• 0

bedrijf "doorlichten" in verre landen

Ik weet niet of dit hier in dit forum past, anders moet een moderator het maar verplaatsen.

 

Ik ga zaken doen met bedrijven in diverse verre landen, maar voordat ik dat doe wil ik graag zeker weten dat ze betrouwbaar zijn. Dat doe ik b.v. via Dunn en Bradstreet, via Nederlandse ambassades en hun "business support" kantoren, via de partners van de partners, etc. Maar hoe doen jullie dat? Stel dat je een reseller in China vindt, en je wilt er niet gelijk naar toe reizen, wat doe je dan?

 

[titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

contact nemen met iemand die je in nederland kent en ter plaatse reeds contacten heeft

 

zo zoeken wij resellers buiten nederland, maar doen dat eerst via de bestaande distributeurs

Aurum Jin He BV

Import & Export Verpakkingsmaterialen

Business Market

Link naar reactie
  • 0

Vroeger veel in Azië gewerkt en daar maakte we gebruik van "Agenten". Handelskantoren die jouw belangen in het betreffende land vertegenwoordigen. Je hebt "verkopende agenten"en "inkopende agenten" (buying agents) Werkt prima als je er één kan vinden die te vertrouwen is. Ik China zijn ook wat Nederlandse agenten actief. Helpt om de cultuurkloof te overbruggen. Over het algemeen zijn ze niet heel duur.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag ook aan het bedrijf zelf om referenties te geven, info is misschien wat gekleurd, maar je hebt snel genoeg door of iemand een ander de hemel in praat. Als aanvullende 'softe' info tegenover de harde cijfers van bijv. D&B is het vaak nuttig.

 

Vwb specifiek China is het handig om een aantal potentiele resellers in een regio te kiezen, je moet er uiteindelijk toch naar toe voor dat je je keuze maakt en dan kun je maar beter een aantal bezoeken tegelijk plannen in de buurt. China is heel groot, maar het economisch wonder speelt zich toch maar in een paar regio's af, zoals Beijing/Tianjin, Shanghai regio en rond Guangzhou/Shenzhen/HK.

 

Bedenk wel dat betrouwbaarheid voor ons een soort individuele eigenschap is en voor Chinezen is het een groepsproces dat je opbouwt met de jaren. Als er geen vertrouwensband is zijn Chinezen in onze ogen al snel niet betrouwbaar. Daarentegen zijn er eigenlijk geen loyalere zakenpartners dan Chinezen zodra je een goede relatie met ze hebt opgebouwd.

 

Succes!

 

Koen

Link naar reactie
  • 0

Dit is altijd een hekel punt,

 

Het probleem is alsvolgd, de bedrijven die licencies uit geven zoals bijvoorbeeld DNV, TUV, Loyd's register, ISO hanteren voor China totaal andere maatstaven als in Europa.

Dit is dus geen betrouwbare bron mocht je niet zelf willen reizen naar China, dan is het van belang dat je iemand kent die het voor je kan doen iemand die Echt ervaren is.

 

Zelf werk ik voor een Duits inspectie bureau in China die Expediting doet, Bedrijven doorlicht, en inspecties doet, voornamelijk op technisch vlak.

Nou ben ik hier niet om te verkopen, maar een dergelijk bureau met plenty ervaring en know how is nog altijd veel goedkoper dan zelf reizen en heeft meer ervaring.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik kan je alleen maar doorgeven dat de eerste meest resultaatgerichte stap die wij als recherchebureau ondernemen is ook naar de ambassade bellen.

 

Weet alleen niet of zij onderscheid maken tussen gewoon een persoon van een bedrijf of een persoon van een recherchebureau.

 

In heel veel dingen krijgt een recherchebureau meer voor elkaar.

Strongwood Investigations

 

bedrijfsrecherche - juridische dienstverlening - particulier recherche - risk management - advocaat ondersteuning

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.