• 0

belastinggeld

hai

ik heb een vraagje, ik en mijn partner hadden de belasting ingevuld voor het jaar 2005, nu is het zo dat het op mijn rekening zou binnekomen omdat hij op zijn rekening rood staat en dus wat binnenkomt gelijk naar de bank gaat, nou is het zo dat ik het geld van mijn rekening heb afgehaald en het hem heb overhandigd, en dus niet gestort op een rekening van hem, hij heeft ook nadat we de belasting hebben ingevuld een scheiding aangvraagd, het probleem is nu dat hij ontkent dat ik hem het geld heb gegeven en naar de belastingdienst heeft gebeld dat ik zonder zijn weten de belasting heb ingevuld en dat ik zijn geld nog heb, ik weet niet wat ik moet doen? ik heb geen enkel bewijs dat ik het geld heb gegeven, is het strafbaar dat de partner dan de belasting op haar rekening krijgt? ik ben bang dat ik iets moet terugbetalen wat ik niet heb, ik heb het al moeilijk genoeg met 2 kinderen

please kan iemand me een antwoord geven?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Belasting aangiften moeten toch door beide partijen getekend worden?

Als je (ex) partner getekend heeft is het verhaal aangifte duidelijk.

Terugbetalen naar belastingdienst zal er niet inzitten, puur omdat zij met jullie prive zaken niets te maken hebben.

 

Dan zou je je bankopname bewijs kunnen overleggen waar het bedrag op staat wat je hem overhandigd hebt.. daar staat immers bedrag en datum op.

 

Succes

 

Rick

Link naar reactie
  • 0

Dan zou je je bankopname bewijs kunnen overleggen waar het bedrag op staat wat je hem overhandigd hebt.. daar staat immers bedrag en datum op.

 

Niet heel rot bedoeld, maar dat je een bedrag hebt opgenomen is geen enkel bewijs dat je dat aan iemand overhandigd hebt.

 

Voor zo'n gezamelijke aangifte moet je allebei tekenen. Als hij wel getekend heeft lijkt me ontkennen tamelijk zinloos, en als hij niet getekend heeft lijkt me de aangifte als zondanig ongeldig - in het laatste geval zou je opnieuw aangifte moeten doen denk ik.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 105 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.