jaimiefanatic

Junior
  • Aantal berichten

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    jaimie
  • Achternaam
    peeters
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Groove Fanatics

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    rotterdam
  • Branche
    29

jaimiefanatic's trofeeën

  1. jawel.. alles wat maar met mijn bedrijf te maken heeft heb ik bewaard, alle facturen etc.. kassa uitdraaien ook maar niet de bonnetjes per artikel .... en ik weet niet of ik mijn kassa bon ook per maand uit kan draaien, nu is het een totaal bon vanaf dag 1 tot nu omzet... wat ik niet heb zijn bonnetjes van prive uitgaven... tenminste, niet van de kleine dingetjes... wel de grotere aankopen , benzines en diners
  2. hallo, Sinds 1 april heb ik een winkeltje in Rotterdam. Harstikke leuk en het loopt ook nog eens als een trein. Mijn huur is 1.000 euro ex en mijn omzet om en nabij de 10.000 euro per maand (met de zomercollectie, dus hoogstwaarschijnlijk nog meer met de wintercollectie). Omdat het een eenmanszaak is, heb ik me nooit zo'n zorgen gemaakt om waar ik mijn boodschappengeld vandaan haalde. Uit de kassa of van de bank (pin/creditcard) omdat ik dacht/denk dat het toch alleen maar mijn potje is waaruit gehaald wordt. Belasting betaal je toch over je omzet en die staat op de bon van de kassa. Nu ben ik eerst heel netjes begonnen met van alles wat ik verkocht een bonnetje te schrijven, dit werd alleen een zooitje. Met die bonnetjes ben ik kort geleden eigenlijk dus mee gestopt, omdat ik dacht/denk; op de kassa kun je toch zien wat ik verkocht heb? De totaal omzet vanaf dag 1 en ik heb alle artikelen onder een code gebracht; dus bijv merk A onder code 1. etc. Nu kon ik zo snel niet vinden hoe je op deze kassa een maand omzet uit draait, ongeacht van welke maand. Ik zou dus willen uit kunnen draaien : totaal omzet maand Juni 2007. Ben er nog niet uit of dit kan. Is dit nu dus erg, nu ik geen bonnetjes meer schrijf? Maandag heb ik een gesprek met een boekhouder/belastingspecialist. Hij doet het de zaken voor het restaurant dat naast me zit, dus wel een man met kennis. Hij zei: ik wil alle bonnetjes zien van wat je verkocht hebt, per artikel (die heb ik dus niet allemaal meer... ) en hij wilde van al mijn uitgaven ook een bonnetje zien (.. vraag ik me dan af.. van alles? Ook als ik een pakje kauwgom koop? of een bioscoop kaartje?? -- of juist van alle uitgaven die van belang zijn voor het bedrijf: kantoorartikelen, schoonmaakmiddelen, lunch? etc..? Het is allemaal heel snel gegaan met mijn winkel en daarom dat ik dit (belangrijke) onderdeel niet meteen goed geregeld heb, maar wel zo goed mogelijk alles bij gehouden heb zodat zodra de boekhouder tijd vrij kon maken om met mij te starten met een goede boekhouding. Maak me dus wel een beetje zorgen maar denk aan de andere kant ook weer dat het toch niet zoooo'n issue kan zijn als ik van een korte periode geen bonnetjes meer heb? Op de bon staat wel wat de totale omzet is vanaf 1 april ... Vanaf maandag zal alles aan mijn boekhouder uitgegeven worden en hoef ik me geen zorgen meer te maken over dat ik iets mis of niet goed doe, omdat ik anders zijn voet in mijn achterste krijg ;) maar vooralsnog zou ik graag willen weten wat jullie reactie is op deze. in afwachting mvgr Jaimie
  3. Ik ben nog een beetje aan het stoeien met de naam van het bedrijfje. Ik begon met Tie-Less (stropdas af!) maar dat klinkt niet zo, "No-Tie" klinkt beter, maar er zijn al bedrijven die zo heten. Toen kwam ik op "Closing the Gap" (we close the gap between you and your prospects/goals), maar er is ook al een trainingsbedrijf dat zo heet. Nu zit ik met "Closer Consultancy".. Closer = dichter bij je doel, sales closen, dichter bij je eigen talenten en karakter, dichter bij je klant (minder afstand, stropdas af en closer)...
  4. Ik heb zelf 8 jaar ervaring als corporate account manager, volgens mij had ik dat al aangegeven, bij drie van de grootste ICT bedrijven in nederland (multinationals). In mijn functie heb ik zo vaak mogelijk mijn eigen theorie in praktijk uitgevoerd (iedereen slaat wel eens de plank mis door een paar vragen te vergeten of omstandigheden) en het is dan ook mijn ervaring dat de manier hoe ik het zie, effectief is. Ik heb ook mijn collegas gemotiveerd het op mijn manier te proberen en zij waren zeer enthousiast. Ze konden het aantal bezoeken aan dezelfde klant verminderen door in het eerste gesprek al hun doelstellingen te bereiken. Er is niet 1 vaste theorie die werkt voor alle bedrijven. Voor de 1 werkt het ene beter dan de ander. Ik leg ook geen regel op, maar een motivatie. Hetzelfde bonussysteem werd toegepast bij mijn laatste werkgever, ook een corporate organisatie (2000 werknemers). Het werkt, mensen zijn sneller geneigd niet alleen zich in te zetten voor hun eigen klanten maar ook voor elkaar als team, ook voor de interactie, de kwaliteit van de offertes, de bezoekfrequenties en ze zijn gemotiveerd in het halen van doelstellingen die ze zelf hebben gesteld, waar de manager daarin kon ondersteunen. Vergeet niet dat respect naar elkander een hele grote rol speelt tussen account managers en hun manager. Krijgt de manager dit niet, dan kan die het wel shaken, mensen komen niet opdagen bij sales meetingen etc. Met zo'n target zijn ze gemotiveerder daar wel aan te voldoen EN door dat de mananger de persoonlijke doelstellingen van de account manager helpt halen, krijgt hij weer een stukje erkenning van "hey, mijn manager is er echt voor mij, dan ben ik er ook voor hem". Het is een wisselwerking. Ik geloof hier heilig in! Zolang je met mensen werkt kun je niet 1 systeem gebruiken, op dag 1 neerleggen en daar na een paar maanden de vruchten van plukken. Je zult continu bij moeten sturen omdat mensen nou eenmaal mensen zijn die van de dag op dag kunnen veranderen door welke reden dan ook. Een stukje persoonlijke doelstellingen en goede interactie tussen manager en sales dekt al een stuk van de lading, daarnaast moet de creativiteit en inzicht van de manager een rol spelen. Ik ken deze type mensen, heb er veel als collega meegemaakt. Ze waren nooit bij team meetingen, alleen bij de borrels, ze waren nooit bij sales trainingen ofzo, alleen bij de feestjes. Ze hadden een target en waren afgezonderd van het team. Als dat werkt voor jouw bedrijf moet je dat vooral doen, er is geen regel die zegt het mag wel of niet. Maar wanneer je in een team zit waar je merkt dat iemand meer in zijn mars heeft, of dat ze niet voldoende interactie voeren wat ten koste gaat van het team spirit, de bezoekfrequenties blijven laag, sommigen scoren maar anderen niet. Dan is wat ik voorstel zonder twijfel een uitstekende wijze om je team naar een hoger nivo te tillen.
  5. jaimiefanatic

    answer

    The Meaning of Life is to Create and to see yourself in the reflection of yourself, in your Creation.
  6. Ten eerste Rikkert, bedankt voor je leuke reactie. Het is niet alleen fijn te zien dat je echt gelezen hebt wat ik te melden heb, maar ook mij de gelegenheid geeft te toetsen, aan de hand van je reply, of ik idd goed alles doordacht heb. Hierbij mijn reacties: Mijn 'onderzoek' bestaat uit enerzijds mijn vele gezamelijke sales gesprekken met (ex)collega's in de afgelopen 8 jaar als Account Manager en de ongeveer 4 jaar daarvoor als sales (van winkel tot aan telemarketing). Het is altijd een fascinatie van mij geweest om mensen te analyseren, waarom doet iemand wat die doet en waarom zegt iemand wat hij zegt. Zo ook naar mijn collega's en nu na zoveel jaar ervaring heb ik een optelsom gemaakt van alle keren dat ik vond dat iemand het nog beter kon doen als hij of zij het op een andere manier deed. De resultaten van de desbetreffende personen in die desbetreffende situaties waren dan ook minder succesvol. Mijn training is dan ook volledig gespitst op de ervaring van al die momenten en daarom zeer zeker sluit het daarop aan. Het is een combinatie van veel ervaring, mijn visie (die veel gevormd is door mijn ervaringen) en door salestrainingen die ik zelf gevolgd heb van trainers die een, net zo, onorthodoxe training geven (Frank van Leer). Ik wil juist af van het boekje en de regels maar meer spelen op de concrete situaties! Ik zou me idd niet willen beperken tot alleen sales, maar voor ik ook dergelijke trainingen aan niet sales zou gaan geven zou ik mezelf iets meer in willen studeren op andere raakvlakken buiten sales. Sales is iets wat ik door en door ken, het zit in mijn bloed. Voor aansluitende raakvlakken heb ik wellicht het talent, maar ik wil het stap voor stap doen. Dus ja, coaching van mensen op hun talent en karakter is zeker iets wat ik zal gaan doen. Waar ik niet in mee kan is je volgende stelling: Laat ik eerst even een voorbeeld geven wat ik bedoel met persoonlijke targets. Elk persoon heeft zijn eigen talenten. Stel ik ben sales manager, dan heb ik een team van bijv. 5 man die ieder hun eigen karakter en talenten hebben. De een is heel communcatief, de ander goed in schrift enzovoort. Ook hebben ze allemaal hun eigen doelstellingen. De een wil misschien meer de productkennis op, de ander misschien meer sales manager, de ander misschien meer op de complexere klanten waar meer marktkennis voor nodig is. En daarbij komt het 'plan' wat wij als sales team hebben, waar gaan we naar toe als sales team, wat is ons doel, buiten de targest. Wat ik voorstel te doen is elke sales zijn targets te geven zoals elk ander die heeft tot een hoogte van bijv 80%. Dan blijft er 20 % over. Wat ik als sales manager wil is niet alleen dat targest gehaald worden, ik wil ook dat mijn sales minimaal 10 afspraken per week hebben, dat hun offertes een hoge kwaliteit hebben, dat ze regelmatig contact voeren met elkaar en mij (en ik ook zeer zeker uit mijn initiatief met hun) en ook wil ik dat ze hun eigen persoonlijke doelstellingen halen zoals meer productkennis, meer algemene kennis, bepaalde trainingen en weet ik het. Ik bespreek dan met elke individu wat hij wilt behalen binnen dit aankomend jaar, maar ook wat ik wil. Samen maken we een afspraak dat ze 10% van hun targest kunnen halen door die dingen zo goed mogelijk te doen die ik net noem, en 10% als ze hun door hunzelf gestelde doelstelling halen. Zo motiveer je ze niet alleen hun targest te halen maar als heel sales team continu bij de klant te zitten, goede offertes continu te circuleren, de invidu die groeit binnen het team = groei van het hele team, goede interactie binnen het team en voor mij als sales manager een goede manier om controle uit te kunnen oefenen, op een motiverende manier, dat het team maximaal performt. Het is mijn ervaring bij 3 grote multinationals waar ik gewerkt heb, dat bij al die 3 teams er geen continu offerte circulatie is, geen bezoek frequentie en geen interactie binnen het team. En als je dan nagaat dat sommige sales hun targets wel halen, kun je al nagaan hoe meer ze kunnen scoren als ze net dat stukje meer doen. En vergeet niet dat een sales al 20% van zijn target kan scoren door alleen al die simpele dingen te doen! Welke sales wilt dat nou niet?
  7. wat super tof, dank je wel.. zijn er ook mensen die daadwerkelijke ervaringen hebben.. ?
  8. ik heb in mijn jongere jaren als student wel een paar jaar in een diesel/replay winkel gewerkt, maar idd is dat weer heel lang geleden. toch zie ik niet het heil bij een half jaar werken in een kleding winkel om achter al deze facetten te komen, want ook in de winkel leer je die niet kennen. Dit zijn toch factoren die specifiek gericht zijn. Algemene cijfers kan ik wel zo boven water toveren.
  9. Beste, Al een jaar of 10 loop ik met het idee rond een eigen kledingwinkeltje te beginnen. Niet te commercieel maar klein en gericht op een bepaalde doelgroep jongeren. Vorig jaar heb ik al een beetje geproefd van de taart door naar de KVK te lopen en wat onderzoeken te doen naar 'hoe en waar te beginnen'. Al snel komen de logische zaken naar voren - bedrijfsplan - lening - marktonderzoek - leveranciers - lokatie etc Het bedrijfsplan, het idee, de kracht van het concept kan ik als geen ander verwoorden dus daar zit het probleem niet. Snel kom je wel op punten als: niet alle leveranciers willen hun prijzen vrijgeven VOORDAT je een winkel hebt draaien. Voor het bedrijfsplan kun je dus niet alle cijfers aandragen, wat het plan weer instabiel maakt. Marktonderzoek is ook vrij lastig want waar haal je de succes cijfers vandaan van je concullega's? Hoe bepaal je nou hoeveel mensen in rotterdam bij jouw winkeltje langs kunnen en zullen komen? Er is namelijk ook heel veel instroom van buiten rotterdam. En idd wat ik hier eerder zag, niet alle leveranciers zijn te vinden! Wil ik een bepaalde exclusieve lijn van schoenen dan geven de concullega's de leveranciers niet vrij en dan houdt het al snel op want op internet vindt je het ook niet. Zijn er dus mensen die dit hele proces hebben doorlopen en daar ervaringe over kunnen delen. Tips, tricks, ideeen? Leren doe je van anderen en ook van proberen.. ik spreek dan ook alle kanalen aan die ik kan. In hoop op wat nuttige reacties. Vragen stellen kan ook, ik leg hier van alles wel uit om duidelijker te kunnen en zullen zijn.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.