• 0

boekhouding in spreadsheet

Dag iedereen ,

 

Ik wil natuurlijk ten eerste vermelden dat dit een fantastische site is !!

Wat ik veel eerder heb moeten ontdekken ;)

 

Mijn vraag nu is , ik zal er niet om heen draaien .. Naja laat ik eerst de situatie uitleggen al overigens ik de vraag ga stellen, misschien dat men zich meer in m n positie kan bevinden..

 

Ik ben 21 , en draai nu al 5 jaar als dj zijnde.. Succesvol moet ik eerlijk bekennen.. Daarnaast probeer ik m n studie gewoon te volgen ,wat erg moeilijk gaat ,maar dat terzijde..

 

In ieder geval ,sinds 3 jaar sta ik eigenlijk ingeschreven bij de kvk . En heb ik ook een boekhouder in armen genomen ..

 

Maar ik besef nu pas dat ik totaal geen inzicht heb in m n eigen administratie , en dat m n boekhouder in princiepe niet echt veel voor me betekent .. Ik moet gewoon jaarlijks mn inkomsten inleveren en m n kosten ... Thats it .. Ik als luie tekkel zijnde er vanuit gaand dat wat bij de boekhouder is voldoende is,heb nooit m n eigen administratie bij gehouden..

 

Ik zal jullie laten zien hoe het er ongeveer uit ziet , ik hou het in excel bij.

Mn boekingen staan bovenaan ...

 

Boeking plaats (aantal km's) bedrag de aanbetaling bank/giro ontvangen kas ontvangen ..

 

En beneden in staan de kosten , zoals bijv de cds apparatuur etc etc..

Dat lever ik dus in .... Maar jullie willen niet weten wanneer ik dit doe ..

 

Idd 2 weken voor aanvang ,pak ik m n facturen map erbij , en mn agenda van het afgelopen jaar...

 

Dit is vast het moment dat je me vierkant aan het uitlachen bent , of denkt mens wat ben jij dom zeg !!! :-\

 

 

In ieder geval dus .. m n gouden vraag , als je al niet halverwege bent weggeklikt !!

 

Ik wil een goede boekhouding bij houden voor mezelf .. En eventueel de belasting gekonkel blijven uitbesteden .. Maar ik wil wel inzicht hebben daarin , omdat ik nu niet eens weet wat ik het afgelopen jaar heb verdient of heb uitgegeven ..

 

Wie oh wie kan mij hier erbij helpen !!! En alle tips zijn natuurlijk welkom.

 

Gr, 8)

 

[titel verduidelijkt - mod]

"If it doesnt kill you, it will make you stronger"

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ga eens praten met je boekhouder, misschien wil hij je toch wel helpen? Zo niet, eens praten met een andere boekhouder. ;)

Met een simpele excelsheet kun je op zich best bijhouden wat je omzet en winst/verlies is, dat doe ik ook en werkt prima voor een kleine administratie.

 

Oh ja, ik heb geen enkel moment om je gelachen of gedacht dat je dom bent. We zijn hier om elkaar te helpen en dat niet iedereen overal verstand van heeft geeft niets. Iedereen moet leren, soms ook door vervelende ervaringen. ;)

Link naar reactie
  • 0

Geweldig dat je zo goed bezig bent als DJ, keep it up :)

Er zijn mensen die 20 jaar ouder zijn dan jij die met hetzelfde probleem worstelen hoor, administratie brengt bij veel mensen een cijferwaas voor hun ogen en paniek in hun buik en uitstelgedrag en vraagtekens.

 

Kijk ook eens op de afdeling over 'administratie' op Lancelots, daar kan je vanalles vinden! + Link

Het is geen rocket science, je moet het gewoon even goed inrichten.

Link naar reactie
  • 0

Een hele goedemorgen !!

 

Mijn dag kan niet meer stuk eigenljk , ik wil jullie enorm bedanken voor de reacties ..

 

@Martijn , ik ga idd met hem praten. Maar ik weet al bij voorbaat dat het nergens op uit gaat lopen .. Ben dus al op zoek naar een andere boekhouder of administratie kantoor (any tips ?!)

 

Er zijn tegenwoordig maar weinig mensen die hun kennis willen delen met anderen ... Dus dank je wel..

 

@Annedien .. Heheheheeh tanx voor je woorden .! Im a great DJ!! :P

Ik heb heel erg veel aan die link .. Heel informatief... (en ik voel me erg gevleid ,door je reactie.. Ik heb je website net gekeken, damn wat een duizendpoot !! :-*)

 

Maar ik schrok me wel wezen loos !!! Dus m n afgelopen 2 jaren heb ik dat soort dingen nooit bewaard , allen die bonnen en factures.. En de administratie op een cdrom ... Dus die bank afschriften heb ik niet meer , (ja m n ma heeft me er altijd voor gewaarschuwd,dat ik die krengen niet mag weggooien :( ) En volgens mn boekhouder hoefde ik de contracten niet te bewaren,die ik dus opstelde voor de klanten.. ( Ik factuureer alleen aan evenementen achteraf, particuliere klanten. Word dus een contract opgesteld met o.a de prijzen/afspraken etc. Krijg een aanbetaling gestort. En de rest contant voor aanvang van de opdracht)

 

Krijg ik nu dan geen hugeeeeeeeeeeee problemen met de fiscus???? :o

"If it doesnt kill you, it will make you stronger"

Link naar reactie
  • 0

Ik mag aannemen dat je voor alle (aan)betalingen toch een factuur hebt verstrekt aan de afnemer? Als je die nog ergens digitaal hebt, dan is dat al een goed begin om het een en ander terug te vinden.

 

Iets dergelijks geldt ook voor het bewaren van alle kassabonnen/facturen van zaken die je aanschaft en als kosten wilt opvoeren.

 

Het zelf bijhouden is helemaal niet zo'n drama, maar vergt wel een beetje discipline. Je kunt bijv. wekelijks/maandelijks alles administreren, of zelfs bij iedere aan/verkoop het direct invoeren in een excel file oid. Beter 100x 5 minuten werk dan ergens tegen het eind van het jaar een hele dag (of meer) zoeken naar papiertjes :)

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ik denk dat veel mensen van het boekhouden een groot probleem maken.... oke, als je een bedrijf hebt met werknemers en bv's zou ik het ook niet precies weten ;)

 

Je hebt een kolom Inkomsten en Uitgaven, daar komt een totaal uit en een verschil (winst of verlies). Moet je even de BTW berekenen en die ook betalen. In principe kan je met deze cijfers ook je aangifte zelf doen.

 

Heb het geluk dat mijn vader dat alles in de zaak doet maar zelf zou ik het ook wel redden denk ik.

 

In de aangifte moet je wel rekening houden met aftrekposten (zelfstandige aftrek, evt meewerkers aftrek, eigen woning ect)

 

En zoals je zelf al zegt is Excel bij dit alles een goede hulp.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 109 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.