• 0

Opzetten LoonAdministratie DGA Ltd 2006

Beste allen,

 

Ik wil graag zef (in de toekomst wil ik dit graag uitbesteden, maar ik moet de aanloopkosten zo laag mogelijk houden) mijn loonadministratie opzetten.

 

Is er ergens goede (leesbare) info te vinden over het opzetten van loonadministratie (maandelijkse loonstroken, afdrachten, bijtelling autokosten prive gebruik (2006), bijdrage ziektenkosten (2006), etc).

 

Augusto

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Niet doen. Kost een paar euro per maand bij een administratiekantoor. Loonadministratie is één van die zaken die je als eerste moet uitbesteden. Je hebt wel wat ander te doen als ondernemer. Toch?

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Augusto,

 

ik sluit me helemaal aan bij niels. Uitbesteden zijn echt de kosten niet. Het bespaart je tevens een heleboel administratieve rompslomp.

 

Als je wilt wil ik best voorrekenen wat je per maand kwijt bent aan het uitbesteden van je loonadministratie.

 

Met vriendelijke groet,

 

Erik Boom

e. e.boom@boomadviesgroep.nl

i. www.boomadviesgroep.nl

t. 0299 66 00 00

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb inmiddels het gehele circus doorlopen en in tegenstrijd met de boekhouders is het voeren van een loonadministratie als DGA helemaal niet zo ingewikkeld. Het kost mij nu 2,50 euro per maand en ongeveer een half uur.

 

Succes, Jaap

 

 

Edit, dode link uit bericht verwijderd

Link naar reactie
  • 0

Hoi Jaap,

 

Ik zet net jouw blog wat door te lezen en het voorbeeld van een DGA Loonstrook, maar ik vroeg me af wat nu de daadwerkelijke wergeverslasten zijn.

 

Is het echt zo dat de enige kosten van de BV het bruto loon vermeerderd met de werkgeversbijdrage Zfw zijn?

 

Overigens is in het rekenvoorbeeld geen rekening gehouden met de standaard DGA beloning van 39.000 euro bruto per jaar. Niet dat dat een ramp hoeft te zijn, maar wel juist om te vermelden.

 

Weet je daarnaast zeker dat je met de juiste percentages werkt? Als ik namelijk een berekening uitvoer bij http://www.berekenhet.nl/modules/werken/nettoloon.html met 2500 euro bruto houd ik het volgende over:

 

Berekening Grondslag Perc. Bruto-netto Zvw/LH Loon SV

Salaris 2500,00 2500,00 2500,00

Loon SV 2500,00

Loon Zvw/LH 2500,00

Loonheffing 2500,00 635,75-

Zvw inkomensafh. 2500,00 6,500 162,50-

NETTO/TOTAAL 1701,75

 

De loonheffing is hier een stuk meer, of komt dat door die andere premies die ingehouden worden?

 

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Ik dacht dat de berekening van berekenhet.nl ook voor de DGA was, omdat ik die pagina bereikte vanaf de pagina voor DGA's. Maar dat blijkt dus niet het geval te zijn.

 

Mij valt nu dus op dat het nettoloon van een DGA vrijwel gelijk is aan dat van een ondernemer bij dit voorbeeld. Kijk maar eens naar de berekening op deze pagina: http://www.esset.nl/brutonetto2007.htm

 

Bij een winst van 31.950 euro (gelijk aan bruto 30.000 euro plus de 6,5% premie die de BV als werkgever extra kwijt is) houdt de eenmanszaak over 25.262 euro op jaarbasis, dus 2105 euro per maand en dat is circa 60 euro minder dan als DGA in de BV.

 

Hierbij moet aangetekend worden dat er bij de eenmanszaak geen rekening is gehouden met de 10% winstvrijstelling en met de situatie dat de BV toch iets hogere kosten heeft ivm de wetgeving. Maar mij valt dus op dat de drempel eigenlijk een stuk lager ligt dan ik al die tijd heb gedacht.

 

Al speelt hier wederom mee dat het DGA salaris in dit voorbeeld lager is dan van de standaard.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Martijn,

 

We halen nu een paar dingen door elkaar. De eerste link van jou was een bruto netto berekening voor wanneer je in dienst bent. Dit verschilt sowieso ten opzichte van een DGA mbt de premies. Als ondernemer, ik ga er vanuit dat je hiermee bedoelt niet in loondienst bij een bedrijf en dan ook geen DGA van je eigen BV maar als eenmanszaak, is het ook weer anders. Hier gaat het via de schalen van de IB en heb je ook weer andere voordelen zoals startersaftrek e.d. Zeker wanneer je nog niet zoveel omzet genereert kan het interessanter zijn om eerst een eenmanszaak en later pas een BV te beginnen. Maar mbt de oorspronkelijke discussie zou ik zeggen: uitbesteden die loonadministratie. Ik zit zelf bij Facet in Varsseveld en die doen het voor 25 euro per maand inclusief aangifte LB.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 188 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.