel waarom de diverse netwerksites als paddestoelen uit de grond schieten. Daar geeft iedereen aan open te staan voor contacten en kun je dus zonder problemen iemand een persoonlijk bericht sturen met zo'n voorstel.

 

Eigenlijk ben ik dus maar gedeeld tevreden met het plan van het kabinet.

Wat vinden jullie ervan?

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Als het maar geen geautomatiseerd proces is.

Ja zeg eerst ga je er faliekant tegenin en vervolgens kom je naar 4 pagina's met een opmerking waarbij je aangeeft dat je die mailtjes op de een of andere manier toch best kunt waarderen omdat ze "persoonlijk" zijn. Blijkbaar leg jij dus daar de grens, bij wat hij zelf als persoonlijk ervaart. Waarom oordeel je (vind ik althans) dan zo hard over andere reageerders die de NL mail met commerciële boodschappen niet direct als negatieve spam willen beoordelen en die het verbod (plan tot) daarom te ver vinden gaan?

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Tenslotte ontvang ik regelmatig email van iemand met een commerciele boodschap, die de moeite heeft genomen me een persoonlijk mailtje te sturen. Daar stuur ik een vriendelijk antwoord naar toe, ook als ze mijn email alleen maar van m'n website hebben gehaald. Als het maar geen geautomatiseerd proces is.

 

Gepersonaliseerde spam is volgens dit artikel in de maak. Spam met dezelfde soort (vorm van) onderwerp, opmaak, groet tot aan typefouten toe als de reguliere mail die je van je college ontvangt.

Link naar reactie
  • 0

Als het maar geen geautomatiseerd proces is.

Ja zeg eerst ga je er faliekant tegenin en vervolgens kom je naar 4 pagina's met een opmerking waarbij je aangeeft dat je die mailtjes op de een of andere manier toch best kunt waarderen omdat ze "persoonlijk" zijn. Blijkbaar leg jij dus daar de grens, bij wat hij zelf als persoonlijk ervaart. Waarom oordeel je (vind ik althans) dan zo hard over andere reageerders die de NL mail met commerciële boodschappen niet direct als negatieve spam willen beoordelen en die het verbod (plan tot) daarom te ver vinden gaan?

 

Het is precies hetzelfde verschil als tussen huis-aan-huis reclame en een persoonlijk geschreven brief. Of nauwkeuriger gezegd: ik wil geen reclame en aanbiedingen en adviezen etc. waar ik niet om heb gevraagd. Als iemand iets van me wil weten, dan mogen ze me mailen.

 

Iedereen op dit forum begrijpt volgens mij heel goed waar de grens ligt tussen spam en gewone email. En ik weiger in te zien waarom ik zou moeten betalen om dingen te voorkomen die andere mensen doen met mijn mailbox waarvan ik niet wil dat ze het doen.

 

dagdag

Christine

 

ps maar misschien ben ik ouderwets? ik ben uit de tijd dat spam nog niet bestond.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.