toxic-orange

Junior
  • Aantal berichten

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

toxic-orange's trofeeën

  1. Ik heb zo'n hekel aan die zin haha (of meer de organisatie die erachter zit ;D)
  2. Bedankt voor je tip ik heb het even doorgelezen en naar aanleiding toch nog even een vraagje. Ik heb de bonnen uiteraard bewaard alleen zijn deze niet allemaal gespecificeerd qua BTW. Vaak heb ik gewoon zoiets als 2 diner 40 euro 25 of iets dergelijks. Mag ik deze bonnen dan wel gebruiken en gewoon 6% aan BTW van het bedrag af halen? Ik begrijp wel dat ik het niet als aftrekpost voor de BTW mag gebruiken ???
  3. Uhmm ik kom niet hoger dan misschien 120 euro haha 8) Maar dan begrijp ik dus goed dat het 100% is en BTW 0% ?
  4. Ik ben mn BTW aangifte even aan het invullen en heb een vraag mbt de aftrekposten :) Ik heb getracht hier wat te searchen maar die doet een beetje lastig dus mijn excuus als het al ergens vermeld staat. In hoeverre kan ik etentjes met klanten/overwerk aftrekken binnen mn boekhouding? Als ik het goed begrepen heb de BTW helemaal niet en het berdag ex BTW 100%? Nu zie ik alleen op belgische sites een hoop apparte rekenmodellen (50%, 69% etc) en vraag me of of dat voor Nederland ook van toepassing is :) Ik hoop dat iemand me een zetje in de goede richting kan geven :) [titel verduidelijkt - mod]
  5. Goeiendag, Ik ben nu zo'n 2 jaartjes een kleine ondernemer en heb een klein vraagje :) Ik heb tot nu toe mijn mobiele telefoonrekening gewoon in zn geheel opgevoerd in mn boekhouding, met de redenatie dat ik een eenmanszaakje ben en dit de enige contact mannier is buiten e-mail. Nu hoorde ik vanmiddag dat prive kosten, zakelijke kosten en abbonementskosten wel eens gescheiden moeten worden. Ik heb dit dus nooit gedaan, is dit voor iedereen en elke situatie nodig of geld dat bijvoorbeeld alleen als je een medewerker een telefoon meegeeft ?
  6. Goeiemorgen, Deze week nog vol goede moed gestart om de belastingaangifte goed de deur uit te krijgen, maar toch stuit ik op op de balans, het is mij niet volkomen duidelijk hoe ik deze moet invullen. Ik hoop dat iemand van jullie mij bij kan staan om het toch nog naar een goed uiteinde te brengen ;) Ik gebruik even fictieve getallen in deze opzet :) Ik heb een eenmanszaakje en een bedrijfsresultaat van 9800 euro Ik heb een spaarrekening waar ik alle betaalde fakturen naar toe stort voor reserveringen en doe daar af en toe wat prive opname van. Het saldo op die rekingening was 31-12-2004 5800 euro, daarnaast heb ik nog 2 rekeningentjes (een prive en een "en of" en daar stond 31-12-2004 te samen 1500 euro op).. Ik heb verder geen schulden of openstaande fakturen :) Als ik nu de belastingaangifte volg heb ik heb gevoel dat ik bij Aktiva 'liquide middelen' het banksaldo moet invullen wat ik zakelijk zie en dat is dit geval alleen die spaar rekening van 5800 euro. Bij Passiva twijfel ik een beetje moet ik dan alleen bij ondernemingsvermogen invullen 5800 euro en klaar :). Help!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.