• 0

Ervaring elevator pitches

Ik weet niet of het een aardig draadje zou kunnen worden.

 

Maar ik heb een ervaring achter de rug met een elevator pitch bij SkillCity.

 

Conclusie jury, verhaal is op zich goed, maar ik had met dit project te weinig Intellectueal Property. Ofschoon ze daar niet helemaal gelijk in hebben, was de IP inderdaad niet geheel afgedekt.

 

Op zich allemaal weer open deuren die je ook in de verhalen van Ties leest, doch je moet het een keer ervaren hebben. Mijn leer momenten waren:

 

1. Zorg dat je een goed IP hebt en ook duidelijk maakt.

2. Denk groot, niet alleen Nederland maar gewoon de hele wereld veroveren.

3. Wees heel concreet wat je wil, nodig hebt. Noem een bedrag en vertel hoe je het terug verdient.

 

Mijn 90 seconde pitch is nu bijgeschaafd, zou het overigens nooit meer op deze wijze doen, waar allerlei slimme ondernemende mensen aanwezig zijn waarvan je niet weet wie nu eigenlijk echt de investeerders zijn.

 

In de jury zat overigens een ondernemer die mij direct als competitor zag. Die zal dan gelijk negeatief gestemd hebben.

 

Maar goed, zal dit een aardig draadje worden, of gaan we een hoop commercials op ons afroepen. Moet de salespitch bijvoorbeeld neergezet worden? Vraagt een beetje om spam...

 

Ik hoor het wel, hoeft voor mij niet, maar als anderen er van kunnen leren...

 

Perry

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik geloof niet zo in pitches. 1 op 1 werkt beter. Vooral bij publieke pitches zitten er vaak eer concurrenten en adviseurs in de zaal dan investeerders.

 

Pitches zijn spannend, leuk en leerzaam. Ik heb echter in al die jaren maar weinig succesvolle participaties meegemaakt. ABN-Amro Informal Investment services (onze enige echte concurrent :P) Denkt er net zo over.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Zojuist (15:30) was toevallig mijn "elevator pitch" op BNR Nieuwsradio (hier te beluisteren) :)

 

 

Dat is zo lekker aan radio via het internet: luisteren wanneer je wilt, en intussen lekker doorwerken. Leuke pitch,duidelijk verhaal. Denk je niet dat het ontbreken van een vermogensbehoefte voor expansie niet een beetjeeen zwaktebod was? Dat moet je in ronde drie van New Venture zelfs aan kunnen geven, waarom hebben jullie dat nog niet helder, of wilde je het gewoon niet zeggen ;) ?

 

Twee pitches voor je zat Arjan Hemmelaar,van Iki bier, de meeste hier ook wel bekend (via dezelfde stream te beluisteren) die heb ik niet helemaal afgeluisterd. (voor toekomstige luisteraars: Jeroen begint op tweederde van de stream, 17 min. 22. )

Link naar reactie
  • 0

Denk je niet dat het ontbreken van een vermogensbehoefte voor expansie niet een beetjeeen zwaktebod was? Dat moet je in ronde drie van New Venture zelfs aan kunnen geven, waarom hebben jullie dat nog niet helder, of wilde je het gewoon niet zeggen ;) ?

 

Heel eerlijk gezegd ging die vraag niet zo goed nee, hoewel ik hem natuurlijk verwacht had kwam mijn antwoord er minder goed doorheen dan gedacht. Ik weet niet waardoor dat kwam. Een echte directe kapitaalbehoefte hebben we niet (eerst nog wat meer goed betalende klanten erbij om een goede basis te leggen, vandaaruit gaan we wellicht wat geld ophalen), maar ik ben het met je eens dat dat antwoord er beter uit had moeten komen.

 

Twee pitches voor je zat Arjan Hemmelaar,van Iki bier

 

En ertussenin iemand met een Canabis-drankje, blijkbaar is drank aan een opmars bezig :)

Link naar reactie
  • 0
Leuk verhaal in de pitch. Heb je er nog reacties op gekregen?

 

Dankjewel! We hebben best wel wat reacties gehad ja, vooral van concurrenten en partners. Niet direct van klanten.

 

Van concurrenten omdat ze ons blijkbaar goed in de gaten houden, dat merken we goed. We hebben ook wat artikelen geplaatst gekregen op belangwekkende e-learningsites (e-learning.nl, e-learningplaza, SURF), op het feit dat we zo sterk naar buiten treden krijgen we veel complimenten dus dat is erg leuk :)

Link naar reactie
  • 0

 

Gisteren mijn elevatorpitch bij BNR opgenomen.

Blijft leuk om te doen:-) Vanavond een sales pitch bij OpenBC op een stoeltje. Hoe meer je het doe hoe korter je pitch wordt:-)

 

 

Perry

 

P.S. Dit draadje mag nou wel naar het forum lijkt me.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 112 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.