Jump to content

PatriciaRits

Junior
  • Content Count

    18
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Female
  • Address
    Waterloseweg 83, Apeldoorn, 7311JH, Netherlands
  • First name
    Patricia
  • Last name
    Ritsema van Eck
  • Company or organization name
    Hearts Unlimited
  • Website address
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    36-40
  • You are primarily interested in:
    commercie en marketi
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    KvK.nl, belastingdie

Company info

  1. Topkwaliteit wordt het nooit, maar als je krap bij kas zit is het een prima noodoplossing. Heb je het wel eens geprobeerd? Ik heb het een paar keer gedaan namelijk. Met betere resultaten dan vergroten in PhotoShop, hoewel ik daarbij moet zeggen dat ik niet alle mogelijkheden daarvan grondig heb onderzocht - het is geen makkelijk programma als je er niet dagelijks mee werkt... Ik ben het helemaal met je eens dat het opnieuw (laten) maken uiteindelijk het best is.
  2. Voor een paar tientjes kun je "PhotoShop voor Dummies" krijgen - kijk ook bij de Slegte voor exemplaren van voor PhotoShop CS, je wilt toch alleen wat basisfuncties gebruiken. Het is echt goed geschreven - nog grappig ook - en het maakt je heel snel wegwijs in wat je met het programma kunt. Ik heb verschillende termen in dit draadje voorbij zien komen, waar je waarschijnlijk niet van weet hoe je dat moet doen. Met dat boek zoek je de term op in het overzicht achterin en binnen 5 minuten kan je dat dan ook. ;D
  3. Amateur trucje: 1. Eerst je logo uitprinten waarbij je je printer op beste kwaliteit instelt. 2. Dan je logo inscannen op hoge resolutie. Je krijgt er geen tijdschrift kwaliteit mee, maar op die manier lukt het zeker voor internet doeleinden om je logo 200 - 500% te vergroten zonder dat het iemand opvalt. Scheelt je vector kosten... ;)
  4. Een professionele host maakt iedere 24 uur een backup van alle sites die ze hosten. Hoewel ze ook vaak adviseren om zelf regelmatig een backup te maken, is dat vooral voor het geval je je eigen site verknoeit. Dan hoef je hun niet te betalen voor het terugplaatsen van je gegevens. Ik zou ook direct naar een andere host overstappen en ook even kijken naar hun uptime garantie, of ze met nameservers op verschillende locaties werken (als er een server wegvalt, dan ben je niet direct je site kwijt want dan vallen ze op de andere terug), of ze noodstroom aggregators hebben (dat hebben de betere hosts vrijwel allemaal) en hoe hun helpdesk functioneert (kun je live chatten met de helpdesk of bellen bv. Hoe vaak zijn ze open etc - ik heb zelf een host die 24/7 paraat staat en ben er heel tevreden over). Verder zorgen dat je je domeinen niet bij de host geregistreerd hebt. In geval van nood ben je binnen 24 uur weer online bij een andere host zolang je zelf je DNS instellingen kunt beheren...
  5. Er bestaat helpdesk software waarbij je aan de hand van vraag en antwoord bij een specifieke oplossing komt - het werkt zo'n beetje als de troubleshooters in de help sectie op een MS windows computer. Ik weet dat PerlDesk hiermee werkt (perl script/mySQL) maar ik heb het ook op andere helpdesk systemen gezien. Als je een open source variant kunt vinden, dan is die wellicht te verbouwen tot wat je zelf nodig hebt. Verder zou ik een mindmap maken om eens te experimenteren met hoe vragen doorvertakken. Dan heb je meteen een visueel overzicht wat je weer helpt tegen de tijd dat je het in een programma om moet zetten.
  6. Was 't maar waar! :o :D ;) Maar even zonder dollen - als er een afstandsbediening in de markt zou zijn waarop de naam van de zenders op de knoppen stond, dan zou hij 't als eerste kopen! En nog eentje extra voor z'n moeder... :P
  7. Daar heb je gelijk in maar het zal je verbazen hoeveel internetters geen idee hebben van hoe dat in z'n werk gaat. Ik gebruik altijd mijn partner als referentie om te checken of iets wat ik gemaakt heb wel gebruikersvriendelijk genoeg is. Een venster vergroten is iets wat hij toevallig 2 dagen geleden vroeg - hij stoorde zich aan een programma wat standaard klein opent. Hij is nog van het slag dat bang is dat de pc zichzelf opblaast als hij op het verkeerde knopje drukt. Alles in de buurt van het rode kruis wordt dus angstvallig vermeden! Kortom, je moet nooit aannemen dat alles wat je zelf als vanzelfsprekend beschouwd ook zo door anderen ervaren wordt...
  8. Kennelijk is de meerderheid van de websites dan in de vorige eeuw blijven steken... ::) :o :'( Overigens kan ik me best voorstellen dat een designer om te beginnen kiest voor vaste breedte. Het is echt een stuk makkelijker om de site leesbaar te houden. Ik heb zelf best wel een hekel aan websites die geen rekening houden met een groter scherm en het lezen van tekst over de hele breedte is gewoon veel moeilijker dan wanneer het op papier zou staan. Misschien is een tussenoplossing om met afbeeldingen od info te werken die verder relatief onbelangrijk zijn maar wel de zijkanten wat opleuken?
  9. In dit boek kun je een stappenplan vinden om software te laten ontwikkelen. Beetje Amerikaans, maar het geeft je een heel helder beeld van alles wat er komt kijken bij het inschakelen van een programmeur: "Newbies Guide to Software Development" Als je op google naar die titel zoekt, kom je het vanzelf tegen. Het wordt voor verschillende prijzen aangeboden, dus even doorzoeken naar een koopje! Ik heb het zelf en het is een prima basis gids. Als Engels ten minste geen belemmering voor je vormt... Als je met een programmeur uit bv. India aan de slag gaat, kun je voor een paar hondered euro een demo laten bouwen van wat je wilt. De volgende stap is dan om bedrijven geïnteresseerd te krijgen in je product. Maar dan heb je in elk geval wat om te laten zien!
  10. Als je webhosting wil aanbieden op de zakelijke markt en meteen een CMS pakket wilt aanbieden, dan moet je je eens verdiepen in wat voor een zakelijk ondernemer op internet interessant is. 1) groeimogelijkheden - ik zou nooit voor een host kiezen die bijv. de site afsluit wanneer de max. bandbreedte bereikt is. Stel dat mijn site de nieuwe hit wordt, je moet er niet aan denken! Bandbreedte is vooral ook belangrijk voor internet ondernemers die downloads en multi-media willen aanbieden. Je wilt niet weten hoeveel bandbreedte een videootje opsoupeert als het populair wordt... 2) Databases - uiteraard noodzakelijk voor ieder CMS systeem, maar een boel mn goedkope host providers geven geen database in hun pakket. En verder is er nog een groep die dit op zich wel doen, maar waarbij je er zelf helemaal geen toegang toe hebt. Erg onhandig als je programmeur een keertje iets moet herstellen in de 'back-end'... 3) Mailing service voor nieuwsbrieven - mijn ervaring met versturen van nieuwsbrieven via de eigen server is slecht, zeker bij shared hosting. Heb verschillende keren meegemaakt dat eoa malloot in mijn IP 'range' zich schuldig had gemaakt aan spammen waardoor al mijn nieuwsbrieven geblokkeerd werden. :o Ik heb prima hosts dus de spammer wordt wel uit hun systeem gemikt. Alleen duurt het vervolgens wel even voor het IP adres weer van de blacklists verwijderd is... Dus, liever een mailingservice. Ben zelf dol op Aweber maar die zijn voorlopig niet van plan een Nederlandse vertaling van hun service te doen. Als je een soortgelijke service voor de N'landse markt weet op te zetten tegen dezelfde tarieven, dan ben je volgens mij de eerste... Mèt autoresponder uiteraard. :-) 4) gescheiden domeinregistratie en webhosting - ik las dat iemand anders liever een alles-in-een oplossing heeft, maar als je door toedoen van derden zelf een keer op de spammers lijst komt te staan (en dat kan heel makkelijk gebeuren als je bijv. een partnerprogramma hebt en een van je partners gaat spammen) dan heb je geen grip op de DNS. Bij aparte registratie kan je binnen 48 uur in elk geval een bericht online hebben over je probleem en een adres waarop mensen je voor vragen/klachten etc kunnen bereiken. 5) helpdesk - chat of support tickets is me om het even. Als ik het opzetten van een serieuze online onderneming uitbesteed, dan moet dat onderdeel van het pakket zijn. En minimaal een contact formulier. En (designers opgelet!) géén email adressen op de site!!! Ik heb m'n buik echt vol van de v!@gr@ reclames die dagelijks mijn inbox vullen omdat ik ooit m'n adres online had geplaatst... 6) géén frames en géén flash en géén black hat SEO zodat Google me leuk blijft vinden... 7) geïntegreerde betalingssystemen met automatische facturering en koppeling aan boekhoudprogramma etc. - ben nog herstellende van een BTW aangifte nachtmerrie omdat ik dat dus zelf niet goed geregeld had... Is mij persoonlijk wel wat geld waard! 8) klant georiënteerde designer - een klant wil informatie en het moet helder geschreven zijn en makkelijk te vinden. Ik verbaas me nog iedere dag over het aantal websites van bijv. web designers die er fantastisch uitzien maar waar je je rot zoekt naar de info die je weten wilt. Heldere navigatie systemen, lekentaal en antwoorden op de primaire vragen: a - wat heb je te bieden? b - wat kost het? c - hoe wordt ik er beter van? d - waarom zou ik jou vertrouwen? Als je die vragen niet op je site kunt beantwoorden, ben ik weg. Als ik me eerst moet registreren om hier antwoord op te krijgen, ben ik ook weg... 9) legale zaken - hoe wordt er omgegaan met privacy van gegevens, wat is de TOS (terms of service) etc. Heerlijk als ik dat allemaal dus zelf niet hoef te schrijven maar als dat onderdeel van het service pakket is! 10) marketing aspecten - heb er al een aantal genoemd, maar ik vindt het dus zeker belangrijk als de site gebouwd wordt vanuit internet marketing oogpunt, dus een site die goed te vinden is in de zoekmachines, die het makkelijk maakt om te 'bookmarken' (maw RSS en een XML sitemap), waar iedere bezoeker aangemoedigd wordt zich in te schrijven voor de nieuwsbrief, waar het mogelijk is om nuttige info te vinden (dus ook dmv link uitwisseling met complementaire websites die niet competatief zijn) etc. Ik denk dat dit het wel zo'n beetje samenvat. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes met je onderneming! Patricia
  11. Zo gek is dat niet. Het feit dat je een telefoonnummer op je site zet, wekt vertrouwen. Kennelijk ben je bereikbaar, ben je echt. Waarschijnlijk is het niet zo dat veel mensen direct het nummer bellen, maar op internet telt absoluut dat je vertrouwen moet wekken voordat de meeste mensen tot aankoop overgaan. Overigens, als je in N'land geregistreerd bent bij de KvK ben je tegenwoordig verplicht om je complete adres en KvK nummer op je site te vermelden. Weet zo gauw het linkje niet meer naar deze info, maar het kan je een boete opleveren als je je niet aan deze nwe regel houdt! Maar ook een adres wekt vertrouwen, dus zelfs als je niet verplicht was dit te vermelden: vooral doen! (Wist je trouwens dat gewiekste marketers in Amerika je geld vragen om dit 'geheim' voor een betere omzet te 'ontdekken'?) Patricia
  12. Nou, het is opgelost. Hij is na een week touwtrekken uiteindelijk akkoord gegaan met €3100 ex BTW en kosten koper. ;D Het moment dat ik opmerkte dat het hem heel wat meer geld zou kosten als hij de DVD van de markt zou moeten halen en opnieuw publiceren leek een plotselinge omzwaai te geven in zijn eerdere standpunt. Eind goed al goed! Iedereen nogmaals bedankt voor alle adviezen! Patricia
  13. Ik ben blij te horen dat ik in elk geval niet buitensporig ben in mijn voorstel. Bedankt voor jullie reacties! :) Ga er nu rustig een nachtje over slapen hoe ik het tactisch aan ga pakken. Ik heb in elk geval geen zin in weken touwtrekken. Dus op vriendelijke wijze de druk een beetje opvoeren. Maar hoe... Morgen met een helder hoofd weer verder!
  14. Ik heb enkele jaren geleden een merknaam geregistreerd en nu is er iemand die een bedrijf wil starten met diezelfde naam en deze evt. wil overkopen. Omdat ik er verder niet veel mee doe, heb ik hier geen bezwaren tegen. Vorige maand waren we een bedrag overeengekomen van € 3.000,- (dat is ongeveer het dubbele van wat de registratie en merkbewaking me gekost heeft). Ik vond dat een heel redelijk bedrag - bijna vriendenprijsje - maar nu kreeg ik vandaag te horen dat deze man zijn accountant gesproken had en dat die het 'een belachelijk hoog bedrag' vond. Hij wil nu € 2.000 bieden maar mijn gevoel zegt me dat ik echt heel redelijk ben geweest met mijn aanbod. Om dat gevoel met wat logica te staven, ben ik op zoek geweest naar voorbeelden van verkoopbedragen die normaal genoemd kunnen worden. Ben ik nou echt zo duur?! Ik kan echter helemaal niets hierover vinden op internet (behalve dan info over de waarde van een merknaam als Coca Cola...) Deze persoon gebruikt mijn merknaam al commercieel: hij is tussenpersoon voor een software dat weliswaar anders heet, maar dat hij onder mijn merknaam als N'landse variant wil aanbevelen. Verder verzorgt hij trainingen met hierin mijn merknaam en heeft onlangs een DVD uitgegeven met mijn merknaam in de titel. Voor de duidelijkheid: al zijn activiteiten vallen onder mijn merknaam definities zoals gedeponeerd bij het bureau voor registratie Benelux. Ik denk dat ik in principe flink moeilijk zou kunnen doen over zijn plannen. Mijn vraag voor dit forum is dus: is de prijs die ik voor mijn merknaam vraag redelijk en zo ja/ zo nee, waarom dan wel of niet? Alvast bedankt voor de inzichten!! Patricia
  15. Ik denk niet dat je een web 2.0 site moet zien als een of-of-of project. Het is en-en-en... De community is van doorslaggevend belang - de miljoenendeals zijn grotendeels gesloten omdat het aantal gebruiker giga is: allemaal potentiele klanten voor de nieuwe eigenaar plus je hebt een site waar anderen in de rij staan om te adverteren. Maar als je van te voren de structuur niet hebt opgezet om op grote gebruikersaantallen berekend te zijn, dan gaat het je pas echt geld kosten als je hele systeem verbouwd moet worden... Ja, je kunt met een beetje doorzettingsvermogen zelf in je vrije uren een web 2.0 site bouwen voor een minimum aan kosten - de open source scripts hiervoor zijn legio! Een gedegen structuur erachter en je bent al gauw 2 tot 3 maanden full-time aan het knutselen... Dat lijkt me wel die 10,000 alleen al waard aan het inhuren van een programmeur. En zonder een gedegen marketing strategie krijg je geen bezoekers - het aantal mensen dat met een 'viraal' idee op een ochtend wakker werden met duizenden bezoekers op hun site is echt op een hand te tellen... Ook als al je vrienden en familie zo vriendelijk zijn je website te bekijken en een berichtje door te sturen aan wat van hun vrienden, heb je nog wel meer nodig voordat je de site voor miljoenen kunt doorverkopen... Verder denk ik dat je met een origineel concept moet komen. Het klonen van MySpace en YouTube is absoluut geen garantie voor succes!
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept