Samen met een vriend heb ik een beveiligingsbedrijf die op geheel eigen wijze alarmsystemen aan de man brengt, oftewel het creëren van angstige momenten ‘live’ bij mensen thuis, waarmee wij onze klanten aanzetten tot het aanschaffen van onze producten. Deze kille manier van zaken doen heeft ons tot nu toe erg goed overeind gehouden, echter zijn wij op zoek naar andere manieren om onze producten te verkopen.
We krijgen geregeld klanten die achteraf niet tevreden zijn met hun aankoop. Niet zozeer vanwege de kwaliteit, maar eerder de wijze waarop ze het hebben aanschaf. Het betreft voor 99% een impuls aankoop die wordt gedaan a 2500 euro en men beseft vaak achteraf pas dat het om toch aardig wat centjes gaat. Aangezien wij de colportagewet hanteren pakt dit geregeld ongunstig uit. Om dit op te vangen zorgen wij er voor dat, nadat de koop is afgerond, wij de installatie zo snel mogelijk bij de klant uitvoeren (soms de volgende dag al) om ze te stimuleren achteraf niet te annuleren. Het installeren neemt zo’n 4 uur tijd in beslag en daardoor (al die moeite) voelt men zich soms eerder opgelaten om dan alsnog te annuleren.
Zoals jullie begrijpen wordt hier een zwaar psychologisch spel gespeeld met de klant. Het gevoel dat wij op dit moment hebben, na nu 5 jaar bezig te zijn, dat is dat we onszelf enkel aan het verrijken zijn en vaak een ontevreden klant achterlaten. Dit willen we graag anders zien, echter lijkt de manier waarop we het nu doen de enige methode. Dit vanwege de sector waar we in zitten. Mensen denken pas aan hun veiligheid nadat zich iets ernstigs heeft voorgedaan. Wij proberen die emotie te creeren als we bij ze thuis de verkoop aan het doen zijn.
We zijn dus nu op zoek naar een methode om onze producten op een eerlijkere en meer open manier aan onze klanten aan te bieden. Het product zelf is van topkwaliteit. Het wordt ingekocht bij een erkend bedrijf en daar mankeert echt niets aan. We hebben veel installaties gedaan en krijgen zeer weinig klachten wat betreft functionaliteit.
Persoonlijke veiligheid heeft de aandacht bij velen en daarom geloven wij dat er heel wat mogelijk is in deze branche.
Graag ontvang ik jullie advies/suggesties/meningen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
G_R_J
G_R_J
Hoi,
Samen met een vriend heb ik een beveiligingsbedrijf die op geheel eigen wijze alarmsystemen aan de man brengt, oftewel het creëren van angstige momenten ‘live’ bij mensen thuis, waarmee wij onze klanten aanzetten tot het aanschaffen van onze producten. Deze kille manier van zaken doen heeft ons tot nu toe erg goed overeind gehouden, echter zijn wij op zoek naar andere manieren om onze producten te verkopen.
We krijgen geregeld klanten die achteraf niet tevreden zijn met hun aankoop. Niet zozeer vanwege de kwaliteit, maar eerder de wijze waarop ze het hebben aanschaf. Het betreft voor 99% een impuls aankoop die wordt gedaan a 2500 euro en men beseft vaak achteraf pas dat het om toch aardig wat centjes gaat. Aangezien wij de colportagewet hanteren pakt dit geregeld ongunstig uit. Om dit op te vangen zorgen wij er voor dat, nadat de koop is afgerond, wij de installatie zo snel mogelijk bij de klant uitvoeren (soms de volgende dag al) om ze te stimuleren achteraf niet te annuleren. Het installeren neemt zo’n 4 uur tijd in beslag en daardoor (al die moeite) voelt men zich soms eerder opgelaten om dan alsnog te annuleren.
Zoals jullie begrijpen wordt hier een zwaar psychologisch spel gespeeld met de klant. Het gevoel dat wij op dit moment hebben, na nu 5 jaar bezig te zijn, dat is dat we onszelf enkel aan het verrijken zijn en vaak een ontevreden klant achterlaten. Dit willen we graag anders zien, echter lijkt de manier waarop we het nu doen de enige methode. Dit vanwege de sector waar we in zitten. Mensen denken pas aan hun veiligheid nadat zich iets ernstigs heeft voorgedaan. Wij proberen die emotie te creeren als we bij ze thuis de verkoop aan het doen zijn.
We zijn dus nu op zoek naar een methode om onze producten op een eerlijkere en meer open manier aan onze klanten aan te bieden. Het product zelf is van topkwaliteit. Het wordt ingekocht bij een erkend bedrijf en daar mankeert echt niets aan. We hebben veel installaties gedaan en krijgen zeer weinig klachten wat betreft functionaliteit.
Persoonlijke veiligheid heeft de aandacht bij velen en daarom geloven wij dat er heel wat mogelijk is in deze branche.
Graag ontvang ik jullie advies/suggesties/meningen.
Bedankt alvast,
Greg
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/8917-eerlijk-en-netjes-zaken-doen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
32 antwoorden op deze vraag