Jump to content

Armijnwoudman

Junior
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • Address
    Caballerofabriek, Saturnusstraat 60, unit 70, Den Haag, 2516, Netherlands
  • First name
    Armijn
  • Last name
    Woudman
  • Company or organization name
    Unit 070
  • Website address
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    commercie en marketi
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  • Location
    Den Haag
  • Phone number
    070 756 80 9
  • Branch
    Huisvesting & vastgoed
  • Website address

Vision

  • I'm looking for people who
    creatieve denkers of non-creatieve denkers
  • My opinion about entrepeneurship
    meebewegenn met je doelgroep
  • My opinion about innovation
    Vooruitgang is beweging
  1. Hoi... De vormgeving zou wel wat beter kunnen. Gamers zijn toch behoorlijk visueel ingestelde personen. Het is ook allemaal erg blauw... En wat betekenen die witte vierkantjes in de blauwe balken? En eigenlijk zou je pay-off moeten zijn: De nieuwste en beste* gsm's en games als eerste bij jou! Bij: Ik zoek wat anders zou een invulformulier handig zijn. *) en volgens wie zijn dat de beste games? Ik hoop dat je wat met mijn feedback kunt. Vriendelijke Groeten Armijn Woudman Unit 070
  2. Hoi Leonie, Tuurlijk over smaak valt te twisten, maar dat doen we dan ook even niet... Ik heb het liever over leesbaarheid. Die zou wat kunnen verbeteren. De roze letters op de paarse achtergrond zijn door het lage contrast niet erg goed leesbaar. En mag de 'H' wat dichter bij 'obbykadoos' staan? Daar maak je een grafisch ontwerper blij mee. Een Hobbysite mag er dan ook best hobby-achtig uitzien... Dat verwacht je er ook bij.
  3. Je visuele identiteit en je werkelijke identiteit moeten bij elkaar passen. Hoe je werkelijk bent (of wilt zijn) kun je in je visuele identiteit cummuniceren. Wanneer je bijvoorbeeld een loodgieter langs laat komen, en die komt strak aan in pak, dan bekruipt je een vreemd gevoel. Dit klopt niet. Dit is niet geloofwaardig. Een verzekeringsagent die aan komt zetten in korte broek is ook niet geloofwaardig. Welk beeld past het beste bij je. Je kan natuurlijk als volgepiercde getattoeerde hanekamdrager bij je klanten langs gaan, en denken dat ze je wel accepteren als ze je beter kennen, maar dat kost moeite. Dan moet je jezelf eerst bewijzen en je klant overtuigen dat jij de juiste man bent voor de klus. En dat geld ook voor je huisstijl en andere communicatiemiddelen. Vaak is dit het eerste wat mensen (je potentiele klanten) van je zien. Deze eerste indruk is ongeloofelijk belangrijk. Met een huisstijl kun je de juiste klanten aantrekken. Mijn eigen huisstijl en internetsite is wat "hipper" en wilder omdat ik een bepaald soort klanten wil aantrekken. En dat werkt.
  4. Je zou ook een Case uit je portfolio kunnen beschrijven. Dat maakt het wat concreter en je hebt de input al voor handen. Misschien een lovende reactie van een klant erbij....
  5. Dat is wel erg kort door de bocht. Hoe beschrijvender je naam is, hoe zwakker de originaliteit en beschermbaarheid. Je kan ook een nieuw woord nemen en daar een uitleg aan toevoegen. Ik geef geen oordeel over wat beter is of niet, ik geef aan dat je hier een keuze uit kunt maken. Voordat je een naam verzint moet je je afvragen wat je wilt uitstralen. Hoe wil ik dat mensen mij zien, of van mij verwachten. En als daar een originele naam bijhoort, dan is er een duidelijk doel. Duidelijk weten wat je niet wilt, maakt het makkelijker de juiste keuze te maken.
  6. Je kan eigenlijk voor twee soorten namen kiezen: - een naam die uitlegt wat je doet - een naam die uitlegt hoe je dat doet (meer een sfeer). Maak een lijstje van alle namen, merknamen, afkortingen etc. die je goed, interessant of mooi vindt. Als je een flinke lijst hebt, kun je misschien overeenkomsten vinden en erachter komen waarom je deze namen goed vindt.
  7. Je visitekaartje is vaak het eerste wat mensen van je bedrijf te zien krijgen. Dat deze eerste indruk belangrijk is, is een understatement. Kom je op je potentiële klanten over als een serieuze professional, of als een prutser. Je kunt zelf wat in elkaar klussen om een paar honderd euro te besparen, maar hoe lang ben je ermee bezig, en wat kost jij per uur. Of je laat de professional zijn werk doen, die verstand heeft van drukwerk en ervoor zorgt dat je huisstijl er perfect uitziet. Ik maak het soms mee dat mensen zelf een logo in elkaar prutsen en het dan gedrukt willen hebben (of bestickert o.i.d.) wat dan problemen oplevert. Uiteindelijk zijn ze dan veel meer geld kwijt.
  8. Inpud, of je het nu een mooie naam vind of niet, als iemand je naam gehoord heeft en op internet gaat zoeken, heb je kans dat hij het de eerste 2 keer verkeerd spelt. Dat lijkt mij een nadeel. Hoe je een logo bedoelt, is natuurlijk leuk. Maar je hebt te maken met kijkers die in één keer een goede indruk willen krijgen. Die vormen hun eigen oordeel, zonder uitleg. Ik zou zelf een goed lettertype voor je naam kiezen, en hier geen trucs mee uithalen, die de leesbaarheid aantasten. Kijkers ervaren dit altijd als irritant. Wees helder. Vraag je bij je logo af, voegt het iets toe, of maak het het ingewikkelder. Het is vaak erg moeilijk om voor je eigen bedrijf een logo te maken. Je bent er natuurlijk erg betrokken bij. Een professional kan zorgen voor een frisse kijk en is nog vrij van vooroordelen, wat vaak resulteert in verassende voorstellen. Ik hoop dat ik je geholpen heb.
  9. Harley Davidson en Loungen? Harley Davidson doet mij denken aan harde muziek, bier en Tshirts zonder mouwen, flinke Tattoo's, Metallica. Lounge is relaxt, rustig, een lekker drankje, ontspannen, Kruder en Dorfmeister. Mensen die op je logo afgaan verwachten harde muziek, bier etc. Die zullen teleurgesteld zijn. Het loungepubliek zal niet naar binnen gaan, omdat ze willen Chillen, niet Rocken. Zorg dat vorm & inhoud kloppen.
  10. Gelukspoppetje e.d. past veel beter bij de doelgroep dan een balonnetje (wat toch een beetje een wegwerpartikel is) voor kinderen (niet direkt je doelgroep). Het zou mooi zijn om een artikel te vinden waarmee je mensen letterlijk in je winkel krijgt. Een gratis advies, massage o.i.d. Een springkussen met joelende kids voor de deur zou voor veel mensen een reden zijn je winkel te vermijden. Ook een leuke aktie met dierendag is een idee. Wees lief voor een dier en voor jezelf: smeer dierproefvrij!
  11. Soms is de druk van meteen een goed idee verzinnen erg groot. Wat dan wel eens wil helpen om los te komen, is even vijf minuten de slechtste ideeën op tafel te gooien. Niets is gek. Je hoeft even nergens rekening mee te houden. Zo elimineer je ook de Idea-killers, (ja-maar, hoe-dan, etc.). Weten wat je niet wilt, brengt je ook verder.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept