Hallo allen,
Ik zit met een dilemma. We hebben een produkt geintroduceerd waarvoor we verkopers hebben ingeschakeld, uiteraard om de boel "aan de man" te brengen. Deze verkopers behoren niet direkt tot ons bedrijf maar kopen artikelen bij ons in die zij op hun beurt weer verkopen (soort tussenhandel, zeg maar). Maar wat is nu doorgaands het beste "systeem" in deze: verkopen voor een vaste minimale prijs, en de verkoopprijs naar de klant minus de inkoopsprijs van de verkopers (onze verkoopsprijs) is hun winst? OF juist een percentage van de verkoopsprijs (met evt. een minimum prijs per stuk)? Nadeel kan natuurlijk zijn dat laten we zeggen dat de verkopers iets inkopen voor 50 euro (wat wij dus willen verdienen per produkt) en zij het verkopen voor 60 euro. Die 10 euro verschil is dus voor de verkoper. Echter, verkopen zij het produkt voor 90 euro dan lopen we 40 euro "mis".
Dienen we hier een maximumprijs voor af te spreken, of is het juist verstandiger om de verkopers hierin vrij te laten en een percentage af te spreken?
Groeten,
Peter