Maurijn vd Does

Junior
  • Aantal berichten

    24
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    Maurijn
  • Achternaam
    van der Does
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    de Willebois Consulting

Bedrijfsinfo

Maurijn vd Does's trofeeën

  1. Over centraal in het land gesproken... wat te denken van Den Bosch? Heeeeeel gezellig en o.a. vanaf de plaatsen Den Haag, Rotterdam, Apeldoorn, Arnhem en Amsterdam in een uur of minder te bereiken...
  2. Ik heb al diverse malen gebruik gemaakt van Tucows door software daar aan te melden en het aantal downloads kan daardoor inderdaad stijgen. Zelf heb ik de indruk dat hoe meer "koetjes" (= via aantal koetjes wordt de rating weergegeven; 5 is maximaal), hoe meer downloads je vergaart. Nadat je software is geplaatst en dus een rating heeft gekregen, ontvang je ook een kort rapportje waarin te zien is op basis waarvan je de betreffende rating hebt gekregen. Zodoende kan je dus je software aanpassen teneinde de volgende keer de maximale score te halen (als je die niet had). Heb je je software ook al aangemeld bij www.download.com ? Dat is - dacht ik - toch wel de grootste. En heb je ook een zg. PAD bestand gemaakt (= portable application description) voor je software? Hierin geef je alle informatie die je normaalgesproken bij elke download-site weer in moet voeren als je je software wilt aanmelden. Erg makkelijk, want dan hoef je niet die informatie tig keer in te voeren. Veel downloadsites ondersteunen PAD. Zie ook http://www.asp-shareware.org/pad . Om mijn software aan te melden bij downloadsites gebruik ik het programma Aid Submission Genius (http://www.aidsoft.com/asg/index.htm); hiermee kan je binnen enkele minuten je software aanmelden bij zo'n 300 download sites.
  3. Bedankt "ICTRecht" !! Daar kan ik wat mee; jij reus er bij...!
  4. Met alle respect; maar liever heb ik een reactie van "een specialist" op dit gebied. Eerder heb ik al bij een vriend (die toevallig advocaat is, maar geen specialist op dit gebied) nagevraagd; dit leverde mij het volgende op: Een aanbod is vormvrij en kan ook electronisch worden verzonden en worden aanvaard. Een overeenkomst komt tot stand door aanbod en aanvaarding. Een overeenkomst van opdracht zoals ik die voor ogen heb, is niet aan speciale vormvereisten gebonden. Het is dus niet noodzakelijk dat mijn handtekening er onder staat. Voor de bewijspositie zou het verschil kunnen maken, maar dat is al wel zeer technisch. Kan iemand hier nog wat zinnigs aan toevoegen? Het heeft namelijk wel mijn voorkeur om mijn (ingescande) handtekening in het document te laten staan...
  5. Hallo, Als ik aan een klant een offerte of overeenkomst ter ondertekening stuur, is deze dan ook rechtsgeldig als het betreffende stuk in elektronische vorm wordt verzonden, waarbij ik mijn handtekening heb ingescand en ook al in het document staat? Ik heb er een PDF bestand van gemaakt, waarin mijn handtekening dus al zichtbaar is. Vervolgens moet de klant het stuk uitprinten en ondertekenen en terugsturen. Grt, Maurijn
  6. Iedereen een gelukkig, gezond en succesvol 2006 gewenst ! !
  7. Dat is cafe Labyrinth, maar bestaat helaas al wat langer niet meer. En die lekkere biertjes waren oa "La Chouffe"....
  8. De bedoelde "dingen" zullen nog wel werken. Zolang de consument er prijsvoordeel mee haalt of kan sparen voor een artikel, zal de prikkel er nog wel zijn om daarmee door te gaan. Echter zijn deze "dingen" volgens mij nogal oud (= uit de tijd dat internet nog niet in opkomst was). Zou het niet tijd worden dat de partijen die achter dit soort acties zitten niet eens "iets slims" gaan verzinnen waarbij ook gebruik wordt gemaakt van de kracht van het internet?
  9. Dan hierop voortbordurend: Jaggs Yaggs Yeggs Jaxs Yaxs Yexs Of "Jix" met een y: Yix of Yiggs
  10. Je hebt het toch over een internet startup? Het ontwikkelen van de website hoeft natuurlijk niet persé in NL te gebeuren dan. Zolang je maar goede specificaties hebt, kan je zo'n website (of wat voor programma dan ook) overal laten ontwikkelen. Ik heb daar zelf althans prima ervaring mee. En zoals al vermeld in deze draad: meertaligheid van een site is 'gewoon' een extra feature. Bovendien zou je Nederland als "testland" kunnen gebruiken om te kijken of je idee werkt. Al veel (ook buitenlandse) bedrijven hebben dat reeds gedaan...
  11. Als je bij een bank kunt aantonen dat er nog een x bedrag open staat bij je debiteuren, dan zou je toch een lening moeten kunnen krijgen? Deze voor de hand liggende stap heb je misschien al lang gezet, maar werkte of wilde je niet, omdat...? Grt, Maurijn
  12. Haha, precies het antwoord waarvan ik dacht "wanneer komt die nou". Conclusie is dus "nee" en het "elkaar kennen" is hier van essentieel belang. Denkt er nog iemand anders over? Als het goed is, is dit dan het laatste bericht in deze draad.
  13. Het gaat mij puur om de vraag van de klant. Deze vraag is geen bezit (en de relatie met de klant natuurlijk al helemaal niet), maar wel een - niet tastbaar - iets waarmee je wat kan doen en andere ondernemers blij mee kan maken. Het "handelen in relaties" is wat mij betreft niet aan de orde, het gaat mij puur om het neerleggen van de vraag op een geschikte plaats, en ja: waarbij mij mogelijk ook een opdracht wordt toegeschoven. Ik heb een hekel aan de uitdrukking, maar zie het als een win-win-win scenario....
  14. "Samenwerking" bedoel ik juist expliciet niet! Teminste... in de zin zoals ik denk dat jij die bedoelt, zijnde een samenwerking waar je 'energie in steekt', zoals je aangeeft. Wil overigens niet zeggen dat ik daar open voor sta hoor... :-). Maar wat ik bedoel is: de vraag van een klant (waaraan jij niet kan voldoen) bij een andere ondernemer deponeren, zodat zowel klant als andere ondernemer hiermee geholpen zijn, EN jij hier ook wat voor terug krijgt Precies: simpelweg wat "dumpen" bij vraag is hier veeeel te kort door de bocht; bovendien is het "Voor Wat Hoort Wat" beginsel hier niet afgedekt. Bovendien lijkt mij het gegeven dat vraag en aanbod nauwelijks wordt gebruikt ook logisch te verklaren (binnen dit kader dan), namelijk: als mij een vraag bereikt waaraan ik niet kan voldoen, waarom zou ik deze dan bij vraag en aanbod zetten?? Eerder zou ik denken aan een systeem waarbij bijvoorbeeld wordt bijgehouden wie er als gevolgd van jouw vraag een opdracht heeft binnengehaald, waarna deze partij jou ook weer een gunst verleent (bijvoorbeeld als deze partij weer een vraag krijgt die bij jouw activiteiten past). Deze gedachte schud ik zomaar uit mijn mouw hoor, misschien iets waar geen behoefte aan is en/of in de praktijk niet werkt (om misschien mijn al eerder genoemde ontbreken van "elkaar kennen"). Was meer benieuwd naar de reacties die deze draad teweeg zou brengen om te kijken of hier überhaupt iets mee te doen zou zijn. Na x berichten moet de conlusie simpel te trekken zijn: ja of nee.
  15. Met dank aan de auteur van het stukje hierboven(!). Stel dat je - zoals de ondernemer van hierboven - vragen van je klanten naar een bepaalde dienst of een bepaald product krijgt, welke je niet kan leveren en dat je ook niemand weet die dat wel kan leveren. Zonde eigenlijk, want met deze "vragende klant" kunnen andere ondernemers weer blij gemaakt worden. Is er geen plek op internet waar hier iets voor is geregeld, waarbij het "Voor Wat Hoort Wat" beginsel ook echt werkt? Kan me voorstellen dat, als ik een vraag krijg "lever jij dienst x" (die ik niet lever), ik wel een trigger moet hebben om die vraag op zo'n site te zetten. Met andere woorden: what's in it for me als ik dat doe... Misschien een idee om hier wat mee te doen? Of juist niet omdat het "elkaar kennen" te veel ontbreekt?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.