• 0

Eerlijk en netjes zaken doen??

Hoi,

 

Samen met een vriend heb ik een beveiligingsbedrijf die op geheel eigen wijze alarmsystemen aan de man brengt, oftewel het creëren van angstige momenten ‘live’ bij mensen thuis, waarmee wij onze klanten aanzetten tot het aanschaffen van onze producten. Deze kille manier van zaken doen heeft ons tot nu toe erg goed overeind gehouden, echter zijn wij op zoek naar andere manieren om onze producten te verkopen.

 

We krijgen geregeld klanten die achteraf niet tevreden zijn met hun aankoop. Niet zozeer vanwege de kwaliteit, maar eerder de wijze waarop ze het hebben aanschaf. Het betreft voor 99% een impuls aankoop die wordt gedaan a 2500 euro en men beseft vaak achteraf pas dat het om toch aardig wat centjes gaat. Aangezien wij de colportagewet hanteren pakt dit geregeld ongunstig uit. Om dit op te vangen zorgen wij er voor dat, nadat de koop is afgerond, wij de installatie zo snel mogelijk bij de klant uitvoeren (soms de volgende dag al) om ze te stimuleren achteraf niet te annuleren. Het installeren neemt zo’n 4 uur tijd in beslag en daardoor (al die moeite) voelt men zich soms eerder opgelaten om dan alsnog te annuleren.

 

Zoals jullie begrijpen wordt hier een zwaar psychologisch spel gespeeld met de klant. Het gevoel dat wij op dit moment hebben, na nu 5 jaar bezig te zijn, dat is dat we onszelf enkel aan het verrijken zijn en vaak een ontevreden klant achterlaten. Dit willen we graag anders zien, echter lijkt de manier waarop we het nu doen de enige methode. Dit vanwege de sector waar we in zitten. Mensen denken pas aan hun veiligheid nadat zich iets ernstigs heeft voorgedaan. Wij proberen die emotie te creeren als we bij ze thuis de verkoop aan het doen zijn.

 

We zijn dus nu op zoek naar een methode om onze producten op een eerlijkere en meer open manier aan onze klanten aan te bieden. Het product zelf is van topkwaliteit. Het wordt ingekocht bij een erkend bedrijf en daar mankeert echt niets aan. We hebben veel installaties gedaan en krijgen zeer weinig klachten wat betreft functionaliteit.

 

Persoonlijke veiligheid heeft de aandacht bij velen en daarom geloven wij dat er heel wat mogelijk is in deze branche.

 

Graag ontvang ik jullie advies/suggesties/meningen.

 

Bedankt alvast,

Greg

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hey,

het is de eerste keer dat ik op dit forum zit en ik weet niet goed waar ik mijn vraag moet zetten bij deze,

ik ben aan het nadenken voor een bedrijf op te richten die instaat voor de verkoop van produkten eventueel deur aan deur.dus mijn vraag is hoe het onderling gebeurt voor winsmarge op een contract die ik verkoop aan de mensen. Tussen het bedrijf en mij.

 

Vriendelijke groeten Pincheira

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Samen met een vriend heb ik een beveiligingsbedrijf Het gevoel dat wij op dit moment hebben, na nu 5 jaar bezig te zijn, dat is dat we onszelf enkel aan het verrijken zijn en vaak een ontevreden klant achterlaten. Dit willen we graag anders zien,

 

Dit komt mij maar al te bekend voor. Zëlf ken ik diverse mensen die voor veel geld hun huis /bedrijf hebben laten "beveiligen"

Vaak blijken niet zozeer de kosten maar vooral de kwaliteit van de beveiliging te wensen overlaten. Zelfs erkende beveiligingsbedrijven laten geregeld steken vallen. Wel het ene raam beveilgen maar niet het andere raam dat uit het zicht staat. Aan de ene zijde van het gebouw wel allemaal cameras maar niet aan de nadere zijde. Het gevolg is dat criminelen vaak de lachende derde zijn. Zelf heb ik jaren geleden een effectief beveiligingsproduct uitgevonden. Daarmee ben ik bij diverse beveilgingsbedrijven langsgeweest. Die hadden echter geen enkele belangstelling. En gaven duidelijk te kennen geen flauwe notie van deze techniek te hebben. Ook kwam ik toen in die tijd bij een gerenommeerd beveiligingsbedrijf over de vloer. Die hadden een hele steile trap op hun kantoor, waar trouwens ook enkele geladen pistolen in het zicht rond slingerden.

Die man maakte zelfs een grapje over ontevreden klanten: " Die vuurwapens hebben wij niet nodig voor hun. Wij gooien hun gewoon van de trap..."

 

 

Kortom een integer beveligingsbedrijf dat vakwerk levert, kan eerder tevreden klanten vinden, die het vanzelf doorvertellen, maar omgekeerd ook.

 

Zelf zat ik nog met een idee. Zou er hier plaats zijn voor een no-cure-no-pay beveilgings bedrijf? Indien de beveiliging goed heeft gefunctioneerd een bonus voor het beveilgingsbedrijf en indien de beveiliging gefaald heeft een boete of zo??

 

Paul

Link naar reactie
  • 0

:P

Hey,

het is de eerste keer dat ik op dit forum zit en ik weet niet goed waar ik mijn vraag moet zetten bij deze,

ik ben aan het nadenken voor een bedrijf op te richten die instaat voor de verkoop van produkten eventueel deur aan deur.dus mijn vraag is hoe het onderling gebeurt voor winsmarge op een contract die ik verkoop aan de mensen. Tussen het bedrijf en mij.

 

Vriendelijke groeten Pincheira

 

Even googlen op "keurmerk beginnen"

en wat antwoorden staan op deze site: http://www.keurmerk.nl/Certificatie/KeurmerkFAQs.html

 

Link naar reactie
  • 1

Alarm systemen aan partikulieren verkopen is natuurlijk gewoon een eerlijke zaak. Er zijn genoeg wijken of buurten bekend bij iedereen waar veel wordt ingebroken. Gegevens zijn hier denk ik semi-openbaar van beschikbaar en je hebt dan direkt al een kategorie mensen die op gevoel van wens naar veiligheid een grotere kans bieden over te gaan op aanschaf van alarm installatie.

 

Je kunt zo nog veel meer brainstormen om resultaten op eerlijke wijze te vergroten,

 

Waar het hier in hoofdzaak om gaat is de methode waarbij mensen in een gemoedstoestant gebracht worden waar de kans van aanschaf op dat moment vergroot wordt. Handig binnenkoppen en er is er weer een verkocht. Vervolgens binnen no time installeren zodat ze niet terug meer kunnen en de val is dichtgeklapt,

 

Ik zou mij diep schamen om op deze wijze mijn geld te moeten verdienen. Mensen die in een emotioneel zwakke situatie zitten, vervolgens deze situatie uitbuiten en zwaar inspelend op gevoelens van angst mensen over de streep duwen iets van je te kopen.

 

Het zou precies iets zijn wat mijn eigen ouders zou kunnen zijn overkomen.

 

Alleen dan had je het hele setje van mij persoonlijk terug ontvangen met direkte opdracht terug te betalen anders kom ik terug met een honkie of het wordt een rondje trekhaak.

 

Sorry maar ik denk dat je geluk gehad hebt dat je in 5 jaar tijd met deze methode niet tegen de verkeerde aan bent gelopen.

Link naar reactie
  • 0

Niet geheel toevallig dat ik vandaag dit lees:

 

HOOFDDORP, 21 april – De politie heeft eerder meldingen ontvangen dat er bewoners in onder meer de wijk Floriande zijn benaderd door een bedrijf dat zich bezighoudt met inbraakpreventie (zie het originele bericht ). Men zou benaderd zijn met het verhaal dat zij workshops en advies geven over inbraakpreventie.

 

Echter zou de werkwijze van dit bedrijf bij diverse bewoners onrust hebben veroorzaakt.

 

Tevens zou er een naam van een ander beveiligingsbedrijf als vertrouwende naam gebruikt worden. Onderzoek heeft duidelijk gemaakt dat het betreffende preventiebedrijf geen vergunning heeft verkregen en op hun website het logo van een ander beveiligingsbedrijf te hebben gebruikt. De verwijdering hiervan heeft reeds plaatsgevonden. Het bedrijf heeft toegezegd de werkwijze direct te stoppen. Bewoners die toch nog aan de deur benaderd worden, kunnen contact opnemen met de politie in Hoofddorp via het telefoonnummer 0900-8844.

 

Ik heb een hekel aan dit soort verkooptechnieken. Helaas zijn er nog genoeg mensen die onder druk slechte beslissingen maken. In het bericht staat ook dat er meer niet pluis is dan hier op het forum naar buiten komt.

 

 

zie : link naar 112meerlanden.nl

 

 

Link naar reactie
  • 0

Niet geheel toevallig dat ik vandaag dit lees:

 

HOOFDDORP, 21 april – De politie heeft eerder meldingen ontvangen dat er bewoners in onder meer de wijk Floriande zijn benaderd door een bedrijf dat zich bezighoudt met inbraakpreventie (zie het originele bericht ). Men zou benaderd zijn met het verhaal dat zij workshops en advies geven over inbraakpreventie.

 

Echter zou de werkwijze van dit bedrijf bij diverse bewoners onrust hebben veroorzaakt.

 

Tevens zou er een naam van een ander beveiligingsbedrijf als vertrouwende naam gebruikt worden. Onderzoek heeft duidelijk gemaakt dat het betreffende preventiebedrijf geen vergunning heeft verkregen en op hun website het logo van een ander beveiligingsbedrijf te hebben gebruikt. De verwijdering hiervan heeft reeds plaatsgevonden. Het bedrijf heeft toegezegd de werkwijze direct te stoppen. Bewoners die toch nog aan de deur benaderd worden, kunnen contact opnemen met de politie in Hoofddorp via het telefoonnummer 0900-8844.

 

Ik heb een hekel aan dit soort verkooptechnieken. Helaas zijn er nog genoeg mensen die onder druk slechte beslissingen maken. In het bericht staat ook dat er meer niet pluis is dan hier op het forum naar buiten komt.

 

 

zie : link naar 112meerlanden.nl

 

 

 

;D

 

 

Ik ben overigens wel benieuwd hoe het staat met TS. We zijn nu vijf jaar verder, heb je iets doorgevoerd / veranderd in je verkooptechnieken?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 161 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.