• 0

Discussier mee: Parlementsverkiezingen 2006

Het is september, de verkiezingscampagnes komen langzaam op gang en de verschillende partijen presenteren hun conceptprogramma's.

 

Wat wordt er gezegd over ondernemerschap? Welke partij heeft het beste voor met kleine en grote ondernemingen? Wie maakt het makkelijker, leuker en winstgevender om ondernemer te worden (en te blijven!)? Wat wordt er gezegd over innovatie, belastingen, durfkapitaal, werkgelegenheid, regelgeving etc?

 

Hier een draadje om de komende paar maanden in mee te denken over de verkiezingen van november en hoe de uitslag ervan de ondernemersagenda van de komende paar jaar gaat bepalen.

 

Om mee te beginnen een overzicht van waar de verschillende partijen staan als het op de economie, werkgelegenheid en ondernemerschap staat. Daarna is de vloer aan de HL-leden!

 

NB: Ga respectvol om met elkaars opvattingen!

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

De SP: www.sp.nl

 

Het concept verkiezingsprogramma van de SP is hier te downloaden:

http://www.sp.nl/2006/conceptprogramma_zw.pdf.

 

Hoofdstuk 2 heeft veelal betrekking op ondernemerschap en is als afzonderlijke PDF met de naam SP.PDF aan dit bericht toegevoegd.

SP.PDF

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Het CDA:http://www.CDA.nl

 

Het conceptprogramma kan in zijn geheel met de volgende link kan worden gedownload: http://www.cda.nl/documenten/VKP.pdf.

 

Het hoofdstuk dat betrekking heeft op ondernemerschap, heb ik even apart gesaved als PDF met de naam CDA.PDF, onderdeel van dit bericht.

 

CDA.pdf

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Update:

 

- Groen Links presenteert 4 september haar conceptprogramma

- D'66 presenteert 5 september haar conceptprogramma.

- Christen Unie presenteert op 5 september haar conceptprogramma

- PVDA presenteert "de eerste week van september" haar programma

- Op de site van de SGP staat niet duidelijk aangegeven wanneer het conceptprogramma wordt gelanceerd.

- De nieuwe partij Een NL zal op een niet nader gedefinieerd moment haar programma bekend maken.

- Op de site van de LPF staat nog geen concept.

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet of andere partijen het zo ook doen, maar in het programma van de PvdA heb ik kunnen lezen dat zij de vennootschapsbelasting minder willen verlagen, en juist meer willen doen aan belastingvoordeel voor de kleine zelfstandige. Ze willen ook iets gaan regelen voor een betaalbare arbeidsongeschiktheidsdekking voor zelfstandigen.

 

Al met al klinkt mij dat goed in de oren. Ik heb me de laatste jaren geergerd aan de eenzijdige houding van het kabinet. Ze hadden het over het bedrijfsleven maar deden alleen maar dingen die goed waren voor de grote jongens. Kijk bijvoorbeeld naar de discussie over de patenten op software. En dus de vennootschapsbelasting.

 

Anyway, verder moet ik me nog wat meer inlezen.

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
  • 0

@ Descartes - zijn partij en programma waren al genoemd.

 

@ Christine - tja, wat is het nut van zo'n programma. In theorie heeft het invloed op iemands stemgedrag en beïnvloedt het het proces van coalitievorming. Ik ben benieuwd of iemand weet van studies die beide punten onderzoeken.

 

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ik vind dat geert wilders iets leuks op zijn website heeft staan, hij heeft een lijst van dingen die je kunt doen om te helpen:

Hoe kan ik helpen?

 

Hier zijn tien voorbeelden hoe u actief kunt worden voor de campagne van hoop en optimisme.

 

1. Als u een website heeft, link dan naar www.groepwilders.nl.

 

2. Vertel vijf bekenden over Geert Wilders en deze site.

 

3. Meld je aan voor de nieuwsbrief en stuur deze door naar zoveel mogelijk mensen.

 

4. Schrijf een brief naar een krant, radio of tv als onwaarheden worden gemeld over Groep Wilders.

 

5. Bel naar een inbel-radioprogramma en neem het op voor Groep Wilders of schrijf iets op een internet-forum.

 

6. Steun het Nederlandse midden- en kleinbedrijf en koop iets bij de ruggengraat van onze economie.

 

7. Gireer een bedrag naar giro 67.04.72.344. Al is het maar een tientje

 

8. Organiseer een fondsenwerf-avond.

 

9. Bestel iets bij www.groepwildersshop.nl

 

10. Geef u op als vrijwilliger van de Partij voor de Vrijheid via vrijwilliger@groepwilders.nl

Link naar reactie
  • 0

@ Christine - tja, wat is het nut van zo'n programma. In theorie heeft het invloed op iemands stemgedrag en beïnvloedt het het proces van coalitievorming. Ik ben benieuwd of iemand weet van studies die beide punten onderzoeken.

 

Ik bedoel maar, een partij heeft een programma waarmee ze kiezers trekken maar wat ze na de verkiezingen dan doen is weer een heel ander verhaal.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Vandaag presenteerde PVDA haar conceptprogramma:

 

waarin staat dat het ontslagrecht niet versoepeld mag worden en dat de overheid niet ingekrompen mag worden, begreep ik via BNR. De ontslagbescherming geeft werknemers een grote zekerheid, waardoor ze minder snel gaan ondernemen omdat ze dan in de onzekerheid stappen. Als je het leven voor werknemers sowieso wat onzekerder maakt, is de drempel om te gaan ondernemen kleiner.

Verder zou m.i. de functie "beleidsambtenaar" moeten worden afgeschaft. Beleid wordt gemaakt door politici en bestuurders, en uitgevoerd door ambtenaren.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Een van de punten van de PvdA is juist het inkrimpen van het ambtenaren-apparaat, door het aantal bestuurslagen in te krimpen. Daar halen ze een groot bedrag uit. Gisteren in de uitzending van BNR werd het m.i. niet helemaal duidelijk, omdat de interviewer niet helemaal begreep wat er bedoeld werd.

 

Het punt is: minder bestuurslagen (waterschappen afschaffen bijvoorbeeld), hetzelfde aantal taken. Kortom, een efficiency-slag.

Link naar reactie
  • 0

Het punt is: minder bestuurslagen (waterschappen afschaffen bijvoorbeeld), hetzelfde aantal taken. Kortom, een efficiency-slag.

 

Ik heb hetzelfde gehoord op BNR denk ik, wat ik er uit begreep is dat ze niet minder mensen willen maar minder lagen. De mensen van de waterschappen komen dan bij het ministerie in dienst. Centraliseren en samenvoegen leidt echter altijd tot minder efficiency. Immers, hoe groter een organisatie is hoe hoger de management-pyramide, hoe meer managers (relatief) en hoe minder efficient.

Dat geldt ook voor het onderwijs. Vroeger werkten op een school alleen mensen die voor de klas stonden, tegenwoordig geeft een groot deel van de mensen daar geen les. Dat is verkeerd, en slecht voor het onderwijs. De huidige ernstige niveaudaling van het onderwijs is voor 100% op het conto te schrijven van PvdA'ers uit de achtereenvolgende kabinetten, met name van mevrouw Netelenbos. Het begon met van Kemenade maar die lijkt er nu spijt van te hebben.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Alleen al het probleem van de armoedeval zal vele uitkeringsgerechtigden bepaald niet stimuleren om weer een baan te aanvaarden, dus iedereen weer aan het werk helpen is een schier onmogelijke opgave

a - Ik heb zeker geen ongekend enthousiasme over Den Haag. Ik vind dat er veel verbeterd kan worden. Maar ik doe dat liever positief dan zo extreem negatief ;).

 

b - Ik kan je aanraden om eens een uitzondering te maken en dat programma v/d PvdA te lezen. Staan erg goeie voorstellen in die je volgens mij best zullen aanspreken.

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
  • 0

Jongens, interessante discussie, maar we gaan wel erg off topic nu. Als je verder wil discussiëren over het wel en wee van democratie in al haar verschijningsvormen, dan graag in een ander draadje.

 

Dit draadje gaat specifiek over de aankomende verkiezingen en wat dat voor ondernemers kan gaan betekenen.

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

NB: heb berichten afgesplitst omdat ze primair gingen over Wel en Wee Nederlandse Politiek, dus de lieden de daar over willen praten kunnen hier verder: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=31;action=display;threadid=12707

 

De rest kan weer door over de verkiezingsprogramma's en wat die zouden kunnen betekenen voor ondernemers.

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Als we nou 's een matrix opstellen van punten en partijen en plusjes en minnetjes. Ik wil daar wel een pagina van maken, als we hier een rijtje onderwerpen bedenken die voor ondernemers interessant zijn.

 

- ontslagrecht

- vennootschapsbelasting

- bezuiniging op de overheid

- kinderopvang

- minimumloon

- kwaliteit van het onderwijs

- bevorderen diversiteit (kwa schooltypen en niveau's) in het onderwijs

 

- PvdA

- VVD

- CDA

- Groen Links

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.