Jump to content

RC2007

Junior
  • Content Count

    26
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    -
  1. Google spreekt van een gemiddelde CPC omdat niet jouw bod wordt afgerekend, maar er wordt gekeken wat jouw concurrent betaalt en als jouw bod daarboven zit betaal jij 1 cent boven de concurrent. Bv. concurrent heeft 0.20 per click in gesteld en jij 0.30 dan betaal jij 0.21 als er op je adv. geklikt wordt. Er is verder geen relatie met je standaard bod. Dat staat er alleen voor het geval je voor dat zoekwoord geen cpc hebt ingesteld. Maar dat heb je blijkbaar wel gedaan.
  2. Voor zover ik weet kun je niet zien wie er op je advertenties klikt in adwords. Zo uit de losse pols denk ik overigens dat het aantal herbezoekers dat via een google-advertentie voor de tweede keer naar jouw site gaat beperkt is. Want als ze het interessant vinden bookmarken ze jouw site wel, of ze onthouden het als je naam een beetje makkelijk is. Dit kun je gewoon in Adwords vinden, uit m'n hoofd weet ik niet waar maar je hoeft niet lang te zoeken. Je kunt bij het bestellen de vraag stellen hoe ze op jouw site terecht zijn gekomen, dus wel of niet via een Google advertentie. Na een moeilijke start ben ik zelf uiterst tevreden over Adwords :D Je moet gewoon geduldig zijn en niet verwachten dat je met een willekeurige advertentie meteen een heleboel kliks scoort. Gewoon nagaan wat jouw USP is en daarmee adverteren, dan gaat het vanzelf rollen.
  3. Op zich heb je daar gelijk in, ik ga er misschien teveel vanuit dat men bij lage prijzen wel begrijpt dat je dan geen prachtige site kunt verwachten. Het Aldi-concept dus. Die hebben ondanks hun veel hogere budget ook niet bepaald een prachtige website, maar eentje die hun low-budget filosofie weerspiegelt. Maar misschien werkt het Aldi concept alleen als je al bekend bent... Iedere consument weet hopelijk ook dat banken veel waarde hechten aan de goede naam van iDEAL en dat ze dus beschikken over de bedrijfsgegevens en niet zullen schromen om bij serieuze klachten het iDEAL-contract op te zeggen. Voor klanten zijn we altijd telefonisch bereikbaar (zelfs op zondag). :) Stond er eerst niet bij, maar nu wel. Ik hoop dat dat betrouwbaar genoeg is. Het is heel simpel, voor een reisorganisatie zonder fysieke winkels is er geen reden om in hetzelfde land te zitten als de klant. Elk EU land is in principe geschikt, het is maar net wat jou als ondernemer het meest aanspreekt en wat goed aansluit bij je toekomstplannen. Ik denk niet dat de gemiddelde 18-jarige die op school is overspoeld met Europa, Europa en nog eens Europa terugschrikt van een buitenlands bedrijf en zeker niet uit Frankrijk. Een Poolse vestiging ligt inderdaad meer voor de hand maar of dat nu wel betrouwbaarheid uitstraalt... ::) Ondanks de tip van Henri TTC weet ik nog niet precies hoe ik dit kan oplossen. Even in het algemeen, wat versta jij onder een on-Europese layout? En bestel jij minder gauw iets uit de VS vanwege een on-Europese layout? Het merk auto verschilt per rijschool. Uit commerciële overwegingen kun je misschien beter een zo mooi mogelijke auto laten zien, maar ik hou van eerlijke voorlichting en heb dus gekozen voor het eenvoudigste model dat daar in gebruik is. Zo voorkom je teleurstellingen en dat lijkt me ook wel belangrijk als je betrouwbaarheid belangrijk vindt. Natuurlijk is de ene plaats de andere niet, maar je kunt je wellicht voorstellen dat een kleine onbekende reisorganisatie voorzichtig moet zijn met lang van tevoren veel capaciteit inkopen. En dus vis je wel eens naast het net in de ene plaats en moet je uitwijken naar een andere plaats om dezelfde kwaliteit te kunnen bieden. Ik denk dat mensen hier niet zo over vallen als je duidelijk uitlegt waarom. Bedankt voor je inbreng!
  4. Mogelijk is het tijdschrift dat jij zocht eerder aan de site toegevoegd dan de rest en heeft die nog een header met 'norobots' in de meta tag, terwijl dat later niet meer nodig werd geacht en dus ontbreekt. Ach onkunde, misschien is het geen high profile tijdschrift met een lage oplage en heeft men niet de moeite genomen om te kijken of het wel te vinden is via google. ik begrijp de vraag niet want als je de fabrikant weet is het meestal toch niet zo moeilijk om de bijbehorende website te vinden?
  5. Dat komt omdat sitebeheerders kunnen opgeven welke pagina's bezocht mogen worden door robots en welke niet. Het tijdschrift dat jij zocht stond toevallig op een pagina die ontoegankelijk is voor zoekrobots. Zo simpel is het. :)
  6. Wat ik probeer aan te geven is dat ik de inhoud van je aanbod ver onder de maat vindt. Prima als je een bedrijf niet betrouwbaar vindt overkomen, maar roepen dat iemand een uitstekend voorbeeld is van hoe het niet moet en een aanbod "ver onder de maat" doet suggereert dat er maar weinig deugt. Dat gaat heel wat verder dan dat je enkel de website onaantrekkelijk / onduidelijk vindt en daar heb ik een beetje moeite mee. Het blijft vage kritiek waar ik noch anderen iets mee kunnen. Wat maakt een reisaanbod voor jou wél geloofwaardig? Een tevredenheidsgarantie? Een hoop foto's van vakantievierende mensen? Mis je het als er geen ANVR keurmerk op een reissite staat? Als je iets concreter kunt zijn... Bedankt.
  7. Een hele website afkraken vanwege een paar kleine puntjes, ik hoop maar dat je dit soort "opbouwende" kritiek niet loslaat op de gemiddelde starter, want die help je daar allerminst mee. Bedankt, hetzelfde.
  8. Jij ook bedankt. Tja, ik kan me moeilijk voorstellen dat mensen die op zoek zijn naar een goede aanbieding afhaken omdat ze 3x moeten klikken ipv 1x. Als ik echt interesse heb neem ik dit soort kleine irritaties voor lief, is de gemiddelde internetter dan zo anders? ::)
  9. Jij ook bedankt voor je inbreng. Dat adres en telefoonnummer had ik me al over uitgesproken. Wat een goede website betreft, de meeste produkten zijn niet seizoensgebonden. Als je aan zo'n investering begint weet je dat je een paar jaar de tijd hebt om die investering terug te verdienen. Verkoop je echter een seizoensprodukt dan is die tijd natuurlijk veel korter, zijn de kosten per klant een stuk hoger en heb je veel minder zekerheid of je de kosten er uberhaupt wel uithaalt! Als je toch al veel risico's neemt is dat gewoon net iets teveel van het goede, ondernemen is volgens mij niet hetzelfde als gokken! ;)
  10. Anno 2007 is de wereld kleiner dan ooit, dus een buitenlands kantooradres leek me niet zo'n probleem. De internet-revolutie en de open grenzen maken het mogelijk om kantoor te houden in het land van je keuze. Maar misschien schrikt dit de consument toch teveel af en is het inderdaad beter om toch maar een Nederlands kantooradres te nemen. Al vind ik het Nederlandse ondernemingsklimaat niet heel erg prettig met al die regeltjes. En die mensen die alles neer willen halen dat boven het maaiveld uitsteekt. Nee, geef mij dan maar een Frans maaiveld! ;) Ik heb er nog eens over nagedacht en ik vrees dat je gelijk hebt. Best jammer in het internettijdperk. Als je snel en netjes antwoord geeft op mailtjes zou het eigenlijk niet hoeven, maar mensen willen waarschijnlijk een stem horen ofzo. Bedankt voor je inbreng!
  11. Graag gedaan. Jij vroeg hoe je je betrouwbaarheid kunt vergroten. Ik heb mij opgesteld als argeloze bezoeker om te zien hoe de betrouwbaarheid van je site, en dus direct je bedrijf, op mij overkomt. Ik heb daarvan een verslagje geschreven. Je hebt een niet geheel standaard aanpak met je website, dat is je goed recht. De punten die bij mij alarmbellen (of ergenisbellen) doen gaan rinkelen, heb ik gemeld. Doe er je voordeel mee. Ik heb geen kritische blik nodig op mijn aanpak, die heeft zichzelf namelijk al lang bewezen. Ik waardeer het ook oprecht, als ik jou kan helpen zal ik het ook niet laten! :)
  12. Waarom zou ik naam en toenaam noemen als alles gewoon in m'n profiel staat? En als ik bang was voor zoekmachines had ik dat niet ingevuld, dus ik begrijp deze kritiek niet zo. Als ik wel man en paard had genoemd was de kritiek waarschijnlijk dat ik verkapt reclame maak, terwijl je betrouwbaarheid vergroten juist een algemeen onderwerp is waarvoor ik tips vraag. Ik heb toch niet gevraagd om een bespreking van m'n site. Als iemand dat doet geef ik natuurlijk antwoord, of had ik de reaktie van Henri TTC soms moeten negeren? Integendeel, ik laat juist weten dat ik bepaalde kritiek serieus neem, maar tegelijk schrijf ik even wat over de achtergrond. Lees maar terug hoor, ik reageer juist positief op de kritiek van Henri TTC en anderen. Dat is jouw mening, met techniek doel ik trouwens op de database en de beveiliging en die zit wel degelijk goed in elkaar. En over inhoudelijke kritiek op het produkt pm je me maar want dat valt denk ik buiten het onderwerp. Ja 1 amateuristische animatie, heb je gelijk in. Verder is het verhaal zo duidelijk als maar zijn kan. Als iets niet duidelijk is wil ik het met alle plezier verduidelijken, als m'n klanten iets niet duidelijk is kunnen ze mailen. Je kritiek vind ik dus niet erg opbouwend. Nee ik heb gewoon een beperkt budget en moet dus keuzes maken. Tot nu toe vond ik de reakties juist heel goed, als ik al rebelleer is het tegen zure reakties als de jouwe. Ik vind het zelf wel duidelijk, maar jij toevallig niet. Snelheid kan zo omhoog zodra de stroom bezoekers toeneemt. Je weet hoeveel een professionele website kost. Het is jammer dat je ondernemers die zich niet door een laag budget laten tegenhouden om nieuwe initatieven te ontplooien op zo'n afbrandende manier benadert. Opbouwende kritiek zoals posters voor jou heb ik absoluut geen problemen mee en neem ik ook ter harte, maar wat jij doet is mij en mijn bedrijf negatief afschilderen. Ik weet niet wat je daarmee wilt bereiken, maar ik had een hogere dunk van iemand met zoveel posten als jij.
  13. Ok, ik zal proberen om zoveel mogelijk te reageren vanuit het perspectief van commercie/marketing, zodat het niet specifiek over mijn website gaat, zitten mensen vast niet op te wachten in dit deel van HL. ;) De achterliggende reden is simpel: een site zo programmeren dat het op elke monitor goed oogt kost gewoon heel veel tijd. Iemand die dat probleem snel voor je oplost kost een hoop geld. Niet op te brengen voor een klein bedrijf. Maar ik kan me goed voorstellen dat niet iedereen daarvan gediend is, dus je hebt zeker een goed punt. Vanuit commerciële invalshoek is browser resizen niet het slimste wat je kunt doen, maar aan de andere kant moet je als ondernemer ook zoiets hebben van: beter een goedkope website waardoor sommige mensen afhaken dan een hogere prijs rekenen in je eindprodukt. Tenzij je een webdesignbedrijf hebt natuurlijk. ;) De opmerking over de vormgeving klopt. Beveiliging?? Help, wat kan er nog meer mis gaan dan?? Beveiliging van privé-gegevens. Zoiets essentieels moet altijd perfekt zijn. Het kan daarom geen kwaad om te benadrukken waar je prioriteiten liggen, niet bij vormgeving maar bij goede techniek. Ik denk dat verstandige klanten dat liever hebben dan een mooie website waar ze niet veilig op kunnen bestellen. Ah, wat jammer nou. Ik heb Firefox. Mijn ervaring is dat als het niet goed in Firefox werkt, de code niet netjes in elkaar zit. Werkt het in Firefox, dan werkt het overal. Conclusie: slordig geprogrammeerd... Is geprogrammeerd voor IE omdat die browse nog altijd het populairst is. Als klein bedrijf moet je afwegingen maken welke browser je als eerste ondersteunt. Maar niettemin een terechte ergenis als een site in de ene browser minder werkt dan in de andere. Toch leuk dat je daar aan moet denken, want zo was het ook bedoeld, een animatie met een knipoog. Maar even in het algemeen, een mooi flash-filmpje scoort natuurlijk beter dan een blokkerige gif-animatie. Het lijkt een domme misser om anno 2007 nog die dingen te gebruiken, toch denk ik dat een grappige animatie kan helpen om een website wat luchtiger maken. Zijn inleidingen niet altijd gesneden koek? Moet je ze daarom maar weglaten? Hoort er denk ik gewoon bij, ook al lezen mensen het niet. Smaken verschillen, ik vind het een mooie naam. Ik vind het nog wel meevallen als je in 3 klikken precies kunt lezen weet waar het over gaat, maar mischien is het nog steeds te langzaam en moet het sneller duidelijk worden. Bedankt voor je kritiek in ieder geval. Als jij toevallig nog een kritische blik wilt op jouw aanpak dan pm je me maar, al weet ik niet of mijn mening er nog wel toe doet. :D
  14. Ik weet niet of dit bedoeld is als algemene opmerking of meer als kritiek. Gemakshalve ga ik maar uit van het eerste. :) In het algemeen boeit het me ook niet echt hoe bedrijven hun produkt noemen, maar soms heb je een produkt waar niet echt een mooi Nederlands woord voor is en moet je zelf iets verzinnen dat de lading dekt. Maar in het algemeen is het inderdaad prettiger als klanten niet steeds worden lastig gevallen met produktnamen als het ook zonder kan. Hangt ook van het produkt af denk ik. Als je een bepaalde pc of mp3-speler verkoopt dan weet men al gelijk wat ze daarmee kunnen en kun je gelijk to the point zijn. Als je een nieuw produkt biedt heeft dat toch enige uitleg nodig, vandaar dat ik gekozen heb voor een korte inleiding ipv meteen pats boem op de eerste pagina een aanbieding. Maar misschien verander ik dit nog wel. :) Ok, goede tip. In mijn geval ontbreekt er blijkbaar iets aan uitleg waardoor je dat achterdeur idee hebt gekregen. Of de presentatie. Ik zal eens kritisch nagaan waar dat aan kan liggen.
  15. In B2C geldt gewoon de Wet Kopen op Afstand waar je naar kan verwijzen. Op zich een goede tip, maar die is niet van toepassing op reizen. ;) Normaal is het zo dat het annuleren van een reis de klant altijd geld kost, ook al is het na 2 dagen. Je bent dan op z'n minst een paar tientjes aan administratiekosten kwijt, vaak zelfs 10% van de reissom. Om te laten zien dat het bedrijf klantvriendelijkheid hoog in het vaandel heeft nemen we dat risico liever zelf.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept