peter1973

Junior
  • Aantal berichten

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Male

peter1973's trofeeën

  1. Hier moet je geen seconde over nadenken, want dan wordt je gek. Zo is het nu eenmaal, en ik heb ze (ten dele) nodig omdat een eigen verkooporganisatie op het niveau dat alle dealers gezamenlijk hebben me nog meer kost en niet rendabel is. Dit moet jij je ook voor ogen houden: Stel dat je de verkoop zelf gaat doen: Is het dan nog rendabel? Zo nee, dan moet je je geen zorgen maken over 'gemiste' marge Frans Duidelijk verhaal Frans. Zo is het inderdaad ook. Vaak zijn dit soort "uitdagingen" (ik wil het woord 'probleem' vermijden ;) ) zo variabel ...ik bedoel, zoveel wegen die naar Rome leiden. Goed om 't eens van anderen te horen.
  2. Hoi Fred. punt 1: Nee, de verkopers lopen geen risico. Zij laten een bestelling plaatsen, waarna e.e.a. verrekend wordt; zoveel voor ons, zoveel voor de (verdiensten van de) verkoper(s) punt 2: Ik denk zeker wat we regionaal moeten werken, precies om datgene wat je zegt. punt 3: Voor dit type produkt is het volgens mij gebruikelijk dat er door tussenhandel / distributeurs een minimale afname eenheid wordt vastgesteld. Probleem is dat juist de toepassing zo specifiek is dat er nog geen distributiekanaal hiervoor bestaat. punt 4: Verkopers blijven los van het bedrijf.
  3. Hallo allen, Ik zit met een dilemma. We hebben een produkt geintroduceerd waarvoor we verkopers hebben ingeschakeld, uiteraard om de boel "aan de man" te brengen. Deze verkopers behoren niet direkt tot ons bedrijf maar kopen artikelen bij ons in die zij op hun beurt weer verkopen (soort tussenhandel, zeg maar). Maar wat is nu doorgaands het beste "systeem" in deze: verkopen voor een vaste minimale prijs, en de verkoopprijs naar de klant minus de inkoopsprijs van de verkopers (onze verkoopsprijs) is hun winst? OF juist een percentage van de verkoopsprijs (met evt. een minimum prijs per stuk)? Nadeel kan natuurlijk zijn dat laten we zeggen dat de verkopers iets inkopen voor 50 euro (wat wij dus willen verdienen per produkt) en zij het verkopen voor 60 euro. Die 10 euro verschil is dus voor de verkoper. Echter, verkopen zij het produkt voor 90 euro dan lopen we 40 euro "mis". Dienen we hier een maximumprijs voor af te spreken, of is het juist verstandiger om de verkopers hierin vrij te laten en een percentage af te spreken? Groeten, Peter
  4. Beste allen, Voor een produkt dat wij ontwikkeld hebben zijn we benaderd door een grote afnemer die dit voor ons op de markt wil gaan zetten en verkopen. Wij hebben uiteraard goed gekeken naar onze concurrentiepositie en daaruit een prijs gedestilleerd die zeer concurrerent is. Omdat we nog nieuw zijn op "de markt" (zogezegd) willen we graag weten wat onze prijs richting deze afnemer redelijkerwijs zou moeten zijn ten opzichte van de adviesprijs. Ik hoor getallen als 30% ...40% marge etc... maar wat is nu echt redelijk zonder dat we ons in onze vingers snijden. Hoogstwaarschijnlijk moet er nog voor onderhandeld worden, dus wat is wijsheid en wat is een redelijke marge om het onderhandelen mee te starten? Groeten, Peter
  5. Ik wil het volgen om dit ZELF onder de knie te krijgen...
  6. Hoi, Wie kan me adviseren in het volgende. Ik wil samen met anderen een ontwerp/consultance bureau/bedrijf oprichting, dat zich richt op bv ontwikkeling en advies van elektronica voor het bedrijfsleven. Ikzelf heb een HBO elektro achtergrond en weinig kaas gegeten van financien e.d. Wat zou je me aanraden? MKB voor de basis? Zo ja, is MBO niveau voldoende, of zou ik toch voor HBO gaan? Welke andere kennis is nodig om een bedrijf te runnen zoals omschreven? Waar zou ik deze kennis op kunnen doen? Wellicht zijn er gespecialiseerde opleidingen of gerelateerde websites. Bij voorbaat hartelijk dank. Groeten, Peter.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.