Jump to content

Gratis post

Senior
  • Content Count

    38
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

6

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • Gender
    Male
  • Address
    Wachthoevestraat 10, Hekelingen, 3209BK, Netherlands
  • First name
    Stanley Schot
  • Last name
    Schot
  • Company or organization name
    Gratis-Post
  • Website address
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  • Phone number
    0643221085
  • Branch
    Personeel & opleidingen
  1. De infodrager Belangrijke details van de infodrager. 1 De infodrager betaal je pas als hij wordt gepost door de consument. 2 De infodrager vertelt via een code wanneer en waar naar toe hij wordt verzonden (postcode nivo). Je bouwt dus ook een doelgroep analyse op van de onvangers die deze envelop krijgen toegezonden. 3 De infodrager kunnen wij verkopen aan de adverteerder in een fair use formule. De instap wordt dus veel lager. De infodrager is dus voor het echte succes van goot belang. IAmbition ik hoop hiermee je vraag beantwoord te hebben.
  2. Goedemorgen, Sorry, Ard voor de late reactie maar het is hier nog al turbulent achter de schermen. Ik wil jullie allemaal op de hoogte brengen van de ontwikkelingen die ik met Gratis-Post heb door gemaakt. De Ups en de Downs. En wat ik van deze afgelopen periode heb geleerd. Een kijkje achter de schermen van Gratis-Post Het concept wat houdt het nu eigenlijk in. Voor de consumenten is het de manier om gratis post tot 20 gram te kunnen versturen. Voor de adverteerder is het de manier van een nieuwe manier van adverteren. Het is een compleet advertentie pakket wat wij aanbieden dat bestaat uit: 1. Advertentie op de achterzijde van de envelop 2. Een banner campagne 3. Een digitale nieuwsbrief campagne 4. Verstrekking van dubbel OPT-in adres gegevens. Het complete pakket is prachtig maar heeft ook zijn beperkingen. • Bedrijven weten niet precies waar ze het moeten onder brengen is het nu print of online of moeten we dit onder brengen op de afdeling die NAW gegevens kopen. Grote bedrijven werken zoals jullie weten met verschillende afdelingen en het lukt ons niet of de geïnteresseerde adverteerder is niet ingericht om deze samen te brengen. • Een andere hobbel waar we nog steeds niet overheen zijn is de infodrager. Onze business was gebaseerd op deze intelligente postzegel. Nu deze nog niet TNT proof is missen we een belangrijk element in ons concept. Hij komt er wel aan maar de vraag is alleen in welk tijdbestek. De adverteerders die nu gebruik maken van deze manier van adverteren zien het nu als een leuke verfrissende manier van adverteren waar ze in ieder geval de consument kunnen bereiken op verschillende manieren. Gelukkig hebben we natuurlijk wel verschillende campagnes kunnen draaien, afgelopen maand was dit nog met EON Benelux. Opbouw van onze structuur. In overleg met onze R.A hebben wij gekozen voor een bedrijf structuur bestaande uit drie BV’s een management BV een beheer BV en een werkmaatschappij. Deze opbouw voldoet aan alle elementen die wij nodig hebben om te starten in het buitenland. Er is nog steeds aandacht uit diverse landen om het concept te starten. Samenwerkingen. Wij hadden er voor gekozen om te werken met sterke partijen in de markt en we hebben daar tot op de dag van vandaag totaal geen spijt van gehad. Oké, de prijzen zijn dan soms ook wel aan de pittige kant maar het levert dan ook wel resultaten op. De Rabobank met staats garantie, Winkelman en van Hessen voor marktonderzoeken,Orca Group voor call center activiteiten, TNT voor de postmarkt, Metrix lab voor pilot resultaten, Process 2 it voor de ict, Cendris voor een complete data analyse en Euromail voor het gehele full Filment traject. Stuk voor stuk de specialisten op hun gebied. Ontwikkelingen. In de loop van het jaar kregen we reacties uit de markt of we misschien een variant op de markt konden brengen voor de zakelijke markt. Wij zijn hierdan ook aan gaan werken met als resultaat het Postcollectief. Ik kan hier nog niet veel over vertellen alleen dat het weer een systeem is wat nog niet op de markt bestaat. Sommige noemen het de evolutie op de postmarkt. Deze uitspraak heeft als resultaat dat we in onderhandeling zijn met een grote partij die geïnteresseerd is in ons concept. Wordt vervolgd. Toekomst visie. Wij zien zeker de toekomst met Gratis-Post met goede hoop tegemoet. Zeker als de infodrager gelanceerd wordt. De consumenten reageren zeer positief op het concept en keer op keer als wij de enveloppen met de adverteerder beschikbaar stellen reageren de consumenten massaal op onze website. Kennis en durf. Ik wil iedereen die voor zich zelf willen beginnen een goede tip geven. Heb je een idee praat er met andere over doe je dit niet dan krijg je nooit een andere kijk op je product of dienst. Ook al is het vernieuwend wees niet bang jij bent het hart van je idee. Wees natuurlijk op je hoede aan wie je het verteld en als je met bedrijven in gesprek gaat neem altijd een geheimhouding verklaring met je mee. Hiermee voorkom je misverstanden mee in de toekomst en natuurlijk dat als je niet met deze partij in zee gaat ze met je concept er van door gaat. Oproep Ik merk dat wij qua kennis op advertentie gebied en uit kristalliseren van het concept zeker nog niet klaar zijn. Misschien zijn er onder de Higher level leden wel ondernemers die hier een goede toevoeging in kunnen hebben en die door middel van een participatie het concept nog beter in de markt kunnen zetten Mochten er een ondernemer zijn die wel mogelijkheden in dit concept zien, dan willen wij graag verder praten. Tot zover een kijkje achter de schermen van Gratis-Post. Groetjes en bedankt voor de interesse. Stanley schot
  3. Beste Ard bedankt voor de leuke motiverende intro en uitnodiging. Gratis-Post bestaat nu bijna 1 jaar en de inzet en motivatie is nog steeds het zelfde als in het begin. Al hebben we veel hobbels moeten nemen om het concept te krijgen zoals het nu uit eindelijk geworden is. Ik kan je vertellen dat het waar is dat je met vallen en opstaan veel leert. Iets nieuws opstarten is leuk en uitdagend maar wel verschrikkelijk moeilijk. Na de lancering op 23 april kregen we een heel media circus op ons dak zelf van over de grens. Ik zal dat zeker nooit vergeten. We wonnen een inovatie award van twinkle en konden hierdoor ons concept op de TCD beurs goed promoten. De stand werd druk bezocht en er werden veel contacten opgedaan. Na al deze aandacht moet ik eerlijk zeggen dachten wij een gat in de markt gevonden te hebben. Ik dacht zelfs stiekem dat de zilvervloot binnen kwam varen. Wat kan je nog meer wensen als startende ondernemer. Een prijs winnen een pilot starten met grote namen en zelfs de tv halen. De droom start van iedere ondernemer zou je zeggen!! Ik zal in de komende dagen verschillende berichtjes plaatsen waar ik tegen aan gelopen ben, welke fouten ik heb gemaakt en wat en ik heb aangepast aan het concept om het uit eindelijk na 1 jaar toch succes vol op de markt te krijgen. Maandag 3 maart starten we met EON benelux. En er staan nog meer grote namen op agenda. De postduiven gaan weer over uren draaien ;D
  4. Een andere vraag heeft er iemand ervaring met een live helpdesk (chat of cam of beide? Hebben jullie suggesties wat ik hier voor het beste kan gebruiken. Of juist niet deze module toepassen.
  5. In de startfase bieden we een setje aan van pakketzegels. De pakketjes moet je dan nog zelf afleveren op het postkantoor. In de tweede fase bieden wij de mogelijkheid om volledig digitaal de zending te regelen. Ook nu moet je nog naar het postkantoor. In de derde fase bieden wij een compleet pakket aan en zal het pakketje thuis worden opgehaald. Voor partijen DM en brieven gaat alles al vol automatisch. Na betaling krijg je een digitale pallet bon die je op de mailing plakt en deze komen we dan vervolgens op locatie ophalen. Nu zit alles spreekwoordelijk onder 1 knop.
  6. ;) We starten ook met pakket zegels want die 6,20 kan zeker lager!! reclame slaan we in deze fase nog even over maar in de toekomst kunnen we zeker reclame dozen gaan aanbieden. Wij gaan ons in het begin richten op webwinkels. Via een online systeem dat bestelling direct in ons systeem schiet wordt het voor de shopeigenaar makkelijk gemaakt. De shop eigenaar geeft aan dat de goederen op voorraad en klaar voor verzending zijn en wij zorgen dan voor het vervolg traject.
  7. Beste higher level leden jullie hebben mij enorm geholpen met het concept Gratis-Post voor consumenten. Binnenkort start ik met soort gelijke variant voor het bedrijfsleven. Om een beter inzicht te krijgen op deze markt wil ik een poll plaatsen. De postmarkt is een zeer ingewikkelde markt. Er zijn ook diverse netwerken waar je terecht kan om je mailing te versturen. De prijzen verschillen dan ook enorm. Deze prijs wordt bepaald door een bepaalde kwaliteits norm. Voor sommige poststukken is het belangrijk dat hij op de juiste datum aankomt denk hierbij aan facturen en belangrijke documenten. De keuze valt dan altijd op TNT. Voor poststukken die niet precies op een bepaalde datum op de mat hoeven te vallen kunnen we kiezen uit sandd en dhl global. Nu weet ik dat er meer van deze verzenders bestaan maar die vallen allemaal onder een vlag van deze verzenders. Voor de verdere ontwikkeling heb ik een inzicht nodig wat nu eigenlijk echt belangrijk is voor het mkb. Alvast bedankt voor jullie reacties
  8. Eerst mijn excuses voor het niet meer bij houden van mijn topic. De dagen waren in mijn gevoel te kort. En voor je het weet ben je weer een maand verder. Het is alweer bijna een jaar geleden dat ik ben gestart met Gratis-Post voor consumenten. Wat een jaar en wat een hobbels hebben we moeten nemen. Maar we zijn er nog. Ondernemen is niet zo makkelijk als het lijkt petje af voor alle eigen ondernemers. Maar het blijkt wel dat als je geloof hebt in je plan of bedrijf en de juiste mensen om je heen weet te verzamelen dan stapje voor stapje kom je dicht bij het doel wat je voor je zelf hebt gesteld. Even een kleine update Momenteel 127.369 consumenten in de database. Veel consumenten vragen trouw iedere week de enveloppen aan. Als we willen en natuurlijk de mogelijkheid krijgen van de adverteerders kunnen meer dan 1.000.000 enveloppen verdelen. De infodrager van TNT werkt nog steeds niet. Jammer want dit is een belangrijk onderdeel van ons concept. De planning hiervoor is maart of april. Vanaf volgende maand staan er diverse adverteerders op agenda die enveloppen beschikbaar gaan stellen. Vanaf 1 maart starten we met de zakelijke markt, wederom met een uniek concept. Gaat zeker weer de pers halen. Kan ik dit op deze topic beschrijven of kan ik daar beter een nieuw topic voor openen. Ik hoop dat jullie mij weer van goede adviezen kunnen voorzien Alvast bedankt
  9. hallo higherlevel adviseurs ;) het is weer een tijdje geleden maar weer een kleine up date van gratis-post. Net van vankantie terug dat was wel even nodig als ik het zelf zeg. We zijn weer opgeladen voor een spannende periode. Van september tot november worden de nieuwe budgetten voor 2008 vergeven we moeten dus volle bak gaan. We hebben al de nodige afspraken staan maar ja nu nog afmaken. Binnen kort gaan we een samenwerking aan met Winkelman en van Hessen een top buro, kost een paar centen maar dan heb je ook wat hahaha. Als ik terug kijk op de afgelopen periode is er heel wat gebeurd. Ik heb er nog een spijt van gehad wat heerlijk om zelfstandige te zijn. Alleen moet ik eerlijk zijn, ik dacht dat doe ik even maar in de praktijk werkt dit iets anders. De dagen zouden uit 30 uur moeten bestaan. 1 van de belangrijkste dingen van de opbouw van je bedrijf is toch wel netwerken. Een nadeel is dat je zoveel informatie en ideeen toegespeeld krijgt van verschillende ondernemers dat we soms de rem er op moeten zetten. Ik wil alles wel doen maar eerst het een en dan het ander. We krijgen binnenkort wel een dienst erbij die qua database erg goed past in ons systeem en de partners die we nu hebben kunnen dit makkelijk implementeren en op pakken. Er was al door een ander toevallig over gesproken op deze topic. Als ik er iets meer over kan vertellen zal ik dit in een ander topic melden. Het gaat in ieder geval over gratis bellen maar dan op een manier die nog niet wordt toegepast dus zeker een primeur als we hier mee naar buiten komen. Ik hou jullie op de hoogte. Gratis-Post loopt een klein beetje achter op schema maar dat komt zeker weer goed. In september willen we starten met weer een pilot voor de B to C en B to B markt. Binnenkort meer hierover. Groetjes Ps ik vind het erg leuk om alle reacties te lezen. En vindt het super hoe jullie je best doen om de onderwerpen zo schoon mogelijk te houden.
  10. Goedemorgen hier weer een kleine Up date van Gratis-Post. We zijn weer een stukje verder, opbouwen kost veel energie. Het lijkt makkelijk maar er komt toch heel veel bij kijken. Om juiste keuzes te maken ga je niet over 1 nacht ijs. De structuur die je moet opbouwen vergt veel aandacht en inzet maar als deze dan staat dan kunnen we uitrollen zowel in nederland als daar buiten. Momenteel hebben wij een leuk netwerk om ons heen staan. Specialisten voor data verrijking, post versturen, full filment, communicatie, marketing, netwerk campagnes, en een bank die de financien regelt. Ons verkoop team bestaat momenteel uit 8 personen en de vlam zit nu in de pijp. Veel adverteerders die we benaderen vinden dit een leuke manier van reclame te maken en vragen ons om in september of oktober een afspraak te maken voor het budget van 2008. Helaas zijn bij veel bedrijven de budgetten al vergeven voor dit seizoen. We zijn nu bezig een kerst envelop te ontwerpen voor de speciale kerst groet van adverteerders. Onze prioriteit ligt nu bij Meten Is Weten Wat we nu wel al weten is dat onze nieuwsbrief voor 68% wordt geopend en dat er 37% wordt door geklikt dus geen slechte score. Nu gaan we kijken door heel gericht campagnes op te zetten naar zeer specifieke doelgroepen wat hier dan de reacties en cijfers van worden. De mogelijkheden zijn echt ongelimiteerd. Even over het artikel in de Bizz over die omzet verwachting wij hadden gesproken over een markt van 200.000.000 wenskaarten met de kerst periode en dat we hopen daar 5% procent van te bereiken. Wij hopen natuurlijk wel die omzet te halen maar ja dat gaat nog een hele tijd duren. Onze dienst draait natuurlijk op de database deze is van groot belang voor ons bedrijf. Om deze nog beter en sneller te laten groeien gaan wij speciale acties starten die zowel voor de adverteerder en voor ons de database extra moeten gaan vullen. Wab push, sms games, wheel of fortune, bel en win. Al deze acties zijn erg makkelijk voor ons en de adverteerder te intergreren op de envelop. Ik hou jullie op de hoogte en als jullie vragen of suggesties hebben dan lees ik ze graag. Groetjes Stanley Schot
  11. Goedemorgen allemaal, weer 2 weekjes verder en de eerste onderzoek gegevens zijn binnen van de pilot. We kunnen nu goed beslagen bij de adverteerder binnen komen. Tijdens de pilot zijn we een aantal problemen tegen gekomen met inloggen van de consument deze zijn nu voor 99% verholpen. Onderzoek loopt nog naar een aantal foutieve activatie maitjes maar die die zijn te verwaarlozen. 14 mailtjes op de 3200 van de afgelopen week. Maar ons streven is natuurlijk voor de volle 100% De adverteerders reageren ook positief we verwachten binnen 4 weken een zeer grote batch met enveloppen te gaan versturen. We houden jullie op de hoogte. Ps zijn hier geen potentiele adverteerders te vinden ;D
  12. We hebben 4 verschillende enveloppen uitgegeven. Volgens Cendris kunnen we zo beter monitoren welke envelop het snelste wordt verstuurd.
  13. Weer een weekje verder dus tijd voor een kleine update. Wat een week zeg eerst de start van 23 april binnen 3 uur uitverkocht. We hebben direct vermeld op de site dat de pilot vergeven was. De consumenten konden wel blijven registreren voor een evt vervolg van gratis-post. Wij dachten zelf dat de consument dit niet zou doen als er niet direct enveloppen verstuurd konden worden. Maar tot onze verbazing melden er toch ongeveer 400 consumenten per uur zich aan. Dus richting de consument een groot succes. Ook de adverteerders reageren via onze website we moet al meer dan 140 aanvragen opvolgen dus er komt zeker een vervolg aan gratis-post. We krijgen zelfs aanvragen uit diverse landen voor samenwerking voorstellen met ons concept. ( hebben jullie hier ervaringen mee) Hoe kan je zo iets het beste aanpakken? De Tcd beurs heeft ons zeker een goede duw in de juiste richting gegeven we hebben hier heel veel contacten kunnen leggen met adverteerders en partijen. Leuk om te weten onze site had de 1e week meer dan 2 miljoen hits. We zijn benieuwd hoe dit in de loop van de maand zal gaan. De eerste enveloppen zijn gisteren in de brievenbus gegooid hebben jullie ook iets ontvangen ik ben benieuwd hoe jullie ze er uit vinden zien. Bedankt alvast voor de reacties en tips Tot snel
  14. De 1e officiele dag zit er op. ik heb het als zeer prettig ervaren. De website liep gesmeerd soms een kleine hapering maar geen gekke dingen mee gemaakt. Complimenten aan www.process2it.nl Ze hebben er echt dag en nacht aangewerkt om alles goed te laten verlopen. Fijn om een goed team achter je te hebben. De lancering was om 9.00 en om half 2 ongeveer waren alle enveloppen verdeeld. Consumenten blijven registreren ongeveer 300 per uur. Goed voor de toekomstige adverteerders. Ook de adverteerders reageren goed gelukkig maar want hier draait het natuurlijk allemaal om. Aantal aanvragen staat nu op 126. Vandaag de presentatie versturen en in de loop van de week opvolgen. Ik hou jullie op de hoogte. Morgen start de TCD beurs ik ben echt benieuwd wat ik hier kan verwachten, hebben sommige van jullie hier ervaringen mee. En morgenavond zijn we uitgenodigd op het DM feesje van TNT. Goed voor het netwerken. Al met al een droom start en nu het goede pad vinden naar succes. Groetjes
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept