Ho, Ho,
Het is niet de bedoeling om een anti M$ verhaal, pro Novell verhaal te starten. Dat is niet in de lijn van de oorspronkelijke vraag.
Het enige wat ik wilde is om een alternatief te plaatsen, naast het eenzijdig verloop van deze thread. Alles voor mij posting was MS. Dan kan je gewoon niet spreken van een goed afgewogen advies, als een betaalbaar alternatief niet wordt aangedragen.
En wat betreft de de follow-up opmerkingen;
1. Ja, ik ben zo'n Novell partner. Niks om je voor te schamen!
GroupWise is misschien wel het meest simpele om samenwerkingspakket om in te richten. Waar het fout gaat, komt -in mijn ervaring- omdat gebruikers achteraf wijzigingen gaan doorvoeren die fouten veroorzaken omdat men niet weet wat wel en niet mag. Maar in alle IT geldt, bezint voor ge begint. En in mijn ervaring geldt dit ook voor MS.
2. Hetgeen in de daaropvolgende reactie wordt geplaatst is 100% waar. En dat was eigenlijk de essentie van mijn reaktie. In de hoop dat iemand die advies vraagt vervolgens het advies wat nader uitdiept, dan zou hij/zij daar hopelijk vanzelf achtergekomen zijn. En als eenmaal de interesse is gewekt....
Maar ik merk niet zo veel meer van de oorspronkelijke thread starter, en dan lijkt het me helemaal niet zo zinnig om hier een MS-Novell flame war te starten. Allebei hebben ze zo hun voordelen, maar voor systeembeheerders zijn de Novell voordelen gewoon wat beter, en ook daar is niet alles 100% perfekt. Tenslotte moet er wat te verbeteren blijven.