michatirion

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

michatirion's trofeeën

  1. Daar heb je gelijk in. Ik wil het alleen wat mij betreft goed op een rijtje hebben. Dank je wel voor je tips. Micha
  2. Antwoord: ja ik ga de lijst huren. Hoewel normaal gesproken ongebruikelijk is dat iets dat heel veel voorkomt in de glazenwassersbranche. Zelf noemen ze het pachten, maar dat lijkt me geen goede term. Micha
  3. Hallo, Ik heb een klantenbestand overgenomen. Ik ben glazenwasser en het andere bedrijf wil mij de adressenlijst plus afspraken met hen (particulieren) uitlenen tegen een vergoeding. DIt alles, geheel ongebruikelijk in de glazenwasbranche volledig wit (niet zwart dus). Dit zou ik per maand moeten betalen. Wat voor contract moet ik hiervoor opstellen. En een vraag voor een andere rubriek misschien: Betaal ik hierover BTW, en kan ik de kosten aftrekken ivm inkomstenbelasting= Micha Tirion
  4. Hallo, Met het risisco op mijn kop te krijgen dat de vraag al eens gesteld is: Ik heb twee verzekeringen bij dezelfde maatschappij. Nu schrijven ze het te betalen bedrag per maand af. Beide verzekeringen in 1 post. Ze sturen nooit een factuur. Alleen de eerste termijnbetaling, die weer anders is dan de overige , ging vergezeld met een factuur. Ik heb geprotesteerd dat het moeilijk is om de kosten te differentieren en dat ik een factuur nodig heb om hem in mijn boekhouding te kunnen verwerken. Ik kreeg dit antwoord: "Het is inderdaad niet gebruikelijk om elke maand een aparte nota te versturen bij automatische incasso. Eenmaal per jaar ontvangt de klant op de hoofdvervaldatum een overzicht. Indien er tussentijds een wijziging optreedt die gevolgen heeft voor de premie dan wordt er ook een notablad afgegeven." Toch staat op de afschrijving "diverse facturen". Er staat geen factuurnummer op d eafschrijving, wel een betalingskenmerk. Ook staat er niet op de afschrijving waarom het gaat. Ik heb geen factuur gekregen met een totaal te betalen bedrag. Staat nergens. Het overzicht krijg ik pas achteraf. Kan iemand zeggen of dit inderdaad normaal is, zo ja hoe ik dat dan in de administratie moet verwerken, zo nee wat dan te doen? Dank je wel, Micha Tirion
  5. Dank jullie wel, Beide tips hebben me geholpen. Ik heb BTW betaald over mijn bestelbus, dus ik ga ervan uit dat ik alle BTW aftrek als voorbelasting en dan 12% bijtel. Aangezien ik absoluut geen zin heb om een kilometeradministratie op te zetten, houd ik em niet prive maar op de zaak. Micha :)
  6. Hallo, Ik heb een vraag. Volgens de belastingdienst www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/ob03/ob03-43.html#P574_59432 moet ik voor privegebruik van mijn bedrijfsauto aan het eind van het jaar 12% van 25% van de nieuwwaarde bijtellen. Hierbij mag ik dan voor ALLE kosten geldende voorbelasting aftrekken. Volgens dezelfde belastingdienst www.belastingdienst.nl/zakelijk/ondernemen_autokosten/ondernemen_autokosten-20.html moet ik voor overige autokosten van mijn bedrijfsauto een differentiatie maken tussen prive en zakelijk gebruik en kan ik voor die autokosten alleen het zakelijke gedeelte van de voorbelasting aftrekken. Mijn vragen: * welke methode moet ik toepassen * wat zijn "overige autokosten". Mijn bedrijfsauto staat op de balans (grijs kenteken) Thanks
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.