• 0

Mijn bedrijf afkraken om zelf klanten te trekken?

Sorry als ik dit niet op de goede plek heb geplaatst.

 

Ik tref zojuist een mail aan waarmee een geschreven artikel op een internet site(waar ik nog nooit van gehoord had) aan me gemeld word. Tuurlijk is het heel vriendelijk dat wanneer je over een bedrijf schrijft, je dat artikel eventjes toezend.

Toch vraag ik me af of ik er wel zo blij mee moet zijn eigenlijk ???

 

In eerste instantie dacht ik te lezen dat het ging om een journalist die eens rond had geneusd en over zowel mijn bedrijfje als dat van mijn "concurenten" een klein meninkje schreef. Zo geweldig positief klonk het niet, dus wist al niet geheel of ik nu als positief of negatief op moest vatten.

 

Het einde van het verhaal snapte ik niet direct helemaal, dus ik heb nog eens zitten lezen. Mijn hersens deden er eventjes over maar kwamen op een gegeven moment toch tot de conclusie dat het er verdacht veel op begon te lijken dat deze schrijver liet weten, kom fijn naar mijn site, dat is veel beter. (moeten al deze mensen wel net zo puzzelen als ik, maar toch...)

 

Op dit moment denk ik dus, zeg zo geinig vind ik dat niet. Eventjes eerst mijn bedrijf en die van mijn "concurenten" iets wat negatief over laten komen en dan reclame maken voor jezelf.

 

Ergens neem ik aan dat dat wel mag, maar ergens anders denk ik, kan dat zomaar?

Wat denk ik hiervan? Wat denken mijn "concurenten" hiervan? Wat doe je ermee?

 

(hopelijk is het niet te warrig geschreven)

 

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

natuurlijk hoef je hier niet zo maar mee akkoord te gaan.

als jij niet wil dat het geplaatst wordt laat je dat vriendelijk aan de plaatser

weten.

evt.even advies vragen aan een advocaat/of adviesburo (maar dat kost weer geld vrees ik).

in ieder geval niet laten gaan als het jou of je bedrijf kan schaden.

altijd reageren!!!

groeten walter.

Link naar reactie
  • 0

 

Om te beginnen bestaat er zoiets als vrijheid van meningsuiting. Je mag een mening hebben en die delen met anderen. De grens wordt echter bereikt waar het laster is. Dat is niet eenvoudig te bewijzen.

 

Betreft het een recensie van een klant/gebruiker/expert, is het een min-of-meer journalistiek verslag of is het inderdaad een concurrent die vergelijkbare aanbieders vergelijkt? In het laatste geval is het wellicht vergelijkende reclame, en daar gelden wat regeltjes voor. Zie hier.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Misschien een rare optie, maar ik zou hier in het geheel niet op reageren. Ik ben nl van mening dat je leugens nooit moet willen verdedigen, dat kost alleen maar negatieve energie, die je beter kan gebruiken om iets positiefs mee te doen.

 

Je hebt een concurrent die kennelijk niet van zijn eigen kracht uitgaat, maar vooral op jou let. Dat is een bijzonder zwak USP. Gebruik dat en doe lekker gemotiveerd je ding, sterker: doe er een stapje bovenop. Je klanten zullen dat zonder twijfel meer waarderen dan een 'verdediging' van dit soort onzin.

Link naar reactie
  • 0

Het is geen drama, tenminste zo zie ik het niet hoor, dat even ter verduidelijking ;D

 

Twalevel, je zou idd kunnen zeggen dat de genoemde bedrijven ter vergelijk zijn aangehaald. Naast het spreken over de kosten en het enigszins toch aangeven dat ik niet zoveel boeiends bied(oh?), toch ook complimenten. Wat dat betreft kan ik niet zeggen dat ik me aangevallen voel of iets dergelijk, ieder zo zijn mening natuurlijk, maar goed ik kan me wel indenken dat een lezer hierdoor denkt, mmmm. Ja toch?

(ik kom er trouwens als een van de beste nog vanaf, dus dat is meegenomen he ;))

 

Nu heb ik en 2 van de aangehaalde andere bedrijven een "bemiddelingsbureau".

Zover ik het nu heb gesnopen leid dit artikel naar een gratis advertentie plaats. (tja dat is marktplaats of speurders ook). Iets heel anders dus.

Neem ik daar een kijkje, staat er eigenlijk nog geen drol op. Zo prima werkt het dus nog helemaal niet.

Het lijkt mij dus pure reclame te zijn om bekent te gaan worden?

 

Stiekem vraag ik me dan wel af, als dit hun reclame is en zij gaan dit zo rondmailen (het artikel staat al op hun site), moet ik daar dan blij mee zijn?

Kan het ook niet helpen mezelf af te vragen wat de reactie zou zijn geweest van de andere aangehaalde bedrijven. (durf dat niet te gaan vragen haha)

 

 

Dentist: Er staan geen leugens in hoor. Ik ga ook niets meer of minder doen dan ik al deed, want het loopt prima zo.

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.