• 0

Verkoop door bloggers

Ik ben nu een tijdje bezig om een online magazine op te zetten. Lokaal van opzet. Het wordt gevuld door bloggers.

 

Adverteren kan, door de bloggers een dienst/product uit te laten proberen, waarover vervolgens geblogd wordt. Dat kan met tekst, maar ook film/foto uiteraard. Hieraan wordt een bestelformulier gekoppeld, waardoor de aandacht van de lezer en de handeling dichterbij elkaar liggen, dan bij een testimonial in een papieren magazine.

 

Momenteel richt ik me vooral nog op het werven van bloggers en traffic in het algemeen.

 

Ik ben nog niet heel intensief met werving van advertenties bezig geweest. Ik heb wat bezoekjes afgelegd aan potentiele klanten. Lokale ondernemers, zoals een restaurant, kano-verhuur en een kapper die ook workshops geeft. Allemaal hele mooie klanten voor deze vorm van adverteren.

 

Zodra ik uitleg dat het voor een online magazine is, dat gevuld wordt door bloggers ben ik ze kwijt. Ze kennen de term bloggen nog helemaal niet.

Ik heb natuurlijk een foldertje achtergelaten over webloggen. Als ik de volgende keer langskom, dan weten we in ieder geval waar we het over hebben.

 

Ik ben ervan overtuigd dat dit een concept is waar toekomst in zit. Is het er nog te vroeg voor?

 

Wat vinden jullie van het idee?

 

 

Groet,

Mieke

 

www.outbox.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

De nieuwe site is nu online!! www.outbox.nl

 

Het verdienmodel zit hem inderdaad voornamelijk in de e-zines. De advertenties kunnen er straks webbased door de adverteerders zelf ingezet worden in de regio waar ze maar willen.

 

Ik ben heel benieuwd naar de reacties nav de site. Wie roept?

Groet,

Mieke

 

www.outbox.nl

Link naar reactie
  • 0

Linksboven staat een filmpje met informatie over 'wat is outbox'. Leuk en hip maar geluid staat bij mij standaard uit. Waarschijnlijk een klein groepje met dit probleem maar een linkje naar de tekst variant is snel gemaakt.

 

Bij het profiel van je bloggers staat onder het kopje vrienden 'momenteel geen vrienden...'. Klinkt een beetje sneu ;-)

 

In het algemeen: ik maak uit je site niet op waarom ik zou gaan bloggen en waarom ik het dan bij outbox zou doen (afgezien van de te winnen prijzen) Ik meen op sproutstart gelezen te hebben dat je workshops bloggen hebt gegeven. Wat van die kennis op je site zetten motiveert mensen misschien. Had/heb in ieder geval zelf wel wat 'podium-angst' toen ik begon met bloggen.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het er iig fris en strak uitzien en het filmpje spreekt ook erg aan.

 

Wat ik echter mis is wat ik er als bezoeker te zoeken heb. Het nodigt niet echt uit om iets op te gaan zoeken en te lezen. Misschien de nieuwste posts op de index en met wat meer foto's of filmpjes erbij.

Alles is nu erg gericht op de bloggers en aanmoedigen van nieuwe bloggers.

"The road to success is always under construction"

Link naar reactie
  • 0

Dank! Dat zijn tips waar ik iets aan heb.

 

De komende weken staat inderdaad de focus op de bloggers. Zij zorgen grotendeels voor de content. Er staat nu behoorlijk wat inhoud op, maar natuurlijk ben ik geinteresseerd in recente verhalen.

 

Binnenkort komen er ook redactionele stukken op te staan, zoals een uitagenda, (nieuwe) interviews en filmpjes. Dan gaat de focus meer naar lezers en uiteraard nieuwsbriefabonnee's.

 

Katertje, uit je opmerking begrijp ik dat je niet naar de site zou gaan, ook al staan er verhalen op uit jouw woonplaats. Zouden die redactionele stukken daar verandering in brengen? Of trekt andere (lokale) info je over de streep? Wat zou jouw interesse wekken?

 

Een vraag: zijn jullie met de muis over de plaatjes bovenaan de pagina gegaan? Ik vraag me af of mensen spontaan ontdekken of daar ook nog iets te beleven valt.

 

Nogmaals dank voor jullie mening!

 

 

Groet,

Mieke

 

www.outbox.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi Mieke,

 

Op dit moment zou ik er nog niet spontaan heen gaan inderdaad.

 

De boodschap onder de bovenste plaatjes had ik inderdaad 'per ongeluk' ontdekt en ik vermoed dat de meeste mensen er niet spontaan met hun muis overheen gaan. Aan de andere kant is een animated gif juist weer te druk/storend.

 

Positief vond ik het ontbreken van reclame.

"The road to success is always under construction"

Link naar reactie
  • 0

Nu ben ik natuurlijk wel blond .... maar wat is de meerwaarde van mij als bezoeker om op outbox te kijken??

 

Ik kijk op nu.nl voor nieuws, lees digitaal een regionaal dagblad, gebruik een routeplanner, google wat etc, maar wat is voor mij als bezoeker DE reden om naar outbox te gaan ....

 

Ik heb in ieder geval geen idee .....

 

Ard

Link naar reactie
  • 0

Waarom lezen we leuke verhalen van mensen uit de buurt? Wat is het bestaansrecht van een blog?

 

Het maakt consumenten nog mondiger. Het geeft nieuwsvoorzieningen een extra dimensie, omdat er geen journalist aan het woord is, maar het verhaal komt uit eerste hand. En inderdaad er staat ook veel informatie op over het dagelijkse leven van mensen uit jouw woonplaats.

 

Getuige het explosieve aantal bloggers en bloglezers, is er publiek voor.

 

 

Groet,

Mieke

 

www.outbox.nl

Link naar reactie
  • 0

Waarom lezen we leuke verhalen van mensen uit de buurt? Wat is het bestaansrecht van een blog?

 

Het maakt consumenten nog mondiger. Het geeft nieuwsvoorzieningen een extra dimensie, omdat er geen journalist aan het woord is, maar het verhaal komt uit eerste hand. En inderdaad er staat ook veel informatie op over het dagelijkse leven van mensen uit jouw woonplaats.

 

Getuige het explosieve aantal bloggers en bloglezers, is er publiek voor.

 

 

 

Dus ik kan niet zonder outbox in mijn leven omdat ......

 

Ard

Link naar reactie
  • 0

Waarom lezen we leuke verhalen van mensen uit de buurt? Wat is het bestaansrecht van een blog?

 

Het maakt consumenten nog mondiger. Het geeft nieuwsvoorzieningen een extra dimensie, omdat er geen journalist aan het woord is, maar het verhaal komt uit eerste hand. En inderdaad er staat ook veel informatie op over het dagelijkse leven van mensen uit jouw woonplaats.

 

Getuige het explosieve aantal bloggers en bloglezers, is er publiek voor.

 

 

 

Dus ik kan niet zonder outbox in mijn leven omdat ......

 

Ard

 

Zonder Outbox in je leven... zullen we niet zo dramatisch doen, haha. Outbox is leuk, het is fris, het leeft, het vertelt wat er speelt, wat de aanbiedingen zijn in jouw regio. Wanneer het jazzy festival is, in jouw binnenstad. Het is het regionale nieuws gebracht door de inwoners.

Ik kan ook best zonder chocolade, maar waarom zou ik daarvoor kiezen? :-)

 

 

 

 

Groet,

Mieke

 

www.outbox.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 261 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.