sleuteltje

Newbee
  • Aantal berichten

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Male

sleuteltje's trofeeën

  1. dank je wel het is een overzichtelijk overzicht. ik weet alleen heel veel van de bedragen die daar ingevuld moeten worden niet. en dan met name loonkosten enz. maar als ik alle bedragen eenmaal weet is dit wel heel erg ahndig. karin
  2. hallo dank jullie wel allemaal voor alle reacties. nog even ter verduidelijking: die accountant is inderdaad bedoeld om niet voor verassingen te komen staan, want ik heb wel verstand van boekhouden maar niet van alle belastingregeltjes. en dan is het toch handig dat je niet zelf het wiel opnieuw gaat uitvinden. ik denk dat het inderdaad zichzelf terugverdient omdat ik dan bezig kan zijn met bijspringen waar nodig. ik heb gehoord dat je dit als maandelijkse post kunt doen en dan doen ze ook de belasting erbij jaarlijks. kijt me veiliger de eerste tijd. even over het nut van een 2e jaars analyse, het eerste jaar is opstarten en dan is alles nog fris en leuk en die kosten neem je mee bij je opstartkosten. maar de jaren daarna moet je wel kunnen leven van de opbrengst van je onderneming. dus wil ik graag weten of het dan nog steeds haalbaar is en of ik geen domme dingen vergeet. ik begin tenslotte voor het eerst voor mezelf. karin
  3. hallo, dat klopt maar daar staan de lonen in van de werknemers wat zij dan gaan ontvangen. wat ik wil weten is wat het mij gaat kosten en of er een formule is waarmee ik dat kan berekenen. karin
  4. hallo erik, ik ben nog helemaal niet zo ver, ik ben nog aan het orienteren. ik kan op internet wel heel vinden over de berekeningen van de aanloopkosten maar bijna niets over het 2e jaar. de personeelskosten en verzekeringen en alle andere blijvende kosten. vooral de personeelskosten zijn een behoorlijke belasting. het plan is om een restaurant te beginnen met 1 chef-kok en 3 bedieningsmensen. we willen een acountant inhuren die eens per kwartaal bijstuurd. het restaurant, het pand en de opstartkosten heb ik nu wel op een rijtje, maar voor de bank moet je ook de volgende jaren invullen en dat vind ik dus heel moeilijk. want wat verdient een kok? en wat kost hij mij dan? is daar ook een formule voor? en misschien mis ik nog wel kosten die wel elk jaar terugkomen. dus als je kunt helpen dan heel erg graag alle hulp is welkom. karin
  5. hallo wie kan me helpen aan een kostenplaatje voor het starten van een restaurant. ik bedoel dan niet zozeer de aanschaf van het pand maar meer de doorlopende kosten zoals verzekeringen personeel? enz. dus het 2e jaar van een financieel plan.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.