Renowned for challenging the status quo, millionaire inventor Ron Kok is arguably one of Europe’s greatest tech entrepreneurs. Among his inventions are eyeglasses that can correct vision problems with the turn of a knob and a light-emitting diode (LED) light bulb designed to last 15 years. Now the 60-year-old Dutchman is about to shake up the tech world again with a low-cost organic light-emitting diode (OLED) display that threatens to disrupt the $70-billion global liquid crystal display (LCD) industry. As in the past, his efforts are meeting massive resistance from entrenched players but as Frank Diggs, the research manager of Mr. Kok’s company OTB, puts it, the inventor is “not afraid to go to war.” Mr. Kok’s approach could have major ripple effects if it lives up to its promise because it would change the economics of making displays. But Mr. Kok has his work cut out for him. “Most people resist change,” he says. “They don’t like innovation.” Find out more about Mr. Kok’s latest mission in the Red Herring cover story, “Idea Man,” on newsstands Monday.
Uit de mond van een ex-investeerder klinkt dat wellicht een beetje raar maar ik had nog nooit van de Hollander Ron Kok gehoord. Als iemand dit artikel op de kop kan tikken, ontvang ik graag een kopie.
Deze vraag is voor Nils: is Ron Kok uitgenodigd of zou je hem moet uitnodigen voor Holland Innovation? Denk niet dat er zoveel Nederlandse uitvinders zijn die het tot miljonair gebracht hebben.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Ties [r.i.p.]
Ties [r.i.p.]
Hoi mede-HLers,
Kwam zojuist dit artikel tegen in Red Herring:
Uit de mond van een ex-investeerder klinkt dat wellicht een beetje raar maar ik had nog nooit van de Hollander Ron Kok gehoord. Als iemand dit artikel op de kop kan tikken, ontvang ik graag een kopie.
Deze vraag is voor Nils: is Ron Kok uitgenodigd of zou je hem moet uitnodigen voor Holland Innovation? Denk niet dat er zoveel Nederlandse uitvinders zijn die het tot miljonair gebracht hebben.
Met vriendelijke groet,
Ties
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/9920-artkel-idea-man/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag