Suuus

Junior
  • Aantal berichten

    22
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

Suuus's trofeeën

  1. Dag Joost, Bedankt voor je reactie. Ik heb dit jaar nog niet veel kosten gemaakt (briefpapier, hosting website, abonnement postbus, cartridge = circa 300 euro in totaal). Daar kan ik dus nog zo'n 60 euro van aftrekken. Heb ook een tomtom gekocht, maar die gebruik ik ook veel prive...kan ik die dan deels toch meetellen? Waarom moet ik die 2000 euro al over dit jaar meetellen? Als ik met mijn klant (het gaat om 1 klant) afspreek dat ik 'officieel' pas in 2011 lever en dan ook pas factureer, dan zou dat toch moeten kunnen, of vergis ik me nu?
  2. Ik heb dit jaar voor 8400 euro gefactureerd, als tekstschrijfster. Ik heb daarbij nog voor zo'n 2000 euro opdrachten afgerond, maar nog niet gefactureerd. Ik heb nu dus net teveel gefactureerd om optimaal van de kleine ondernemersregeling te profiteren, dat is zonde want volgens mij moet ik nu zo'n 880 euro aan BTW gaan betalen. Is het verstandig om nu een printer, laptop en camera van in totaal zo'n 1300 aan te schaffen, om zo alsnog voor 100% van de kleine ondernemersregeling voor de BTW te profiteren? Of accepteert de belastingdienst dit niet? Zoals jullie al aan mijn omzet kunnen zien, ben ik maar een 'kleintje', dus misschien vinden zij mijn uitgaven dan disproportioneel? Moet ik verder nog ergens rekening mee houden bij mijn aankopen? Ik heb bijvoorbeeld geen aparte bankrekening voor mijn bedrijfje, dus de eventuele aankopen worden gewoon via mijn prive-rekening betaald. Is dat een probleem? Laatste vraag: kan ik de opdrachten die al klaar zijn maar nog niet gefactureerd zijn - in overleg met de klant - tot volgend jaar laten liggen? Alvast bedankt voor het meedenken!
  3. Huh? Ik zie de fout van Marktplaats niet??
  4. Eerlijk gezegd: inderdaad, niets van dat al ;). Jaa, visitekaartjes van Vista voor 19 euro. Website was een vriendendienstje, logo-ontwerp ook, briefpapier en dergelijke is voorlopig nog even het logootje geprint op een wit velletje...Lap topje stond er al en de printer/fax/kopierder staat hier ook al weer een jaartje. Maar let wel: ik ben maar een kleintje en heb het eerste jaar ook niet te veel ambities. Ben blij als ik een uurtje of 6 per week kan 'schrijven' (letterlijk en figuurlijk ;D). Kweetutl, geen echte ondernemersmentaliteit. Maar dat komt ;D Eerst even de laatstgeborene iets laten groeien en volgend jaar ga ik er dan echt volledig en helemaal voor.
  5. Ik heb voor alle zekerheid nog even gekeken, maar het is toch echt de aangifte omzetbelasting die ik zojuist heb ingevuld. Ik heb een nihilaangifte ingevuld, omdat er bij mij geen sprake is geweest van activiteiten, omzet en/of voorbelasting. Ik heb dus alleen maar 0 ingevuld en dat geakkordeerd.
  6. Ok, duidelijk verhaal. Dus vanaf nu is het 'echte business' ;D (heb nl ook mijn eerste opdracht binnen ;D) Nogmaals mijn hartelijke dank voor je zeer snelle en duidelijke reacties!
  7. :)Blijkbaar ben ik geen gemiddelde starter..na het inlogscherm van het elektronisch aangifte doen, kreeg ik een melding dat mijn aangifte uiterlijk 31 mrt moet binnenzijn.
  8. Gedaan! Dank je wel, het was eenvoudiger dan verwacht :P...
  9. Dank je Jimson, je stelt me gerust :D! Maarree ik heb geen zakelijke rekening geopend (het gaat om een tektbureautje en ik verwacht niet zo enorm veel klaten ;)).Is dat een probleem? Weet jij wanneer de aangifte over 2006 binnen moet zijn? Is dat net als met inkomstenbelasting voor 1 april of werkt het bij omzetbelasting anders? Er staat geen datum in de brief van de belastingdienst...
  10. Ik heb me per 01.11.2006 opgegeven bij de belastingdienst met mijn bedrijfje LetterGrip. Ik heb een brief ontvangen dat ik 'omzetbelasting' moet betalen en dat ik elektronisch aangifte moet doen over 2006. Nu heb ik in 2006 nog geen klanten gehad. Ik heb wel mijn website opgezet en zo, maar heb nog geen opdrachten gehad (dat was, in verband met omstandigheden een bewuste keus ;)) Nu las ik dat ik toch aangifte moet doen over 2006 en dat ik met een beetje pech ook nog -flink?- moet gaan betalen, omdat ik bij de belastingdienst per 01.11.2006 als eenmanszaak bekend sta. Klopt dat?? Moet ik aangifte doen? Moet ik dan overal 0 invullen?? Kan het zo zijn dat ik moet gaan betalen, terwijl ik niets heb omgezet? Je ziet, ik ben nog een echte nitwit op fiscaal gebied, dus elke kennis is welkom!!
  11. Wat mij ergert in enquetes, is als de antwoordmogelijkheden niet uitputtend zijn. Ik zou dus graag bij de vragen die Rob heeft geformuleerd de antwoordmogelijkheid 'Anders, namelijk.....' gezien hebben. Ik begrijp wel dat dit soort extra antwoordmogelijkheden niet altijd gewenst zijn (als je zeker weet dat je je product ofwel in een fles ofwel in een pot en zeker niet in een tube wilt aanbieden bijvoorbeeld ;)), en ik weet ook dat het niet makkelijk verwerkt in SPSS, maar toch...Ik vind het niet fijn als ik 'mijn antwoord' niet kwijt kan. In de meeste gevallen is een mix tussen mp-vragen en open vragen het prettigst om in te vullen, afwisseling zorgt ervoor dat de geenqueteerde bij de les blijft
  12. Welke gevolgen / consequenties heeft het of kan het hebben als ik mijn ouders' adres opgeef als kantooradres, zonder dat ik daar ook daadwerkelijk kantoor houdt? Kunnen mijn ouders troubles krijgen met bijvoorbeeld de belastingdienst, gemeente etc??
  13. Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat het voor klanten een stukje (schijn)zekerheid geeft als een bedrijf ingeschreven staat bij de KvK. Maar is dat het enige voordeel? Jeroen, van de site van de Kvk: Vrije beroepsbeoefenaren kunnen zich niet inschrijven in het Handelsregister. Het lijkt er dus op dat het niet om mogen gaat, maar om kunnen, toch?
  14. Ik ben bezig met het brainstormen over de start van een tekstbureautje. Nu zie ik op de site van de Kvk dat redacteur / tekstschrijver een 'vrij beroep' is en dat ik me dan niet kan inschrijven in het Handelsregister. Maar als ik in het Handelsregister Online zoek naar bijvoorbeeld 'Tekstjuweel' of 'Toptext' (gegoogled) zie ik dat ze gewoon geregistreerd zijn. Hoe kan dat nou? Moet je je als tekstbureau misschien inschrijven als 'communicatieadviesbureau' om geregistreerd te kunnen worden? En heeft dat dan weer nadelen? Welke voordelen heeft een Kvkinschrijvingsnummer eigenlijk? Jullie zien, ik zie door de bomen het bos niet meer zo helder... Bedankt alvast voor jullie reactie
  15. Ik sluit me aan bij de eerdere reacties. Zoals jullie zelf schrijven; jullie maken gebruik van de meest recente wetenschappelijke onderzoeken. Mijn ervaring leert me dat er iedere 2,3 jaar weer nieuwe 'meest recente' onderzoeken zijn, die eerdere onderzoeken neersabelen. Iets wat jullie eigenlijk ook doen. Ik zie jullie rapport dus meer als 'een-van-de-vele-visies'. Jouw vraag is of Nederland hier klaar voor is. Die vraag is te algemeen denk ik. Er is altijd een groep mensen die de nieuwste onderzoeksresultaten als de waarheid zien en die nieuwe inzichten graag gebruiken, dus die groep mensen zal er inderdaad klaar voor zijn. Anderzijds is er altijd een groep die zeer kritisch is zodra kreten als 'nieuwe inzichten' ' resulaten uit wetenschappelijke onderzoeken' ed geroepen wordt.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.