Richard Edens

Junior
  • Aantal berichten

    10
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    Richard
  • Achternaam
    Edens
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Time2act
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

Richard Edens's trofeeën

  1. Wat wellicht een oplossing kan zijn is mailman. Een mailinglist software wat als extra optie kan worden geinstalleerd op een PLESK server. Hiermee kun je mailinglists opzetten en zodoende een mailtje sturen naar iedereen die aangesloten is op de mailinglijst. Voor cron moet je vooral veel kennis van linux hebben. Cron (oftewel crontab) is net zoals het programma taakbeheer op windows. Je kunt een taak laten uitvoeren op een bepaald moment. Dat opzichzelf verstuurd geen e-mail. Je moet dan nog een BASH script of PYTHON script (in sommige gevallen kan het ook met PHP) schrijven om de e-mails te versturen / te combineren met planningssoftware. Werken met cron en PHP/BASH/PYTHON is overigens totaal niet visueel, en dat is PLESK wel. PLESK is ook voor windows. Wij gebruiken het voor al onze server / web oplossingen. Voldoet mailman niet , dan kom je al gauw toch weer terug op PHP en cron uit. Maar dan moet de software opmaat worden gemaakt. Probeer een offerte bij je locale internet/reclame bureau. Of www.sourceforge.net eens voor een opensource oplossing. Zoek op het woord "groupware" .. daar vind je veel oplossingen voor het plannen van taken.
  2. Ik weet niet of het ook naar voren is gekomen maar een prima oplossing voor file en webserver is het draaien van een OpenSource OS zoals Debian. In combinatie met een control panel zoals PLESK. Kijk maar eens op www.swsoft.com. De oplossing is breed inzetbaar en omdat alles op linux is gebasseerd minder virus gevoelig. Zoek wel een partij die een linux server kan onderhouden voor je. (De fileserver is Samba en kan bestuurd worden vanuit PLESK. De webserver is Apache2 en PHP4 voor scripting)
  3. Als reaktie hierop wil ik inderdaad aangeven dat we het product verkopen. En dan kan dit stukje tekst inderdaad heel snel gezien worden als SPAM. Maar de reden waarom ik hier een stuk over schreef was omdat het product op zich uniek was in zijn soort. Ik heb het bericht dan ook geplaatst onder het kopje Innovatie en nieuwe ideeën om die reden. En alleen die reden. Niet om de verkoop te stimuleren, want ik geef ook mijn mening over vraagstukken die hier geplaatst worden in het algemeen. Desalnietmin wil ik hierbij mijn excuses aan iedereen geven die vindt dat dit soort berichten dan niet op het forum moeten komen te staan. We zullen dit dan in de toekomst ook niet meer doen.
  4. Persoonlijk ben ik iemand die nog steeds de pen pakt om iets snel op papier te zetten. Om het dan vervolgens te gaan overtypen op de PC. Dat is eigenlijk dubbel werken en niet echt productief. Nu ben ik laatst tegen een product aangelopen die de oplossing voor dit probleem bracht en ook perfect in deze rubriek past. Het gaat hier om de Digimemo. De digimemo is een soort van kladblok / memoblok waarop je met een aangepaste pen kunt schrijven. Je schrijft op normaal papier waardoor de "schrijf ervaring" hetzelfde blijft als dat je dat normaal gesproken doet. Alles wat je schrijft wordt digitaal opgeslagen in de digimemo en zodra je klaar bent dan kun je dat naar je computer sturen door simpel de digimemo aan te sluiten op je PC via een USB kabel. Zo kun je je geschreven teksten en tekeningen perfect in bijvoorbeeld een tekstverwerker plaatsen. En kun je dat dan weer voor andere doeleinden gebruiken. Een ontzettend handig apparaat, ik moet zeggen ik kan niet meer zonder kan. Zeker iets voor mensen die op pad zijn naar klanten, of voor alledaags gebruik. Al hoewel dit forum alles behalve reclame moet zijn voor producten, kon ik het niet aan iedereen voorbij laten gaan. Omdat het iets echt vernieuwends is. Kijk PDA's met pennen en OCR software bestaan al. Maar de Digimemo werkt op de ouderwetse manier en voelt precies aan zoals het altijd al is om te werken met papier. Dat is wat mensen missen met PDA's en werken met een pen op een beeldscherm, dat kan nooit zo accuraat zijn als werken met pen en papier. Bovendien is de OCR software die bijgeleverd wordt met de Digimemo van een ongekende nauwkeurigheid. Wil je meer weten over dit product ga dan naar www.spammerdespam.nl. Een toppertje!
  5. René, daar ben ik het niet mee eens, ik praat hier uit ervaring mee. Een OpenSource project wordt gemaakt en bijgehouden door 1000den mensen. Als 1 persoon een leuke optie in het systeem bouwt dat je gebruikt en het systeem in kwestie veranderd van versie nummer en dus meestal ook van interne structuur en werking, dan werkt dikwijls die leuke functie niet meer. Het is dan maar de vraag of de persoon die de optie heeft geprogrammeerd, tijd en energie erin wilt steken om zijn optie opnieuw in de volgende versie van het systeem te bouwen. Hij wordt er immers niet voor betaald. Ik heb 3 keer meegemaakt dat een persoon dit niet meer wilde doen, omdat deze geen tijd heeft gehad. Dat soort problemen heb je niet bij niet OpenSource producten. Kijk maar naar Adobe of Macromedia... daar kun je in de huidige versie nog 2 tot 3 versies terug bewaren en openen. Ditzelfde geld ook voor webserver software. Je moet keuzes maken die op de lange termijn werken. Bovendien, een CMS niet basic?... Dan heb je jezelf niet goed geinformeerd. Er bestaan prima systemen op de markt die te begrijpen zijn voor iedereen die met computers overweg kan. Zelfs Apple liefhebbers. Dus zeker ook iemand in de reclame wereld. ;) Maar dat terzijde. Bovendien wil ik nog toevoegen dat een CMS tegenwoordig een must have is, als je reclame diensten wilt gaan opzetten. Dikwijls zullen klanten die bij je langskomen voor logo en huisstijl ontwerp ook vragen of je de website voor ze kan verzorgen. En als je daar dan niet over nagedacht hebt, hoe je dat oplost, dan kun je wel eens een grote potentiele klant mislopen. Een klant die terugkerend is, met dus terugkerende inkomsten. Terugkerende inkomsten is het moeilijkste om te krijgen als je een dienstverlenend bedrijf hebt. Dat is waar je je op moet focussen, dan komt de doelgroep die je het beste kunt bedienen vanzelf naar voren.
  6. Beste René, Om op de prijzen terug te komen voor de software pakketen die je graag wilt hebben. Ik ken geen één echte reseller die uitblinkt in een goedkope prijs als het gaat om Adobe of Macromedia software. Het verschil in de verkoop marge zal 10tjes werk zijn. Bovendien moet je je realiseren dat je met deze software je brood gaat verdienen en dat deze software gemaakt is met veel zorg en moeite. Het vermakkelijkt voor jou het productie process en daarvoor betaal je een prijs die rechtvaardig is. Een administratie / accountant kantoor moet bijvoorbeeld ook betalen voor Exact of bijvoorbeeld King om goed te kunnen werken. Bovendien zou ik die kosten gewoon meenemen in de oprichtingskosten van je bedrijf. Macromedia en Adobe software gaan goed twee jaar mee, dus je hebt twee jaar de tijd om klanten te krijgen. Lijkt me genoeg tijd om je bedrijf van de grond te krijgen. Wat ik ook zou aanraden, als het om webdesign gaat, is om te kiezen voor een content management systeem waarmee je uit de voeten kan als ontwerper. Een CMS dat je snelheid geeft in het opleveren van websites. Zonder dat dit de kwaliteit van je website omlaag gaat. Je kunt een CMS zelf gaan ontwikkelen maar er zijn er ook paar goede op de markt die je kan wederverkopen. Wat ik nu ga vertellen is geen reclame, maar geeft je een startpunt om een aantal goede CMS systemen te bekijken. Wil je zelf een CMS installeren en onderhouden dan zou ik voor een Open Source oplossing gaan. Ga voor alle Open Source CMS system maar eens kijken op: http://www.opensourcecms.com/ Het probleem van Open Source is echter dat je technisch hoogbegaafd moet zijn om het te installeren en support erop moet kunnen geven. Je installeerd het voor je klant dus je bent er dan ook verantwoordelijk voor het functioneren ervan. Als je in je ééntje bent kan dat wel eens lastig zijn. Bovendien is er tegenwoordig zoveel variatie op het gebied van OpenSource CMS systemen dat je door de bomen het bos niet meer ziet. OpenSource heeft nog een nadeel. Er zitten een heleboel mensen te werken aan hetzelfde project en ja de mogelijkheden kunnen daardoor enorm zijn. Maar dat is gelijk ook de bottleneck. Dikwijls hebben wij ervaren dat als een OpenSource applicatie van versie nummer veranderd, dat dan de compatibiliteit van de software in het nauw komt. Meestel betekend dit dat software wat gemaakt is met OpenSource software (zoals websites met OpenSource CMS systemen) veelal compleet moeten worden herschreven. Nu is dat met maatwerk niet anders, maar als je een CMS neemt gebasseerd op OpenSource dan moet je zelf maar uitvogelen waar het probleem is en dat eigenhandig oplossen. Lastig als je geen kennis van zaken hebt. [edit moderator: geen spam alsjeblieft,je kunt je website in je profiel vermelden, zodat hij onderaan jebericht komt [/edit] Nog een laatste tip. OpenSource software is goed voor een bepaalde doelgroep, maar of dat de doelgroep is die jij wilt bedienen is de vraag. OpenSource oplossingen zijn bedoeld voor klanten die GEEN geld willen betalen. En zoals eerder beschreven, zijn dat juist de klanten die niet trouw zijn. Dit is de kennis die wij hebben opgedaan, welligt heb je hier wat aan.
  7. Mijn vraag is of klanten, consumenten en ondernemers klaar zijn voor die techniek? En of er ook echt vraag is naar dit product. Ik ben zelf eigenaar van een software ontwikkelingsbureau en heb net zo'n applicatie afgerond voor een klant van ons. We waren benieuwd of de markt voor dit product ook al verzadigd is. En vroegen ons af hoe ondernemers in het algemeen tegenover dit product staan. Je ziet de chat namelijk nog niet zo veel op websites, vandaar...
  8. Beste Jan, Zeer interresant wat je wilt gaan ontwikkelen, en ik geloof dat het ook de toekomst kan zijn. Vanuit een technisch oogpunt (en wellicht logica) zou ik voorstellen op papier te zetten hoe je denkt dat de techniek zich gaat houden met bijvoorbeeld (stroom)storingen. Ik heb gelezen dat deze techniek veel sneller werkt dan alles wat er nu op de markt bestaat, maar wat veel bedrijven afschrikt is welligt iets heel simpels. Hun zeer belangrijke data wordt opgeslagen in licht, en licht kan uit gaan. (Klinkt primitief, maar zo is het wel.) Wat als bijvoorbeeld de stroom uitval en het apparaat in kwestie alle gegevens verliest? Als je dat dicht weet te timmeren met "proven technologie" dan is er toekomst voor dit product. De techniek heeft gigantische pluspunten voor wat betrefd dataopslag en dataverwerking. Maar, wat bedrijven afschrikt welligt is "Wat gebeurd er met mijn gegevens als het apparaat het niet meer doet?". Bij huidige opslag mediums die nu gebruikt worden zoals een harde schijf, blijft de data bewaard bij storingen. Er zijn bewijzen dat de data blijft bewaard. Of welligt op een manier zijn terug te halen. Dat is wat deze nieuwe techniek zal maken en / of breken. Klinkt misschien een beetje te technisch, maar het zou je strategie voor het overtuigen van potentiele klanten / leveranciers / etc kunnen verbeteren.
  9. Ik weet niet precies of dit al eerder is besproken, maar hoe staan ondernemers tegenover de volgende nieuwe techiek: Een chat op je website voor directe live support of live sales? Dit is een applicatie die het mogelijk maakt om te chatten met een klant die de website aan het bezoeken is. En zo ook de klant kan helpen met een vraag over de site, het product of dienst dat wordt geleverd. Graag jullie input of dit een product iets kan zijn.
  10. :) ZEER interresante links allemaal! Waardevolle informatie waar iedere ondernemer wat mee kan!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.