Momenteel heb ik een gewone full time baan, en heb ik samen met mijn vrouw een eigen zaakje vanuit huis.
Bij mijn baas verdien ik nu zo'n 30.000 euro bruto per jaar. Ik betaal hier 40% loonbelasting over. Ik betaal dit nu ook over de inkomsten(belasting) over de winst vanuit onze eigen onderneming.
Mijn vraag is nu eigenlijk, stel ik ga uit van een jaarlijkse netto winst van 30.000 euro, hoeveel % belasting betaal ik dan. Is dit ook 40% of betalen eigen ondernemers minder belasting? (Dit is namelijk wat ik gehoord heb)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
VVR1
VVR1
Hallo Allemaal,
Momenteel heb ik een gewone full time baan, en heb ik samen met mijn vrouw een eigen zaakje vanuit huis.
Bij mijn baas verdien ik nu zo'n 30.000 euro bruto per jaar. Ik betaal hier 40% loonbelasting over. Ik betaal dit nu ook over de inkomsten(belasting) over de winst vanuit onze eigen onderneming.
Mijn vraag is nu eigenlijk, stel ik ga uit van een jaarlijkse netto winst van 30.000 euro, hoeveel % belasting betaal ik dan. Is dit ook 40% of betalen eigen ondernemers minder belasting? (Dit is namelijk wat ik gehoord heb)
Alvast bedankt voor het advies.
Vincent
Met vriendelijke groet,
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/8610-hoeveel-betaal-je-aan-inkomsten-belasting-als-eigen-ondernemer/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag