• 0

Ondernemingsplan --> Het Produktieproces

Hallo allemaal,

 

Ik ben studente Communicatie en moet voor school een ondernemingsplan maken.

We zijn van plan om een boutiek te openen.

Ik heb de taak om Het Productieproces te verklaren.

 

Nu is mijn vraag hierbij: Kan iemand me uitleggen hoe ik die productieproces het beste kan maken???

 

Met vriendelijke groet ;) ,

Blue Eyes...

 

Big Hugs,

Blue Eyes...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Blue Eyes,

 

Tja... het Productieproces uitleggen... Nogal een ruime vraag. Om zo'n proces te kunnen overzien, zou ik bij het eind product beginnen en steeds een stapje terug werken.

 

Ik weet echter niet in hoeverre zoiets in een ondernemingsplan thuis zou horen. Ik kan me voorstellen dat je voor een boutiek die kleding inkoopt ergens en deze verkoopt.

 

Maak je de kleding zelf dan zijn er verschillende uitgangssituaties mogelijk. Maak je de kleding uit opdracht van een klant (klantgericht) of maak je wat je zelf mooi vind en probeert dat te verkopen (productgericht).

 

Voor ik een heel verhaal ga schrijven wil ik je vragen iets meer info te geven over de situatie en de vraag wat te specifiseren.

 

Greetz,

Persoon

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Hoi Persoon,

 

Bedankt voor je reactie.

 

Ons boutique is klantgericht. We kopen gewoon kleding,accesoires e.d. in en maken het dus niet zelf. Het is de bedoeling dat het een grote kledingzaak wordt voor vrouwen. Het is gevestigd in de binnen stad van Den Haag en we openen het met een islamitische achtergond. Er zijn niet echt traditioneel kleding aanwezig, wel wat feestkleding, maar voornamelijk modieuze kleding met islamitische achtergrond. Dus dat het voornamelijk lang moet zijn.

 

Ik hoop je voldoende ingelicht te hebben en wacht op je reactie

 

Groetjes :),

Blue Eyes...

Big Hugs,

Blue Eyes...

Link naar reactie
  • 0

Blue eyes...

 

Je hebt hier meer met een handelsproces te maken dan met een productie proces.

 

Heb je een idee waar je de kleding en assecoires gaat inkopen? Weet je ook hoe de artikelen hun weg naar de winkel vinden?

 

Dit zijn het type vragen waar je antwoord op moet gaan vinden om een overzicht van het gehele proces te krijgen. Dit onderwerp is niet mijn sterkste kant, dus misschien dat andere forum gebruikers nog wat meer pointers kunnen geven?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Ha Blue Eyes,

 

Je zal het makkelijk hebben. Jullie hebben geen productie, dus is er ook geen productieproces. Ben je lekker snel klaar.

 

Ik ben het wel met Zrski eens dat je dan iets moet schrijven over het inkoopproces. Je kan beginnen met de volgende punten.

 

- Bij wie gaan jullie inkopen.

- Hoeveel kost dat.

- Hoe groot zijn de partijen die je moet inkopen.

- Houdt rekening met maten en kleuren

- Wanneer krijg je korting.

- Hoe krijg je de spullen in de winkel.

- Wat wil je in voorraad houden.

- Waar ga je die voorraad opslaan.

- Hoe hou je de verkopen, voorraad en bestellingen bij.

 

Er is vast meer, maar daar moet je zelf uitvogelen. Probeer je in detail voor te stellen hoe dat alleemaal in zijn werk gaat en ga eens praten met leveranciers en winkels die je kent.

 

Veel succes,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Hay Zrski,

 

Nog bedankt voor je reactie.

Nou ik ben vandaag al naar winkels geweest en mijn probleem uitgelegd. Ik kreeg te horen dat ze bijvoorbeeld accesoires bij de Handelsbeurs in Utrecht inkopen. Daar vind men de allernieuwste spullen. Ze kiezen daar uit wat ze leuk vinden en kopen het in. Dit betekent dat ik nu nog erachter moet komen hoe ik in contact kom met die handelsbeurs.... maar ja ik onderzoek dat wel zo snel mogelijk.

 

En over hoe ik het ga vervoeren? Nou daar ben ik nog niet aan toe gekomen...dus bedankt dat je het me nog heb laten herinneren ;)

 

Groetjes,

Blue Eyes...

Big Hugs,

Blue Eyes...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 99 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.