Jump to content

nikos15052

Junior
  • Content Count

    16
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • First name
    Nico
  • Last name
    Oud
  • Website address
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    www.succes4sale.com

Company info

  • Location
    Krommenie

Vision

  • I'm looking for people who
    Willen helpen met het opbouwen van een platform voor startende ondernemers.
  • My opinion about entrepeneurship
    Ondernemen is het mooiste wat er is! Je leert elke dag en je wordt regelmatig gedwongen om je grensen te verleggen. Mijn ervaring is dat dit resulteerd in een kale kop met (ietsje) meer hersens ;-)
  1. Hallo mensen, Ik ben voor mezelf een financiële administratie aan het opzetten. Gewoon lekker Simpel met excel . Nu ben ik redelijk thuis in excel, maar ik ben benieuwd of iemand weet hoe ik de volgende macro zou kunnen maken: Voor mijn administratie maak ik gebruik van facturen gemaakt in excel en wil deze daarna verwerken in een overzicht. Om mezelf straks heel veel werk te besparen ben ik benieuwd of iemand een macro heeft die na het invoeren van een factuurnummer in een cel, in een bepaalde map de factuur bij het nummer zoekt en die gegevens overneemt in het overzicht. Iemand een idee?
  2. Nee, op de server draait geen java :( Gaat wel een probleem worden denk ik. Maar goed probeer 'm eerst lokaal draaiende te krijgen. bedankt!
  3. Tja, probleem is alleen dat het niet duidelijk wordt uitgelegd... en ik ben echt geen computer-leek. Ik krijg twee bestanden waar ik niet mee kan... .vmdk en .vmx Ik kom er ook met de wiki niet uit! Als ik alleen al weet wat ik met die bestanden moet doen, lukt het wel...
  4. Hey Mensen... Ik wil openbravo installeren, maar wordt er echt geen wijs uit! Ik zie staan dat het webbased is, maar heb geen idee, welke bestanden ik naar de server moet uploaden. Kan iemand mij helpen met een korte uitleg of een link waar het installatie process duidelijk wordt uitgelegd?
  5. Hey mensen, Contact persoon bij de belasting te pakken gekregen, alles opgelost. Bedankt voor jullie reacties JustPaul, Sofiak en qommuniqa. Groeten, Nico
  6. Hey mensen, Ik zit even met een nijpend probleempje met de belastingdienst... nu niet gelijk allemaal wegrennen ;D Door een administratieve fout bij de belastingdienst, wil de BD nu beslag leggen op mijn boedel. Nu heb ik inmiddels de belastingdienst al uitgelegd hoe de vork in de steel zit en erkennen zij hun fout. Dus zou je zeggend dat daarmee de kous af is. Maar zelfs nadat we alles (dacht ik) hadden kortgesloten, hing er toch mooi een aankondiging van executieverkoop aan mijn deur ??? Omdat het kantoor dat de zaak behandeld en het kantoor dat het beslag heeft gelegd niet het zelfde zijn, gaat er bij de belastingdienst in de communicatie veel fout. Sindsdien krijg ik mijn contactpersoon bij de bel. dnst niet meer te pakken en ben ik bang dat ze morgen de boel gaan verkopen. Ik heb dus bewijs dat de aanslag niet correct is (uitspraak WSNP), maar ben bang dat door miscommunicatie de boel toch verkocht wordt. Weet iemand of ik deze verkoop nog kan tegenhouden?
  7. :D Oeps! Verkeerd gelezen! Oké, ik ga eens speuren op internet (en natuurlijk dit forum) wat ik hierover kan vinden. Bedankt voor je reactie! Scheelt me weer een afgang! Voor het zelfde geld vraag ik mijn accountant hoe het zit met vakantiegeld :D
  8. Hoi Edward, Bedankt voor je reactie! Je antwoord is inspirerend! Ik denk inderdaad dat een stichting de beste oplossing is en vooral dat onderbrengen van activiteiten in bedrijven onder de stichting is een goede tip! Je sprak over vergoedingen en vakantie geld, maar ik begreep dat vergoedingen zich beperken tot onkosten vergoedingen. Weet jij daar meer van? Groeten, Nico
  9. De opmerkingen die hier naar voren komen is volgens ons juist het bestaansrecht van ons plan! ;) Alle instanties vinden dat als je eenmaal bent begonnen, je jezelf maar moet redden. Maar wij vinden dat kortzichtig. Mijn compagnon en ik komen allebij uit een branche waar we briljante vakmensen en briljante plannen ten onder hebben zien gaan. Een briljante boekhouder of accountant kan failliet gaan omdat hij geen sales- of marketing kwaliteiten heeft en een briljante verkoper kan op zijn beurt ten onder gaan omdat hij geen kaas heeft gegeten van administratie. Hierdoor mislukken soms hele innovatieve plannen, die absoluut in sommige gevallen een bijdrage hadden kunnen leveren aan de economische ontwikkeling. En wij willen deze mensen gaan helpen! Ik weet zeker dat het bedrijfsleven hier van kan en wil profiteren. Wat een pleidooi, alsof ik er over na heb gedacht ;D Maar ik kan me haast niet voorstellen dat de mensen hier op het forum, dit probleem niet (h)erkennen. We hebben inmiddels met heel wat partijen gesproken, waaronder de kamer van koophandel, en die zien ons concept als een meer dan welkome aanvulling... En in principe doen wij in zekere mate het zelfde als dit fantastische forum, namelijk kennis delen en overdragen... ;)
  10. Hey Perry, Het is me allemaal duidelijk :) coöperatie-freak dus? ;D Maar je hebt gelijk! Ik heb nog niet gekeken naar de mogelijkheden van de coöperatie. Ik zal me er eens in verdiepen. Ik wilde je eigenlijk vragen wat meer te vertellen over een coöperatie, maar ik vermoed dat ik jouw berichten op het forum kan volgen om hier achter te komen ;)
  11. We willen een groot deel van het geld gebruiken voor een kenniscentrum, workshops, seminars, werkgroepen, meetings, e.d. En dat natuurlijk gratis of tegen een kleine vergoeding.
  12. Hoi Perry, Ik begrijp je berichtje niet helemaal . Met name de eerste twee opmerkingen. Bedoel je bij je eerste opmerking of ik aan een cooperatie heb gedacht? En met de tweede dat dit een veelvoorkomende vraag is? En waar praat je morgen dan over? Over het not-for-profit verhaal of een instantie die starters begeleid na de start? ???
  13. Leuk verwoord :D Nou het verschil zit 'm in het rijk worden of salaris verdienen, maar goed jouw oplossing klinkt ook niet onaardig ;) Rijk worden en dan geld schenken, kan natuurlijk ook... Maar goed... voor ons plan hebben we support nodig vanuit het bedrijfsleven en dan met name de gevestigde bedrijven. En ik denk dat als wij een BV'tje hebben, dat die bedrijven de indruk krijgen dat ze onze kas aan het spekken zijn. En wij willen het overgrote deel van de inkomsten investeren in startende ondernemers.
  14. Hoi allemaal, Samen met een goede vriend heb ik het idee om een instelling/ organisatie op te zetten die starters ook nog na de start begeleid. In principe een idieel doel en omdat wij hier niet rijk van hoeven te worden hadden we bedacht om een stichting op te richten. Daar liepen we echter tegen het struikelblok aan dat het bestuur geen salaris mag ontvangen en de directie niet in het bestuur mag zitten. En aangezien we verwachten dat het op een bepaald moment een fulltime bezigheid zal worden ging die vlieger niet op. Nu zijn we naar alternatieven aan het kijken, waar we eigenlijk steeds weer terugkomen bij een BV. Het probleem zit 'm echter in het feit dat wij een belangrijke bijdrage willen gaan vragen aan het bedrijfsleven. Ik kan me heel goed voorstellen dat bedrijven terughoudend zijn in het geven van bijdragen aan commerciële bedrijven. Dus nu ken ik de term "not for profit" wel, maar hoe een dergelijke organisatie zich kenmerkt, weet ik niet. Zit 'm dat gewoon in de doelstellingen of moet een dergelijke organisatie nog ergens aan voldoen?
  15. Hey mensen, Bedankt voor al jullie eerlijke reacties! Ik ga jullie feedback meenemen in de verdere ontwikkelingen van de website. Nog meer tips?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept