Jump to content

buffy

Junior
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Hallo allemaal, Omdat ik in een periode van "alles regelen" zit wil ik graag de dingen zeker weten en goed geregeld hebben. Ik kan zelf helaas het antwoord niet goed vinden op internet, ik zoek waarschijnlijk weer eens verkeerd.. Ik ga binnenkort trouwen in gemeenschap van goederen, mijn partner helpt mee waar nodig in de zaak dus als ik er niet meer zou zijn en hij nog wel dan erft hij het bedrijf toch ook? Of moet ik daar nog iets voor regelen? Het is trouwens een eenmanszaak op mijn naam, de zaak is 1 van de redenen waarom we juist wel in gemeenschap van goederen trouwen want hij steekt er ook veel tijd en energie in en daarom is het ook meer "ons" bedrijf als alleen dat van mij. Mocht ik wegvallen dan is het bedrijf bij hem in goede handen en is het niet meer dan eerlijk dat hij volledig eigenaar wordt van wat we nu samen hebben opgebouwd. Alvast bedankt!
  2. Bedankt voor alle reacties. Het gaat om een markt via een organisatie, dus geen vaste weekmarkt. Normaal vraagt deze organisatie wel een bewijs van inschrijving, je krijgt dan i.d.d. een pasje waarvan ze het nummer willen hebben. Met deze organisatie heb ik kunnen regelen dat ik zonder kaartje mag gaan staan, omdat wij dit als promotie van het bedrijf zien. Als de zaken goed gaan wil ik wel alles officieel regelen. De overweging om het eerst zonder officiele marktvergunning te gaan doen zijn de kosten, mijn ervaringen met shows e.d. waar ik als standhouder wel eens sta zijn wat dat betreft slecht. De winst was te mager om tegen alle tijd en energie die ik erin moest stoppen op te wegen. De kosten om op zo'n georganiseerde markt te gaan staan zijn vele malen lager dan de kosten van een stand op een show/beurs. Vandaar dat ik lekker last minute (ik heb een plekje op de plaatselijke zomermarkt welke al over 2 weken is) alles snel geregeld heb want dit is een ideale plek voor bedrijfspromotie. Dat onderbuik gevoel kwam pas later toen ik het plekje daadwerkelijk toegewezen kreeg.. Nou ja, ik gok het er maar op want alles geregeld te krijgen in zo'n korte tijd lukt waarschijnlijk toch niet. Daarna maar even zien of dit voor herhaling vatbaar is of niet.
  3. Hallo iedereen, Ik heb redelijk last minute en overhaast een plek op een plaatselijke markt/braderie kunnen regelen. De organisatoren van deze markt hebben mij een eenmalige uitzondering gegund om zonder de normaal verplichte marktvergunning te staan. (ik run een webshop) Ik helemaal blij natuurlijk, maar mijn onderbuikgevoel zegt dat het niet goed is. Aan de ene kant wil ik graag nu eerst zo gewoon gaan staan, dat mag van de organisatoren. Zo kan ik testen hoe de verkoop op dergelijke markten is voordat ik e.e.a. definitief ga maken. Aan de andere kant zegt mijn gevoel me dat ik nu illegaal ga staan en wat nou als iemand van de gemeente of zo mijn vergunning wil checken? Kortweg is eigenlijk mijn vraag: hoe groot is de kans op gedonder hiermee? (anders moet ik als de ... e.e.a. gaan regelen) (ps normaal post ik onder een andere naam hier maar hier wil ik natuurlijk niet mee door vriend google gevonden worden)
  4. Ik importeer deze producten dus een nieuwe over laten komen kost waarschijnlijk meer dan het waard is. Waarschijnlijk is het toch het verstandigste de klant maar gewoon terug te betalen en de algemene voorwaarden aan te passen voor de toekomstige klanten. In elk geval erg bedankt voor alle reacties!
  5. Dit is de eerste bestelling van deze klant, dus er is nog niet echt sprake van een goede verhouding of zo. Of de klant nog een 2e keer terug komt weet ik niet.. misschien niet. In de algemene voorwaarden staan helaas geen consequenties als iets wel beschadigd wordt teruggestuurd.. letterlijk genomen had ie het zo niet terug mogen sturen, maar zo hoog wil ik het niet spelen. Over het algemeen ben ik erg coulant en meewerkend met klanten. Vandaar dat ik de klant het bedrag voor het product zelf op zich ook wel terug wil betalen, maar de verzendkosten dan niet omdat ik die kosten al gemaakt heb en ik het risico loop dat een klant die deze producten zonder mooie verpakking krijgt ook niet terug komt. Het hele product kost nog geen 50 euro dus heel hoog wil ik dit zeker niet gaan spelen, dat is het me niet waard. Het is voor mij de eerste keer dat dit gebeurd. De retouren waren tot nu toe altijd gewoon in orde en dan krijgen ze altijd zonder enig morren het complete bedrag terug. Vandaar mijn vraag hier, ik weet gewoon eigenlijk niet goed wat ik hiermee aanmoet.
  6. Het product zit in een plastic "tas" welke met 2 drukknopjes eenvoudig is te openen. Dit product wordt altijd in twee-tallen verkocht en dat zit gezamelijk in deze tas. Deze tas is aan de zijkant gewoon compleet open gescheurd, de drukknoppen zijn voor zover ik kan zien niet gebruikt. Met deze drukknoppen is niets aan de hand, ik kon ze gewoon open en dicht doen dus dat kan de reden niet zijn. Het product zelf is op zich best wel weer te verkopen want daar is niets mis mee maar die tas kan ik weggooien. Persoonlijk vind ik het vooral slordig staan als ik een nieuwe klant dit product zonder de verpakking toestuur. Het is niet een heel belangrijk onderdeel verder, meer gewoon makkelijk om het product in te bewaren. Op de website wordt overigens niets gezegd over deze verpakking.
  7. Hallo allemaal, Ik zit met een dilemma. Een klant van onze webshop heeft een product retour gestuurd welke hij onlangs had besteld. De retourzending is netjes binnen de zichttermijn en dus heeft de klant recht op terugbetaling van zijn aankoopbedrag. Echter, de verpakking is dusdanig beschadigd dat ik het zo onmogelijk nog weer verkopen kan. In mijn algemene voorwaarden staat ook dat bij retouren de verpakking onbeschadigd dient te zijn. Nu weet ik niet goed wat te doen, aan de ene kant heeft de klant recht op terugbetaling van zijn geld, maar aan de andere kant zit ik met een onverkoopbaar product.. Het product zelf is niet beschadigd en kan ik dus op zich wel weer door verkopen maar zonder verpakking staat dat wel heel raar.. Sta ik in mijn recht als ik bijvoorbeeld alleen het product zelf vergoed en de bijkomende kosten (verzendkosten e.d.) niet? Alvast bedankt voor de informatie.
  8. In je overzicht zie ik enkel en alleen methodes om vooruit te betalen.. Ik mis de optie om achteraf of in elk geval geen 100% vooruit te betalen. Deze optie is verplicht..
  9. Inmiddels heb ik de klant gebeld en tot mijn verbazing werd er al snel toegezegd dat het snel geregeld zou worden. Bedankt dus voor de tip om toch even te bellen. Nu nog even afwachten of die betaling ook echt komt.. Wel ben ik nog benieuwd naar wat men vindt van mijn ongebruikelijke eind-oplossing namelijk zelf incasseren. Uiteraard hoop ik het niet te hoeven gebruiken, dat is natuurlijk altijd beter. Alvast bedankt voor de input.
  10. Dank je wel voor de antwoorden. Lancelot had ik al gevonden en raadpleeg ik regelmatig. Ik zit te denken over een ongebruikelijk alternatief gezien het beperkte bedrag (150 euro) maar twijfel of en hoeveel problemen ik daarmee kan krijgen. Ik heb namelijk een incassocontract met mijn bank en mag dus incasseren. Als ik in de aangetekende aanmaning aangeef dat te zullen doen als er niet betaald wordt, en dat vervolgens op de aangegeven datum ook daadwerkelijk doe. Ervan uitgaande dat het geld er wel is en dus naar mij gestort wordt. Als de klant dit vervolgens terugdraait en bij de bank gaat klagen.. welke gevolgen kan dat voor me hebben? Ik incasseer niet zo vaak en tot nu toe nog altijd zonder problemen. Komt mijn contract in gevaar met 1 klagende klant? Ik besef heel goed dat dit zo niet hoort maar ik heb niet veel klanten die op factuur betalen en heb ook eigenlijk gewoon niet zoveel zin om voor dit bedrag een deurwaarder in de arm te moeten nemen..
  11. Hallo allemaal, Op het moment heb ik de eerste niet betalende klant. De eerste herinnering is inmiddels verstuurd, een eerste mailtje om te vragen hoe en wat ook. Klant laat niets van zich horen. Ik ga binnenkort maar eens bellen om te horen wat er aan de hand is maar verwacht daar eigenlijk niet heel veel van. Vooralsnog ben ik van plan om na het telefoongesprek nog een 2e herinnering te sturen en indien nodig daarna nog een extra aanmaning.. Als dat allemaal niet heeft geholpen, kan ik volgens mij maar weinig anders dan of afschrijven of deurwaarder. Het gaat gelukkig niet om een groot bedrag maar ik zou het toch jammer vinden als het niet werd betaald. Ik zou dan ook graag een idee hebben hoe het werken met een deurwaarder nu precies gaat en welke kosten daar aan verbonden zijn. Uiteraard zijn de kosten voor de klant, maar als de klant niet betaald? En moet ik die kosten voorschieten? Ik lees op internet veel over de wettelijke rente, past iemand hier dat ook toe? Alvast bedankt!
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept