jeroenEUR

Newbee
  • Aantal berichten

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    anders

jeroenEUR's trofeeën

  1. Hallo allemaal, Ik ben bezig met het invullen van de formulieren van Justitie voor aanvraag van een "verklaring van geen bezwaar" voor het oprichten van een (holding) BV. Het betreft de formulieren A en B. Nu heb ik hierover nog een aantal korte vraagjes: Een "standaard" BV heeft toch geen prioriteitsaandelen? Hoeveel "gewone aandelen" hebben BV's meestal? 180 met een nominale waarde van 100 euro per stuk, of zijn het er vaker 1800 met een nominale waarde van 10 euro? Op formulier B moet ik aangeven of ik bij de op te richten vennootschap betrokken zal zijn als "oprichter", "aandeelhouder", "bestuurder" en/of "uiteindelijke beleidsbepaler". Moet ik deze laatste ook nog aankruizen wanneer ik ook al heb aangegeven bij de vennootschap betrokken te zijn als "bestuurder"? Ik vraag dit met het oog op vraag 1.7 ("Indien u een uiteindelijke beleidsbepaler bent: op welke wijze oefent u uw invloed uit?"). De genoemde formulieren (A en B) zijn overigens hier te downloaden / in te zien. Wie kan mij verder helpen?
  2. Wel! Er zijn inderdaad een betalingsherinnering en aanmaning verzonden, maar niet per fax, e-mail of aangetekende post. Alleen per reguliere post en de klant ontkent nu deze te hebben ontvangen. De klant is wel met een faxbericht en bijbehorend verzendbewijs op de proppen gekomen waarin hij rond het moment dat de aanmaning is verzonden om een kopie van de originele factuur heeft gevraagd, maar die fax heb ik nu juist nooit ontvangen. Even voor de volledigheid: ik kan wel aantonen dat de goederen zijn verzonden en de factuur zat daar dus bij, maar dit laatste wordt door de klant ontkend. Of ik er echt op uit ben om een zaak tegen deze klant te beginnen laat ik maar even in het midden. Het gaat hier puur om de vraag of er jurisprudentie aanwezig is over deze kwestie, zodat ik in ieder geval weet hoe de rechtspraak hier tegenaan kijkt. Weet iemand of hierover ooit een uitspraak is gedaan?
  3. Even een juridisch vraagje over het ontstaan van de betalingsverplichting. Ik heb een klant goederen geleverd en bij de goederen een pakbon met factuur meegestuurd. Betalingstermijn van de factuur was 30 dagen. Nadat deze termijn was verstreken heb ik de klant keurig een betalingsherinnering gestuurd, gevolgd door een aanmaning en daarna de zaak overgedragen aan mijn incassobureau. Binnen één dag nadat het incassobureau een aanmaning had verstuurd werd het factuurbedrag alsnog op mijn rekening overgemaakt, maar nu weigert de klant om de incassokosten te betalen omdat hij zogenaamd nooit een factuur ontvangen zou hebben. Nu is mijn vraag: wanneer ontstaat er voor de klant een betalingsverplichting? Is dat direct bij ontvangst van de goederen of pas na ontvangst van de factuur? Strikt formeel bekeken is de overeenkomst dat ik goederen lever en hem voor de betaling een factuur toezend. Weet iemand of hier jurisprudentie over beschikbaar is? Is het slim om de klant voor de 37 euro incassokosten alsnog te dagvaarden of gaat dit mij alleen maar meer geld kosten?
  4. Ik heb nogmaals gebeld, ditmaal met het verhaal dat ik de facturen nooit heb ontvangen. Zij zeggen echter dat ze alles per post naar mij hebben opgestuurd en dat ik dan eerder aan de bel had moeten trekken omdat ik min of meer een factuur kon verwachten. Volgens de man die ik aan de lijn had klonk ik als een "typische wanbetaler met allerlei smoesjes" en kon ik "maar beter zo snel mogelijk alles betalen, anders zou ik voor de rechter worden gesleept". Hij bleef ook maar herhalen dat ze het recht hebben om rente en aanmaningskosten te eisen omdat ze zichzelf dit recht in hun algemene voorwaarden hebben toebedeeld en dat, wanneer ik alleen de facturen zou betalen, de 'vordering' eveneens nog naar de deurwaarder zou gaan. Het verhaal wordt steeds gekker. Nog even voor de duidelijkheid: ik heb maar een jaar webhosting bij dit bedrijf afgenomen en geen 3 jaar! Dit kan toch zomaar niet?
  5. Ik ben geen ondernemer, maar wellicht kunnen jullie mij advies geven over het volgende probleem dat ik heb met een webhostingbedrijf uit Alkmaar. De situatie is als volgt: In november 2003 heb ik een webhostingpakket met domeinnaam bij dit bedrijf besteld. Dit alles werd keurig op tijd opgeleverd en daarover heb ik destijds ook nog mijn tevredenheid kenbaar gemaakt. Om de bestelling definitief te maken moest ik een aanvraagformulier ondertekenen waarin (naar nu blijkt) ook naar de algemene voorwaarden van het bedrijf werd verwezen. Nadat het webhostingpakket was opgeleverd heb ik nooit een factuur of betalingsherinnering van het bedrijf ontvangen. Wel heb ik altijd met tevredenheid gebruik gemaakt van de diensten. In juli 2004 besloot ik om de website te verhuizen naar een neef van mij die een webhostingbedrijf was gestart, hij zou de gehele verhuizing voor mij regelen en toen heb ik het oude webhostingbedrijf nog een e-mail gestuurd met een opzegging. Daarop heb ik nooit een reactie ontvangen. Zoals al eerder gezegd heb ik nooit een factuur of betalingherinnering van het bedrijf ontvangen. Tot er gisteren ineens een postbode aanbelde met een aanmaning die per aangetekende post was verzonden. In deze aanmaning eist het webhostingbedrijf: - Betaling voor de periode van november 2003 tot november 2004 - Betaling voor de periode van november 2004 tot november 2005 - Betaling voor de periode van november 2005 tot november 2006 - Contractuele rente van 1,5% per maand - 20 euro aanmaningskosten Totaal te betalen: 324,82 euro. Mag dit zomaar? Ik heb mijn webhostingpakket toch opgezegd? En ik heb nooit een factuur of betalingsherinnering ontvangen! Ik heb al gebeld met het bedrijf en toen kreeg ik iemand aan de lijn die doodleuk vertelde dat ze nooit een opzegging hebben gezien. Omdat ik een contract heb getekend en er in de algemene voorwaarden staat dat het contract zonder tijdige opzegging telkens voor eenzelfde periode wordt verlengd zou ik er niet meer onderuit kunnen. In dezelfde voorwaarden zou ook staan dat zij gerechtigd zijn om die rente en aanmaningskosten in rekening te brengen. Ik heb getekend dat ik een exemplaar van de voorwaarden heb ontvangen en deze zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel. Wat moet ik nu?? Ze dreigen al met een deurwaarder en ik lijk hier niet onderuit te kunnen!!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.