• 0

boekhouding voor partner

Hallo,

 

ik vroeg mij het volgende af:

 

Mijn vrouw is gestart met een eenmanszaakje en helaas is haar kennis omtrent boekhouden minimaal.

Nu is mijn kennis hieromtrent vrij goed, zodat ik de boekhouding makkelijk voor haar zou kunnen doen.

 

Mijn vraag is nu:

ik wil dit graag voor haar doen, zonder hiervoor ook maar 1 cent te vangen. Mag je nu de tijd die ik in aan boekhouding besteed, meetellen in haar urenregistratie?

Of wordt dit later bij bijv. en controle van de belastingdienst niet gezien als tijd besteed aan haar zaak?

 

Ik hoop dat ik mijn vraag een beetje duidelijk heb kunnen verwoorden en hoop op ullie reacties.

 

M.vr.gr.

Qeef.

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Je kunt denken aan meewerkaftrek, maar hiervoor geldt een min. aantal uren van 525 uren per jaar.

De uren kunnen wel meetellen als je vrouw naast je gaat zitten terwijl de de boekhouding doet 8)

 

Rob

Link naar reactie
  • 0

De meewerkregeling heeft als voordeel dat bij de meewerkende partner er geen heffing plaats vindt en de onderneemster wel een (fiscale) aftrekpost heeft.

Maar als zij de boekhouding "feitelijk" voert en jij adviseert (zoals gezegd, je zit er naast en zegt wat te doen) dan zijn het haar uren, terwijl jij feitelijk op dat moment ok voor de onderneming bezig bent!

Het wordt wel mopeilijk om dat over te blijven doen. Je partner zal op een gegeven ogenblik het meeste werk zewlf kunnen doen en dan kom jij met je adviezen waarschijnlijk niet aan de minimale uren.

Voor bij de start van de onderneming kan het zeker wat voordeel opleveren

 

Succes

 

Fred Londema

 

Administratiekantoor Frelo

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.