Ik weet niet of het een aardig draadje zou kunnen worden.
Maar ik heb een ervaring achter de rug met een elevator pitch bij SkillCity.
Conclusie jury, verhaal is op zich goed, maar ik had met dit project te weinig Intellectueal Property. Ofschoon ze daar niet helemaal gelijk in hebben, was de IP inderdaad niet geheel afgedekt.
Op zich allemaal weer open deuren die je ook in de verhalen van Ties leest, doch je moet het een keer ervaren hebben. Mijn leer momenten waren:
1. Zorg dat je een goed IP hebt en ook duidelijk maakt.
2. Denk groot, niet alleen Nederland maar gewoon de hele wereld veroveren.
3. Wees heel concreet wat je wil, nodig hebt. Noem een bedrag en vertel hoe je het terug verdient.
Mijn 90 seconde pitch is nu bijgeschaafd, zou het overigens nooit meer op deze wijze doen, waar allerlei slimme ondernemende mensen aanwezig zijn waarvan je niet weet wie nu eigenlijk echt de investeerders zijn.
In de jury zat overigens een ondernemer die mij direct als competitor zag. Die zal dan gelijk negeatief gestemd hebben.
Maar goed, zal dit een aardig draadje worden, of gaan we een hoop commercials op ons afroepen. Moet de salespitch bijvoorbeeld neergezet worden? Vraagt een beetje om spam...
Ik hoor het wel, hoeft voor mij niet, maar als anderen er van kunnen leren...
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
perry
perry
Ik weet niet of het een aardig draadje zou kunnen worden.
Maar ik heb een ervaring achter de rug met een elevator pitch bij SkillCity.
Conclusie jury, verhaal is op zich goed, maar ik had met dit project te weinig Intellectueal Property. Ofschoon ze daar niet helemaal gelijk in hebben, was de IP inderdaad niet geheel afgedekt.
Op zich allemaal weer open deuren die je ook in de verhalen van Ties leest, doch je moet het een keer ervaren hebben. Mijn leer momenten waren:
1. Zorg dat je een goed IP hebt en ook duidelijk maakt.
2. Denk groot, niet alleen Nederland maar gewoon de hele wereld veroveren.
3. Wees heel concreet wat je wil, nodig hebt. Noem een bedrag en vertel hoe je het terug verdient.
Mijn 90 seconde pitch is nu bijgeschaafd, zou het overigens nooit meer op deze wijze doen, waar allerlei slimme ondernemende mensen aanwezig zijn waarvan je niet weet wie nu eigenlijk echt de investeerders zijn.
In de jury zat overigens een ondernemer die mij direct als competitor zag. Die zal dan gelijk negeatief gestemd hebben.
Maar goed, zal dit een aardig draadje worden, of gaan we een hoop commercials op ons afroepen. Moet de salespitch bijvoorbeeld neergezet worden? Vraagt een beetje om spam...
Ik hoor het wel, hoeft voor mij niet, maar als anderen er van kunnen leren...
Perry
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/8551-ervaring-elevator-pitches/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
15 antwoorden op deze vraag