ao1802

Junior
  • Aantal berichten

    8
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Male

ao1802's trofeeën

  1. Beste ... Wij zijn echte beginners op het gebied van ondernemen e.d. Ik heb al eens wat vragen gepost , en wel goede antwoorden/adviezen gekregen . Maar nu een echte beginners vraag . Mijn vriendin wil minder gaan werken , en vanuit huis gaan pedicuren . Ze wil dan ook zorginstellingen , en bemiddelings bureau's aanschrijven . Maar waarschijnllijk zal ze dan in moeten schrijven bij KvK ? En op een bepaalde manier aangeven bij i.b. , kasboek bijhouden ? Kan iemand ons helpen over dit onderwerp , desnoods met wat link's ? Het liefst natuurlijk direkte antwoorden . Het zal over bijvoorbeeld halve dagen gaan , maar dan moeten we ook een fatsoenlijke kosten analyse doen , directe kosten (materialen , autokosten en uren ) zijn wel uit te tellen . Maar hoe zit het met kosten van eventuele inschrijvingen en belastingen ?? Kan iemand ons op weg helpen ??
  2. Ok , da's al wat duidelijker . Voor nu is het nog niet aan de orde , ze doet het nu alleen een beetje met direkte familie , om het niet te verleren . Het plan is dat ze minder kan gaan werken voor haar baas , en dan als aanvulling een klein praktijkje te beginnen , of ambulant te gaan werken . Bijvoorbeeld als er kinderen komen o.i.d. Ik vroeg me gewoon af waarom die mensen als bouwvakkers e.d. zwart werken , is het zo enorm omslachtig om het op te geven , of mag je niet veel bijverdienen zonder dat je veel belasting moet betalen ?? Hartstikke bedankt voor alle antwoorden , erg leerzaam . Moet nog veel leren merk ik wel ......
  3. Ok duidelijk . Maar wat moet je dan doen ? Moet je dan bonnetjes uitschrijven , die je moet kunnen overleggen ? En kan ik dan ergens vinden waar die grens ligt van wat je voor freelance op kunt geven . Want als je als ondernemer aangemerkt word komen er heel andere zaken aan de orde , toch ? Alvast bedankt , groeten arne .
  4. Mijn vriendin heeft een opleiding tot pedicure gedaan . Nu voert ze dat beroep in de avond uren uit, voor de hobby zullen we maar zeggen . Hoe gaat dat als je dat op wilt geven aan de belasting ? Als je "zwart" werkt heb je altijd de kans een keer "gepakt" te worden door de belastingdienst . Maar je mag een bepaald bedrag bijverdienen, kun je dit daar ook onder scharen ?? Wat ik me dus eigenlijk afvraag is of je je zo makkelijk kunt indekken? Ik neem aan dat dan elke bouwvakker of kapster die "bijklust" het zo zou doen ?? Of moet je dan een hele administratie bijhouden ? en moet je dan een BTW nummer aanvragen ?? [titel toegespitst - mod]
  5. is het dan niet zo dat degenen die als natuurlijke persoon instappen , hoofdelijk aansprakelijk zijn voor bijvoorbeeld schulden mocht er iets mis gaan , maar dat degene die met z'n BV instapt , zichzelf inhuurd voor de BV om werkzaamheden te verrichten , en dan dus niet aansprakelijk gesteld kan worden mocht er iets mis gaan , en dan de dans ontspringt ?
  6. maar waar ga je dan je geld verdienen ? Als je de tijd neemt die je nodig hebt voor assemblage , en je rekent daar niet al teveel voor , dan moet je je "kosten" die je maakt in de vorm van tijd uit de marge van het totaal halen ? toch ? dan blijft er volgens mij weinig over om winst te maken ... Zou dat misschien ook een reden kunnen zijn dat andere het misschien niet redden ? Het primaire doel van een onderneming is winst maken .
  7. ok , ik heb dit misschien een beetje kort door de bocht opgeschreven . Het is ook meer een hypothetisch verhaal , maar het is in mijn omgeving wel eens ter sprake gekomen . Wat ik bedoelde is , je hoort wel vaker de verhalen van ondernemers (voornamelijk in de bouw sector , maar ook wel in industrie) die de onderneming laten ploffen , zoals hiervoor geschreven werd . Ik vroeg me eigenlijk af wat daar de voordelen van zijn ? Zoals ik al schetste zal je 'reputatie' er niet beter door worden . los van je prive situatie , klanten en leveranciers zullen toch hun bedenkingen krijgen , los van het feit of ze verzekerd zijn tegen zo'n schade . En wat ik bedoelde over personeel , als je wilt reorganiseren , krijg je met behoorlijk wat regelgeving te maken , en dit slokt ook tijd op (en daardoor ook behoorlijk wat geld ) als voordeel kan ik me alleen voorstellen dat je van je schulden af bent , vooral als je niet hoofdelijk aansprakelijk bent door een fiscale constuctie . en als je door beslissingen in het verleden (betere tijden) nu met een te grote organisatie zit , kun je snel reorganiseren en mensen selecteren . wat ik me dan afvraag is , wat zijn voor en nadelen ?kan het een oplossing zijn ?? los van het feit of het goed is .
  8. ik weet niet of ik dit in de goede sectie post , maar ja . Een goede kennis van mij verkeerd momenteel in heel zwaar weer met z'n onderneming . Hij vraagt zich af of hij het niet failliet zal laten gaan , en dan een doorstart zal maken . hij is dan in een keer van z'n debiteuren af , personeel vormt geen probleem , en kan zich weer richten op de toekomst . i.p.v. reorganiseren . wat zijn de voors en tegens ? Ik kan m'n eigen voorstellen dat je "naam" schade oploopt , je reputatie . toeleveranciers zullen niet in de rij staan om weer bij je te leveren ? hoe zullen klanten reageren ?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.