• 0

meningsverschil betreffende aanpassen website

Hl'ers,

 

Ik zit met het volgende:

 

- crappy website werd met golive beheerd.

 

- ik maakte de website in xHTML / CSS

 

- Daarna dynamisch gemaakt ( CMS erachter )

het cms zorgt ervoor dat je nieuwe pagina's kan aanmaken en nieuwsberichten en fotopagina's. Je kan dus menu-items aanmaken en je kan de content pagina's aanpassen. Het frame eromheen is statisch.

 

Nu wil de eigenaar van de website, het statische gedeelte gaan aanpassen. Met GoLive :S, dit kan op zich wel maar dan kan de php code aangetast worden en dus kan de website niet meer gaan werken.

 

Ik kan niets aan de eigenaar duidelijk maken. Het liefst wil ik de design aanpassingen doen maar hij wil geen onkosten meer maken en hij wil dus alles in eigen beheer gaan aanpassen.

 

Hij heeft nooit geeisd dat de website aanpasbaar moet blijven met GoLive.

 

Iemand tips?

alvast bedankt.

 

(offerte is bijgesloten)

offerte_X.doc

Wie niet droomt is geen realist

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je kan je klant moeilijk dwingen jouw diensten af te nemen. Dus geef hem gewoon het beheer in handen.

 

Tegelijk zorg je dat je de site dagelijks (of om het uur) kopieert naar je eigen machine en je stopt het in een versie controle systeem. Dit uiteraard in overleg cq. met goedkeuring van je klant. Je klant gaat aan de slag, maakt een fout, jij kan gelijk zien waar het mis gaat en de fout corrigeren. Klant komt er dus vanzelf achter dat hij bepaalde dingen beter niet zelf kan doen.

 

Of je klant mag verwachten dat hij de hele site zelf kan onderhouden is een vraag apart. Lijkt me niet tenzij hij over de juiste kennis beschikt, in dit geval PHP.

Link naar reactie
  • 0

Er lijkt me een tegenstrijdigheid in je offerte te zitten:

 

Met een speciaal ontworpen content management systeem (CMS) is de website volledig beheerbaar. ...Doordat alle pagina’s dynamisch zijn gemaakt kan de content manager alle pagina’s volgens zijn plan ontwerpen.

 

Volledig beheersbaar: 'ha, dan kan ik dus alles en heb jou niet meer nodig.' kan de opdrachtgever denken. Dit blijkt nu in zijn ogen dan niet zo te zijn.

Alle pagina's dynamisch... alles volgens ;zijn plan'...

 

Wiens plan: jouw plan, of het plan van de content manager.

 

Als hier had gestaan 'volgens het vastgestelde format' waser midner onduidelijkheid geweest. Nu is de offertezelf ook niet duidelijk in wat er geleverd wordt, en hieruit blijkt niet dat het niet-aanpasbaar is met Golive.

 

Die onduidelijkheid veroorzaakt misschien het verschil in opvatting. Wat is je angst: dat de opdrachtgever het wel aanpast in Golive en het niet meer werkt? Dat je dan gratis het moet herstelle? Daar zou ik me niet zo druk om maken, die 'gratiswerkzaamheden'. Had je maar duidelijker moeten zijn (ik ben van het kaliber 'wie zijn billen brandt meot op de blaren zitten').Vervelender wordt het als hij op de golfclub gaat vertellen dat jouw website crappy is en hijer alleen maar meer werk aan heeft.... dat zou ik proberen te voorkomen.

Link naar reactie
  • 0

Lijkt me een patstelling. En als hij dingen met die site wil doen die er voor zorgen dat de site niet goed meer functioneert is dat op zich zijn probleem. Helemaal als je hem hiervoor gewaarschuwd hebt.

Als het niet begroot is dat jij dit voor hem mogelijk maakt ben je volgens mij uitgepraat...

 

Ben het hier helemaal mee eens.

 

Ik heb reeds zelf zo een klant gehad, kwam op hetzelfde neer. Een soort van eerst wel dan niet probleem!

 

Jij hoort betaald te krijgen voor jouw uren, als jij extra moet werken om iets te maken zoals hij het wil ( wat niet van te voren besproken was ) dan is het heel duidelijk!

 

Laat me weten hoe het gegaan is!

....

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het toch wel vreemd dat de klant zo van je af wil, zeker als deze niet echt technisch onderlegd is. Misschien moet je de oorzaak hiervan anders dan dit concrete probleem.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het toch wel vreemd dat de klant zo van je af wil, zeker als deze niet echt technisch onderlegd is. Misschien moet je de oorzaak hiervan anders dan dit concrete probleem.

 

Volgens mij noemt de vraagsteller er zelf al twee:

Ik kan niets aan de eigenaar duidelijk maken. Het liefst wil ik de design aanpassingen doen maar hij wil geen onkosten meer maken en hij wil dus alles in eigen beheer gaan aanpassen.

 

Ik lees overigens dat het meningsverschil gaat over wie de site het beste kan onderhouden niet dat er onbetaald meerwerk nodig is om de klant dit zelf te kunnen laten doen of dat het niet zou kunnen (je zegt nl. zelf dat het wel kan)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 108 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.