Gerard Petersen

Junior
  • Aantal berichten

    19
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    vanuit visie een bijdrage leveren aan het gezond maken van hun wereld.
  • Mijn mening over innovatie
    is dat vernieuwing vooral niet in technologie gezocht hoeft te worden maar door de perceptie en bewustzijnsniveau van de koper bepaald wordt. Massamedia bepalen de tijdgeest en het collectief bewustzijn.
  • Mijn mening over ondernemerschap
    is dat mijn inspanningen waardevol zijn voor de huidige tijdgeest als er voldoende geld vrij gemaakt wordt door individuen, bedrijven, organisaties en overheid. Daarnaast investeer ik tijd, energie en geld in toekomstige behoeften omdat mijn visie verder reikt dan de huidige tijdgeest.

Gerard Petersen's trofeeën

  1. Beste leveller, Al lange tijd vraag ik mij af hoe ik het beste mijn bedrijf kan automatiseren en kom er met Google niet uit. Er zijn tegenwoordig veel aanbieders van bedrijfs-automatisering en ik zie door de bomen het bos niet meer. Huidige situatie: - In mijn bedrijf verkopen we software (relatief klein productaanbod), trainingen en services. - Mijn administratie doe ik in een zelfgemaakt spreadsheet en eens per maand voert mijn boekhouder alles in hun systeem in voor OB e.d. Ik heb een tijdje met Twinfield gewerkt en dat was veel te omslachtig. Ik was alleen nog maar klantgegevens aan het invoeren. - Onze software verkoop gaat met een ander spreadsheet. Hierin staan alle klanten, producten, verkocht en voorraad en maken we offertes en facturen met een template - Trainingsadministratie in een Google doc. sheet en een template voor facturen - Voor klussen en consultancy een urenspreadsheet - de Website is niet intelligent en geen webwinkel. Vanwege de aard de software is klantcontact voor ze iets kopen voor ons belangrijk. Hiermee kunnen we ze op maat helpen. Vaak wordt ze dan ook het belang van een training duidelijk. Gewenste situatie: - Een website waar klanten zelf offertes kunnen maken en wij online de klantenadministratie voeren en gegevens aanvullen. Dus een soort van webwinkel met mogelijk toekomstige betaalmogelijkheid. - Trainingsaanbod in content management systeem en Cursisten zichzelf kunnen registeren en we zelf de verdere trainingsadministratie per training kunnen doen - uren administratie voor klussen en consulten. - Eenvoudige boekhouding gekoppeld aan website. - Het liefst online. - We willen dit voornamelijk zelf gaan inrichten en modulair opbouwen en voor de architectuur iemand inhuren. - Ik heb het idee dat Joomla goed zou kunnen werken voor ons. Wie kan me een richting geven en kent iemand (bij voorkeur in de regio Friesland) voor de architectuur? Groeten van Gerard
  2. Wat goed om te zien dat er steeds meer reacties komen. Als product ontwikkelaar is C2C voor mij de basis voor toekomstige projecten. Naast de voordelen voor het helen van de aarde, is het het voor economen met visie een uitgelezen kans is om C2C als innovatie speerpunt in Nederland neer te zetten en werkelijk een verschil te gaan maken met copy/paste landen. Groeten van Gerard ps. 1 & 2 november Maastricht staat in mijn agenda
  3. Als je gemiddeld 60 km/h zou rijden naar je werk, woon je 10 kilometer van je werk. Waarom ga je dan niet fietsen? Groeten van Gerard Wie zegt dat ik dat niet doe? Maar als ik afspraken buiten de deur heb blijft die auto noodzakelijk. Tsja dan moet je wel.
  4. Heb je zelf wel eens gefietst in één van deze trapauto's. ;) Ja zeker en ik vond het fantastisch. 8) En jij?
  5. Ik ben jarenlang met de fiets naar mijn werk gegaan en bijna nooit natgeregend. Soms wachtte ik even tot een bui over was, of ik schuilde onderweg. Volgens mij is de angst om nat te regenen vaak groter dan de werkelijke ervaring. Een andere positieve ontwikkeling zijn de zogenaamde velomobielen waarvoor momenteel een levertijd van maanden is omdat ze zo populair zijn. http://www.flevobike.nl/content/view/25/55/lang,nl/ http://www.velomobiel.nl/ Groeten van Gerard
  6. Als je gemiddeld 60 km/h zou rijden naar je werk, woon je 10 kilometer van je werk. Waarom ga je dan niet fietsen? Groeten van Gerard
  7. Bedankt voor jullie reacties tot zover. Dat het ook economisch voordeel oplevert is inderdaad voor iedereen leuk. Dat wordt helemaal spectaculair als nieuwe economiën de prijs van vervuiling gaan doorrekening aan de leverancier van die producten ;) Het scheiden van afval is natuurlijk een stuk leuker als je ziet dat het ook iets oplevert. Nog leuker wordt het als je een melkpak gewoon in het weiland gooit en het voedingstoffen voor het gras oplevert. Andreas, leuk om van je te horen. Laten we eens contact hebben, omdat ik me ook realiseer dat het bij Cradle to cradle gaat om de hele keten en we daarom een kennisnetwerk nodig hebben voor de hele keten. In de scheepsbouw worden steeds meer kunststof composieten gebruikt, bijv. Glasweefsel/ Epoxy en dat is puur gif. Nu wordt er mondjesmaat geëxperimenteerd met vlasvezel/ epoxy. Als we nu de epoxy kunnen vervangen door bijvoorbeeld een cellulose hars op basis van houtvezels, kan een scheepsromp verteren na gebruik. Dit moet natuurlijk niet te vroeg gebeuren want dan verrot je schip in het water ;) Groeten van Gerard
  8. Zijn er ondernemers of ontwerpers in Nederland die zich actief bezig houden met de "Cradle to cradle" ideeën van William McDonough & Michael Braungart (Waste equals Food)? Ik ben een product ontwikkelaar die gezonde producten wil ontwerpen en voel verwantschap met de Cradle to cradle benadering die ervan uitgaat dat je producten kan ontwikkelen waarvan het afval voeding is voor de natuur ofwel voeding is voor nieuwe techniek. Als je meer wilt hierover wilt weten: http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/30458986/ http://en.wikipedia.org/wiki/Cradle_to_Cradle:_Remaking_the_Way_We_Make_Things Ik ben benieuwd naar reacties. Groeten van Gerard Petersen www.scheepsbouwkunst.nl
  9. Het lijkt me leuk als er ook kantoren of ateliers in de torens komen. Dus zeker een mix van wonen werken, kinderopvang, scholen etc. Elke toren kan zodoende een eigen accent krijgen. Misschien kan er halverwege een shopping mall komen. Fantaseer er maar op los. Qua hulpdiensten zijn er natuurlijk allerlei opties. Waar een wil is, is een weg. Het idee achter de Flevodam is een creatie die meer biedt dan een brug alleen. Ik wordt ook niet enthousiast van een brug voor alleen maar auto's. Gerard
  10. Dankjewel voor je reactie. Drijvende eilanden lijkt me best een leuke uitdaging. Ik snap persoonlijk ook niet zo goed waarom iedereen naar Amsterdam wil. Ik zie dat maar als een gegeven. Mocht dat in de toekomst ooit minder worden dan is de brug niet helemaal overbodig omdat het wel de woonfunctie kan blijven vervullen.
  11. Op basis van aannames trek je conclusies. Als ik wil zie ik ook alleen maar problemen en doe ik lekker niks meer. Zie je ook kansen waar je enthousiast van wordt? Groeten van Gerard
  12. Hallo allemaal, In de landelijke discussie over het verbeteren van de verbinding Amsterdam-Almere kreeg ik de indruk dat het aanvoeren van bezwaren de boventoon voert. Ik ben op zoek gegaan naar een oplossing die misschien een meerwaarde oplevert. Een oplossing in de traditie van de Deltawerken en onze creativiteit mét water. Je kunt bijgevoegde PDF downloaden als je geïnteresseerd bent. Je kan de oplossing ook in Google Earth bekijken. Hiervoor moet je eerst het gratis Google Earth installeren en daarna het 3d model van Flevodam: http://bbs.keyhole.com/ubb/showthreaded.php/Cat/0/Number/617560/an/0/page/0#617560 Het lijkt me leuk als dit slechts een startpunt zou zijn want als je er langer over nadenkt zijn er heel veel leuke ideeën te bedenken rondom dit idee. Bijvoorbeeld dat elke toren door een andere architect wordt ontworpen. Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Groeten van Gerard Flevodam_Eng.pdf
  13. Je hebt gelijk wat de datum betreft. De Kenau is in essentie een trimaran. Bestaande (zeil)trimarans hebben een technisch uiterlijk vanwege de dwarsbalken. Ik wilde een scheeps uiterlijk creëren zodat mensen die nu een motorsloep met dieselmotor kopen een aantrekkelijk alternatief hebben. Over de verdere ontwerpachtergronden moeten we het een andere keer maar eens hebben want om dat allemaal nu in te typen gaat me een beetje te ver. ;) Gerard
  14. Hallo Nonex, Ze worden steeds beter met Rhinoceros op de TU maar mijn 6 jaar ervaring met Rhino in productontwikkeling telt mee. Verder ken ik Wubbo Ockels al langer (hij is fan van mijn motorboot project) en hebben we samen een bootje met Rhino ontworpen. Het sexy scheepje is reeds tewater gelaten. Op bijgaande foto vaar ik 12,5 km/h bij slechts 3 kW elektrisch motorvermogen. Mijn doel was de voordelen van elektrisch varen combineren met goede vaarprestaties en dat is dus gelukt. We werken nu aan www.kenau.nl. Gerard
  15. Hallo allemaal, Misschien leuk om te vertellen dat een member van Higher Level is ingehuurd om mee te werken aan het Superbus project. Ik ga mijn kennis en ervaring met productontwikkeling (www.scheepsbouwkunst.nl) inzetten om het ontwerptraject te ondersteunen. Mijn pionierswerk om de 3-d modeler Rhinoceros te gebruiken in innovatieve projecten kan ik nu gebruiken in een ander mooi project. Gerard Petersen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.