Jump to content

Enigmo

Junior
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • Gender
    Male
  • Address
    Moershei 11, Landgraaf, 6374NR, Netherlands
  • First name
    Coen
  • Last name
    Vlek
  • Company or organization name
    Enigmo
  • Website address
  • How did you find us:
    via een kennis
  • Skype

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

Vision

  • I'm looking for people who
    Nieuwe ideeen hebben.
  1. Beste, Helemaal gelijk. Zaken doen met Chinezen is een kwestie van vertrouwen en tot nu toe is mijn ervaring dat zij dit vertrouwen niet verdienen. Let goed op waar je je in begeeft. Zeker in het geval van elektronica. Probeer een persoonlijk contact met de mensen op te bouwen, niet puur website en e-mail, denk aan skype / telefoon. Zoals ook eerder geschreven, als jij niet meer interessant bent, dan kun je het vergeten. Dus het is een kwestie van zorgen voor een evenwichtige situatie. Denk bijvoorbeeld aan betaling, zoals op de site staat is het betaling vooraf. Je zult niet de eerste zijn die zijn geld kwijt raakt en geen goederen zal krijgen. Stel in zulke gevallen bijvoorbeeld LC betaling voor, kost wel iets, maar is wel veiliger. Wat garantie betreft, kun je je beroepen op de fabrieksgarantie van de producent of is er geen mogelijkheid tot garantie ? Immers let wel, jouw klant zal in geval van problemen zijn garantie bij jou claimen. In een normaal geval ga jij dan weer claimen in je keten. Ofwel je moet je eigen handelsvoorwaarden op scherp stellen ofwel je moet echt zeker weten dat je garantie gaat krijgen, niet alleen contractueel. De beste manier voor het persoonlijk contact is nog altijd er naartoe te gaan, maar ja dan lever je wel al een stukje winst in. Concluderend: WEES VOORZICHTIG !
  2. Klopt helemaal! Want zelfs bij de zogenaamde professionele pakketten is documentatie een schaars goed en je bent heel erg afhankelijk van die mensen, immers zij verdienen hun brood hoofdzakelijk met "uurtje-factuurtje" voor de consultancy. Heldere opbouw van de "applicaties" samen met goede documentatie is een pré in deze markt.
  3. Beste, Ik denk dat je gelijk hebt. Ik merk tijdens mijn loopbaan ook dat ondanks dat er vele dure systemen zijn aangeschaft en "lopen", er toch steeds weer wordt teruggegrepen op het oude vertrouwde Excel. Let wel, zelfs de consultants van zulke ERP systemen, maken veelal even een "uitje" via Excel. Ik kan je vraag met volmondig JA beantwoorden en ik denk ook zeker dat er markt voor is. Zelf ben ik wel redelijk thuis in Excel, mag ik wel zeggen, al gaat voor mij het programmeren ook nogal ver. Maar ik heb er ook al aan gedacht om iets in die richting te gaan aanbieden. Wellicht is het een idee om hier toch dieper op in te gaan en enkele basistoepassingen aan te bieden, ik denk dan aan: - Kleine boekhoudingen - Mailings: combi tussen Excel en Word - Labels printen obv Excel - Een compleet jaarbudget, dus met financiering, cashplanning, P&L, balance sheet Belangrijkste aspecten hierbij zijn mijns inziens prijs (tov pakketten) en gebruikersvriendelijkheid, het moet immers geen "draak" van een Excelsheet of toepassing worden. Maar dat is goed op te vangen door wat knoppen etc. in te bouwen. Laat maar weten of je er iets mee gaat doen :)
  4. Marktinformatie, met name volume etc. Denk eens aan het kvk handelsregister op basis van bik codes. Je kunt de juist groep bepalen en kijken hoeveel bedrijven er actief zijn. Ik denk klimaatbeheersing zal ook wel een groep binnen de installatievereniging uneto-vni zijn. Kijk ook eens op Rabobank cijfers en trends. Google eenvoudig eens met enkele zoekbegrippen. Je kunt dan tot leuke resultaten komen. VEEL SUCCES !!!
  5. Als ik de hele discussie bekijk denk ik echt dat je een aantal essentiele aanknopingspunten hebt en ook zelf al enkele goede dingen noemt: - Persoonlijk contact - één aanspreekpunt: One stop shopping. Dit is zeker van belang voor jouw doelgroep met 1 tot 50 computers. Die kleine ondernemer zit niet te wachten op een hardwareoplossing hier en een softwaremannetje daar. Als je je eigen USP (Unique Selling Points) helder hebt en je je eigen propositie hebt bepaald. Dus je korte verhaaltje over jou en je bedrijf en waarom men voor jou moet kiezen. Hiermee is je boodschap duidelijk, je zult hem dan alleen nog moeten verkondigen en dat kan op verschillende manieren. Het gaat er immers om om contact met mensen te leggen. Als je dan aangeeft een budget van Euro 300 per maand. Dan zul je idd creatief moeten zijn. Alhoewel je inderdaad moet zien, jij bent jouw bedrijf en jij bent je eigen reclameuiting. Enkele zaken die je direct en zonder veel geld (wel wat tijd, maar de lange avonden komen er nu toch aan :)): - Optimaliseer je website, zowel de looks en feels (denk aan je propositie en usp's). - Optimaliseer je website ook voor zoekmachines, jouw metatags ziet er als volgt uit: Vul hier op zijn minst in enkele woorden in wat je doet en waar je voor staat. - Lees het boekje: Calimeromarketing van Karen Romme eens. - Als je tijd tekort komt, denk dan eens na over een stagiaire die voor jou een marketingplan kan schrijven. Mes snijdt aan 2 kanten, student is geholpen met een opdracht, jij hebt je marketingplan en iemand die het tegen een leuke vergoeding voor je uitvoert. - Als je je eigen netwerk al hebt bewerkt. Probeer dan ook eens te kijken naar andere sportverenigingen. Sponsor hun clubblad en plaats er een advertentie in. - Op jouw site spreek je redelijk algemeen over je diensten. Is het wellicht een idee om ook een webwinkel te beginnen ? Of zelfs een winkel aan huis ? - Denk eens na over "solutions", dus in het kader van de one stop shop: één oplossing voor een bepaalde doelgroep. PC met software; bepaalde toepassing. - Omdat jij alleen bent, kies ervoor om algemeen wel je brede doelgroepspecificatie te handhaven, maar denk er eens aan om je marketingacties te concentreren op bepaalde typen bedrijven. Denk hierbij eens aan administratiekantoren, kleine productiebedrijven, winkels, etc. Iedere doelgroep heeft een eigen behoefte waar je op kunt inspelen in je communicatie. Om de juiste benadering te vinden voor die specifieke doelgroep, kies dan uit je klantenkring bepaalde doelgroepen en praat met hen over hun behoeften, voor zover je die niet al kent. - Een goedkope en eenvoudige manier van naamsbekendheid is strooi met visitekaartjes. Geef je klanten er enkele om ze door te geven. etc. - Heb je eigenlijk op je auto belettering ? Jouw auto, wellicht kies je voor een speciaal opvallend type, staat op de plekken waar je werkt, en je rijdt ermee rond. Het was een lang verhaal, ik hoop dat je er iets uit kunt halen. Gr. Coen
  6. Beste Anna, Je hebt de tips al kunnen lezen, jij bent je business, jij moet dan ook je businessplan schrijven. Immers alles komt voort uit passie en die passie heb jij en niet zomaar een schrijver van het plan. Wel kun je inderdaad hulp vragen. Bied ik je bij deze dan ook aan. Tevens kun je enkele mensen als klankbord gebruiken die zo af en toe advocaat van de duivel spelen om jou bewust te maken van valkuilen in je plan.
  7. Beste Martijn, Ik heb alleen even kort door je pdf document kunnen lopen. Zou zeker het uitgebreide Word document in versie 2003 willen lezen. Algemeen valt mij ook dezelfde opmerkingen op die al eerder genoemd zijn. Zeker als ik kijk naar: - Je moet jezelf in de businessplan verkopen. Stel je voor dat jij je plan bij de bank moet verdedigen. Schrijf dus overtuigender en met een optimistisch / realistische kijk. - Neem marketing in dit verhaal heel serieus, zeker ook als je bedenkt dat jouw producten en diensten deel zullen uitmaken van de marketingmix van je toekomstige klanten. Als je wil, kan ik je hier wel mee helpen. - Je hele financiele plaatje zou ik wel invullen al kan het voor een webdesign bureau natuurlijk relatief eenvoudig. Immers je werkplek in het begin kan heel goed thuis zijn, je benodigdheden zijn PC, website, software. Waarbij je als je als parttimer begint je natuurlijk kunt helpen met free software en op basis van je opdrachten steeds een investering kunt doen in nieuwe spullen en software. Bedenk je echter wel heel goed, er zijn velen die websites maken. WAT ZIJN JOUW USP's ??? Wat maakt het dat ze jou moeten kiezen ? Zoals aangeboden, wil ik je graag feedback geven. Groet, Coen -
  8. Je zit wel in een dilema, maar probeer je product eens met enkele mensen te sparren. Wellicht komt er dan iets naar voren waar je mee vooruit kunt. Mocht je bang zijn dat iemand er met je vinding vandoor gaat, sluit dat bijvoorbeeld een non disclosure agreement af met de partij waar je mee gaat praten. Zou je je product iets nader kunnen toelichten ?
  9. Zou je de site eens kunnen noemen, dan kunnen mensen nu al kijken of het hun iets lijkt. Wellicht is het een optie om een partner te nemen waarmee je samen de site in de lucht gaat houden. Zeker als er een bedrijf achter zit, zou je een samenwerkingsovereenkomst kunnen sluiten.
  10. Beste zippo, Kijk eens naar het bijgevoegde financieel plan van publimix, wellicht dat je daar een duidelijker beeld mee krijgt. Het geeft namelijk je hele financiele situatie weer. Waarbij de liquiditeitsprognose vergelijkbaar is met jouw exploitatiebegroting. Denk er wel aan dat sommige inkomsten en uitgaven een bepaalde looptijd hebben, denk maar eens aan btw teruggaaf en betalingstermijnen. Tevens dat bepaalde kosten niet direct uitgaven zijn (vb: afschrijvingen). Veel succes verder. [verwijderd door de admin] <<edit mod: document is verwijderd omdat hier copywright Publimix op zit en niet voor "openbare" doeleinden bedoeld is>>
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept