Hallo!
Momenteel loop ik stage bij solesta.nl.
Wegens een nieuw aankomend project in de gemeente Nijmegen, moet ik een plan opstellen (en uitvoeren) onder de huis eigenaren van de inwoners uit Nijmegen. (plaatselijke actie; bij succes verdere uitbreiding)
De meeste mensen hebben nog geen kennis over de zonneboiler en er zal de nodige moeite moeten worden gedaan het plaatje compleet te krijgen in het hoofd van de potentieële klant.
(voor de mensen die ook geen idee hebben:
Een zonneboiler heeft een zonnecollector op uw dak wat het sanitair water voorverwarmt wat normaal koud in uw ketel komt.
Normaal komt water er met een temperatuur van ongeveer 10 graden celcius in en word het verwarmt tot 60 graden.
Nu verwarmt de zonneboiler het water voor en hoeft de ketel het water minder of niet te verwarmen dus minder/of geen gas/stroom te verbruiken waardoor er minder CO2 uitstoot is en u op uw energierekening bespaart.)
Ben momenteel nog bezig met een marktonderzoek en hoop daar de nodige informatie uit te kunnen halen, maar hoe denken jullie dat wij de klant het beste kunnen benaderen?-opbellen: achterhaald, weinig response en de klant heeft geen idee hoe het product eruit ziet
- langsgaan: veel mensen kopen uit principe niets aan de deur; arbeidsintensief; wel selectief kunnen kiezen wat betreft ligging daken)
-flyeren: te veel informatie op blaadje
- Internet: moeilijk om alleen woning eigenaren te benaderen uit alleen nijmegen
- free publicity in krant: mee bezig
- marktkraam in verschillende stadsdelen: geografische spreiding, beperkte dekking
-....?
Ik zie graag een paar reactie's tegemoet!