Van schrijven naar digitaal.

Aanbevolen berichten

Persoonlijk ben ik iemand die nog steeds de pen pakt om iets snel op papier te zetten. Om het dan vervolgens te gaan overtypen op de PC.

 

Dat is eigenlijk dubbel werken en niet echt productief. Nu ben ik laatst tegen een product aangelopen die de oplossing voor dit probleem bracht en ook perfect in deze rubriek past.

 

Het gaat hier om de Digimemo. De digimemo is een soort van kladblok / memoblok waarop je met een aangepaste pen kunt schrijven. Je schrijft op normaal papier waardoor de "schrijf ervaring" hetzelfde blijft als dat je dat normaal gesproken doet.

 

Alles wat je schrijft wordt digitaal opgeslagen in de digimemo en zodra je klaar bent dan kun je dat naar je computer sturen door simpel de digimemo aan te sluiten op je PC via een USB kabel. Zo kun je je geschreven teksten en tekeningen perfect in bijvoorbeeld een tekstverwerker plaatsen. En kun je dat dan weer voor andere doeleinden gebruiken.

 

Een ontzettend handig apparaat, ik moet zeggen ik kan niet meer zonder kan. Zeker iets voor mensen die op pad zijn naar klanten, of voor alledaags gebruik. Al hoewel dit forum alles behalve reclame moet zijn voor producten, kon ik het niet aan iedereen voorbij laten gaan.

Omdat het iets echt vernieuwends is.

 

Kijk PDA's met pennen en OCR software bestaan al. Maar de Digimemo werkt op de ouderwetse manier en voelt precies aan zoals het altijd al is om te werken met papier. Dat is wat mensen missen met PDA's en werken met een pen op een beeldscherm, dat kan nooit zo accuraat zijn als werken met pen en papier. Bovendien is de OCR software die bijgeleverd wordt met de Digimemo van een ongekende nauwkeurigheid.

 

Wil je meer weten over dit product ga dan naar www.spammerdespam.nl.

 

Een toppertje!

 

Link naar reactie

is dat nou spam of is dat geen spam?

 

Richard Edens van Time2act (adres: Fuik 2 Elburg) plaatst een enthousiast bericht over Digimemo dat verkocht wordt door Thinc1st (adres: Fuik 2 Elburg). Wat mij betreft pure spam en knap stom op een forum als HL, omdat het een kleine moeite is om beide namen met elkaar in verband te brengen. Nou worden Time2act en Thinc1st allebei met spam geassocieerd. Ben je dan slim bezig?

 

Normaliter verwijderen we dit soort berichten meteen, maar Richard maakt bezwaar omdat hij meent dat die Digimemo innovatief is en belangrijk voor het forum. Probleem is echter dat hij een product aan het pushen is dat-ie zelf verkoopt (of iemand die op hetzelfde adres gevestigd is) terwijl hij net doet alsof hij een enthousiaste gebruiker is.

 

Een toppertje???

 

Averechtse marketing, zou ik zeggen... ::)

 

Persoonlijk ben ik iemand die nog steeds de pen pakt om iets snel op papier te zetten. Om het dan vervolgens te gaan overtypen op de PC.

 

Dat is eigenlijk dubbel werken en niet echt productief. Nu ben ik laatst tegen een product aangelopen die de oplossing voor dit probleem bracht en ook perfect in deze rubriek past.

 

Het gaat hier om de Digimemo. De digimemo is een soort van kladblok / memoblok waarop je met een aangepaste pen kunt schrijven. Je schrijft op normaal papier waardoor de "schrijf ervaring" hetzelfde blijft als dat je dat normaal gesproken doet.

 

Alles wat je schrijft wordt digitaal opgeslagen in de digimemo en zodra je klaar bent dan kun je dat naar je computer sturen door simpel de digimemo aan te sluiten op je PC via een USB kabel. Zo kun je je geschreven teksten en tekeningen perfect in bijvoorbeeld een tekstverwerker plaatsen. En kun je dat dan weer voor andere doeleinden gebruiken.

 

Een ontzettend handig apparaat, ik moet zeggen ik kan niet meer zonder kan. Zeker iets voor mensen die op pad zijn naar klanten, of voor alledaags gebruik. Al hoewel dit forum alles behalve reclame moet zijn voor producten, kon ik het niet aan iedereen voorbij laten gaan.

Omdat het iets echt vernieuwends is.

 

Kijk PDA's met pennen en OCR software bestaan al. Maar de Digimemo werkt op de ouderwetse manier en voelt precies aan zoals het altijd al is om te werken met papier. Dat is wat mensen missen met PDA's en werken met een pen op een beeldscherm, dat kan nooit zo accuraat zijn als werken met pen en papier. Bovendien is de OCR software die bijgeleverd wordt met de Digimemo van een ongekende nauwkeurigheid.

 

Wil je meer weten over dit product ga dan naar www.digimemo-usb.nl.

 

Een toppertje!

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Ik ben ook een enthousiast gebruiker van Lasercombat.... ;)

 

Maar goed, dit is inderdaad vrij dom. Kom er dan gewoon voor uit dat je zelf dat ding verkoopt en dat wij allemaal zo'n ding moeten hebben omdat we niet zonder kunnen....blablabla...in plaats van je voor te doen als gebruiker die iets aanprijst waar hij enthousiast over is.

Link naar reactie

Normaliter verwijderen we dit soort berichten meteen, maar Richard maakt bezwaar omdat hij meent dat die Digimemo innovatief is en belangrijk voor het forum. Probleem is echter dat hij een product aan het pushen is dat-ie zelf verkoopt (of iemand die op hetzelfde adres gevestigd is) terwijl hij net doet alsof hij een enthousiaste gebruiker is.

 

Ah, dat verklaart dat ik een reactie had geplaatst en dat die vervolgens verdween, dat het bericht zelf weg was, en er nu weer is. Mijn reactie zal wel in de eeuwige dev/null zijn gekomen.

 

Elders hier was een discussie gaande over de kwaliteit van onze handschriften omdat we zoveel typen en bijna nooit meer schrijven. Verkeerde doelgroep dus.

Bovendien, zoals Nico al zegt, het is niet nieuw. Ik had in 1998 een palm waarop ik gewoon met een pennetje kon schrijven, notities kon ik eenvoudig op mijn pc zetten. Ik ben daarmee gestopt omdat typen toch zoveel sneller gaat. Maar voor mensen die iets eerst opschrijven en dan overtypen (met een of twee vingers?) zal iets van 8 jaar geleden wel "heel nieuw" zijn.

 

 

Link naar reactie
Probleem is echter dat hij een product aan het pushen is dat-ie zelf verkoopt (of iemand die op hetzelfde adres gevestigd is)

 

pure spam: kijk naar de whois gegevens van het opgeven domein:

Administratieve contactpersoon: ***** ::)

 

edit achternaam maar verwijderd, maar is hetzelfde als nickname van de TS

Link naar reactie

Als reaktie hierop wil ik inderdaad aangeven dat we het product verkopen. En dan kan dit stukje tekst inderdaad heel snel gezien worden als SPAM. Maar de reden waarom ik hier een stuk over schreef was omdat het product op zich uniek was in zijn soort. Ik heb het bericht dan ook geplaatst onder het kopje Innovatie en nieuwe ideeën om die reden. En alleen die reden. Niet om de verkoop te stimuleren, want ik geef ook mijn mening over vraagstukken die hier geplaatst worden in het algemeen.

 

Desalnietmin wil ik hierbij mijn excuses aan iedereen geven die vindt dat dit soort berichten dan niet op het forum moeten komen te staan.

 

We zullen dit dan in de toekomst ook niet meer doen.

Link naar reactie

Sorry even geen tijd om de werking van die pennen allemaal te lezen.

 

Maar, begrijp ik nou dat er ook pennen zijn die de data in de pen zelf vast leggen? Dus niet eerst op een tableat of schrijfblok?

 

Dat zou wel heel nieuw zijn :-) Voor mij althans.

 

Perry

 

Link naar reactie
Maar, begrijp ik nou dat er ook pennen zijn die de data in de pen zelf vast leggen? Dus niet eerst op een tableat of schrijfblok?

 

Yep dat begrijp je goed. Voor mij ook nieuw en vond het ook wel een aardig idee. Nadeel is dat de pen alleen op speciaal geprepareerd papier werkt.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.