arend-jan.majoor

Junior
  • Aantal berichten

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Adres
    Van lansbergestraat 14, Den Haag, 2593SE, Nederland
  • Voornaam
    Arend-Jan
  • Achternaam
    Majoor
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Frisblik
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    createers; personen met interesse en achtergrond in bedrijfskunde en productontwikkeling. Personen die een kick krijgen van het bedenken, uitvoeren en in de markt zetten van concepten en producten.
  • Mijn mening over innovatie
    Innovatie is een containerbegrip. Open innovatie, sociale innovatie, proces innovatie, product innovatie etcetera. Zorg er daarom eerst voor dat je weet waarover gesproken wordt. Met Frisblik richten we ons op productinnovatie (van ambitie naar idee naar concept naar product naar markt). Dit is een uitdagend werkveld omdat er veel verschillende aspecten bij komen kijken. Daarom hebben wij een integrale aanpak waarbij de onmdernemer zelf kan bekijken wat hij al zelf in huis heeft en welke aspecten hij graag aangevuld ziet.

arend-jan.majoor's trofeeën

  1. We hebben op dit moment zo'n 3 tips over strategiebepaling bij productinnovatie. Ik heb ze gepost. De tips zijn bedoeld om tussen de tekst in het boek te zetten. We zien graag jullie constructieve reacties. Groeten, Arend-Jan
  2. tip 23 - WWWWWWH Vraag jezelf en anderen bij een zojuist bedacht idee altijd meteen een aantal WWWWWH vragen (Wie, Wat, Waarom, Waar, Welke, Wanneer en Hoe ...?). Deze vragen helpen je om het idee te verrijken en geven je ook snel al een eerste indruk van de haalbaarheid, middelen en de tijdsduur die nodig zullen zijn om het idee te kunnen bewerkstelligen.
  3. tip 22 - SWOT analyse Maak een SWOT (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats) analyse. De meest innovatieve organisaties kennen hun sterke en zwakke punten, en hun kansen en bedreigingen. Met behulp van deze matrix krijg je boven tafel welke sterke punten je zal moeten koesteren en welke zwakke punten je kunt aanvullen door bijvoorbeeld samen te werken met andere ondernemingen en kennisinstellingen.
  4. tip 18 - business roadmapping Ken de veelgebruikte term business road mapping: een business roadmap is een soort routebeschrijving die de weg naar de markt aangeeft. In deze routebeschrijving bepaal je met het maken van een kaart hoe je met jouw bedrijf en jouw product bij de eindklant terechtkomt en wat daarvoor nodig is (middelen, mensen).
  5. Beste highlevellers, Wij zijn bezig met het schrijven van een boek over conceptontwikkeling en productinnovatie. Daarom zijn we op zoek naar goede tips die van pas komen in het ontwikkelingsproces van nieuwe producten en diensten. We hebben er zelf al een stuk of 36. Hebben jullie goede tips op het gebied van strategie in het ontwikkelingsproces (van ambitie naar markt). Plaatsing van een bruikbare tip van jullie in het boek, belonen we met een pluim.
  6. Kan iemand mij in contact brengen met personen van het voormalige Licentec?
  7. Ik zou zeggen als je een kick krijgt van het bedenken, uitvoeren en in de markt zetten van een nieuw concept of product; neem eens een kijkje bij een innovatiebureau. Hier kun je jouw ondernemerservaring inzetten om andere bedrijven te ondersteunen in hun innovatieproces en het helpt je ook om voor jezelf inspiratie op te doen voor toekomstige initiatieven. Achtergrond Innoveren staat hoog op de agenda in Nederland. De overheid en de grote multinationals richten zich nu volledig op innovatie omdat ze beseffen dat dit de weg naar groei en toekomst is. Voor kleinere bedrijven ligt dit anders. Zij hebben niet altijd direct toegang tot innovatie. Ondernemers zoals jij kunnen er mede voor zorgen dat Nederland weer bovenaan het lijstje van meest innovatieve landen komt te staan. Succes. Groeten, Arend-Jan Majoor
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.