Jump to content

Ralf van Kempen

Junior
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

-1

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • Address
    Waterpoort 20, Geldrop, 5662 V, Netherlands
  • Company or organization name
    Dirty Rat Games vof
  • Website address
  • How did you find us:
    anders

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    businesscompleet.nl

Company info

  1. Hallo Joost, Bedankt voor het antwoord. Is er een minimum tijdstermijn voor de tijdsevenredigheid? Of is er een minimum te behalen bijtelling. Met andere woorden, krijg ik werkelijk een bijtelling van 3/365ste deel van 25% van de cataloguswaarde? als ik maar drie dagen de beschikking heb. M.vr.gr. Ralf
  2. LS, Ik rijdt een kleine auto als leaseauto voor mijn eigen bedrijf. De bijtelling hiervan is gering. Die neem ik voor lief omdat ik meer dan 500 prive kilometers rijdt. Mijn vraag is hoe het zit als ik tijdelijk, bijvoorbeeld voor twee weken gecombineerde vakantie en beurs een auto (bestelbus) huur en deze factuur ook door mijn bedrijf wil laten voldoen. Krijg ik dan een bijtelling van 4/52 van 25% van betreffende auto? En hoe zit het als ik 3 dagen een andere auto huur, is het dan 3/365ste van 25%? Of geldt dit dan alleen als ik met die auto meer dan 500km rijdt? gr Ralf
  3. Beste Quinten, Je hebt gelijk als je zegt dat een soortgelijk systeem al bestaat. Dat wil niet zeggen dat het niet beter kan. Alles valt en staat met een grote dekkingsgraad van aantallen restaurants. Daarin schieten veel aanbieders tekort. Daarin schuilt mijns inziens, ook de zwakte van jouw idee. Als er maar weinig mensen een kasse kopen heb je maar weinig restaurants en kun je de consument niets bieden. gr Ralf
  4. Beste edraket, Je hebt helemaal gelijk. Een klein excuus hiervoor is dat ik pas sinds kort op de hoogte van de mogelijkheden van de online communities, mede dankzij de genoemde challenge. Als beginnend bedrijf heb ik de afgelopen jaren weinig tijd gestoken in het -al dan niet online- netwerken. Ik ben van plan hierin verandering te brengen aangezien mij de mogelijkheden nu duideljiker zijn. Daarnaast heb ik zeker nogal wat topics bekeken, ik heb echter nooit de behoefte gehad om te reageren of de meerwaarde van mijn mening kunnen ontdekken. Ik ben zelf van mening dat een reactie in ieder geval inhoudelijk iets te zeggen moet hebben. Omdat op dit forum nogal wat gelouterde ondernemers onderbrengt is de kleine bijdrage die ik, als beginnende ondernemer, wil geven al genoemd (of onderuit gehaald :-) Met vriendelijke groet, Ralf van Kempen
  5. Excuus voor de late reacties. Op de een of andere manier kreejg ik geen mails meer bij een reactie. Dat moet ik aanpassen. Het doel is: Hoe Nederland aan te zetten om inline een restaurant te reserveren via website of telefoonnummer op basis van een beschikbare tafel. Ik heb inderdaad ook gekeken naar soortgelijke diensten. Dat geeft echter geen antwoord op de vraag hoe het voor elkaar te krijgen maar geeft slechts een idee waar naartoe te gaan. @Ernst: Wat zijn de gebruikelijke communicatie instrumenten voor de consument of B2B? leuk idee! ik zal het zeker meenemen in mijn presentatie!
  6. Beste lezers, Een van de oorzaken dat deze topic even niet beschikbaar was, is waarschijnlijk mijn onduidelijkheid geweest betreffende de "opdracht vanuit Zibb". Door enkelen werd dit gezien als huiswerk of het inzenden van de gedachten van anderen om er zelf mee te scoren. Het is echter de bedoeling dat ik bovengenoemde case binnen 10 dagen uitwerk met hulp van derden (netwerk, internetforums e.d.) In zekere zin is het dus inderdaad de bedoeling dat er gescoord wordt met punten van anderen. De bedoeling is op basis van bovengenoemde case een 5 stappenplan te schrijven hoe mijn collega ondernemer zijn doel kan bereiken. Ik ben bezig geweest en heb de volgende 5 stappen gemaakt. (bijgevoegd als PDF. Graag uw mening, commentaar maar bovenal verbeteringen Met vriendelijke groet, Ralf van Kempen BB3_businesscase_dion.pdf
  7. Bedankt voor je snelle reactie. Zelf heb ik twee ondernemingen (waarvan één in de kinderschoenen staat) www.reanimeren.eu en www.dirtyratgames.nl. Voor deze challenge moet ik echter een uitdaging van een ANDERE ondernemer uitwerken. de vraag: Op welke manier kan ik gegeven de SWOT een 5 stappenplan maken om de ondernemer te helpen zijn doel te bereiken? Ik hoef geen conreet plan, al mag dat wel, maar handvatten over hoe deze opdracht te verwezenlijken. Met vriendelijke groet, Ralf van Kempen
  8. Beste medeondernemers, Mijn naam is Ralf van Kempen en ik doe mee aan een ondernemerschallenge op www.ZIBB.nl/businesschallenge. Hiervoor moet ik een daadwerkelijke uitdaging van een andere ondernemer oplossen ???. Dat hoef ik niet alleen te doen, het is de bedoeling gebruik te maken van mijn netwerk en van internetforums zoals higherlevel. De bedoeling is een 5 stappenplan te maken wat de ondernemer zou moeten volgen om zijn doel te bereiken. Hieronder vind u de SWOT analyse en de challenge van het bedrijf waarover ik iets moet zeggen. Graag heb ik daarover uw mening: Het ontbreekt mij aan verdere informatie. Ik kan enkele vragen stellen aan de ondernemer. Omschrijving bedrijfsactiviteiten: Binnenkort start *********** met het verzorgen van restaurantreserveringen op basis van beschikbare tafels. Online en via een telefoonnummer. SWOT Strength 1. Unieke propositie: restaurants reserveren op basis van beschikbaarheid 2. Landelijk restaurantinformatienummer: vinden, doorverbinden of reserveren van restaurants in heel Nederland 3. Meer gasten, minder gedoe voor restaurants Weaknesses 1. Afhankelijk van aangesloten restaurants 2. Horeca nog niet voldoende gericht op kansen internet 3. Aansluiten restaurants deels afhankelijk van kwaliteiten account manager Kansen 1. Opkomst mobiel internet 2. Samenwerkingsverbanden 3. De zoekmachine voor internet worden Bedreigingen 1. Concurrentie 2. Aantal reserveringen 3. Aansluiten van aantal restaurants. De challenge: - Hoe restaurants over de streep te trekken om zich aan te sluiten bij ********** - Hoe gasten online en offline te laten reserveren via website of telefoonnummer. In ieder geval bedankt voor uw reactie. Met vriendelijke groet, Ralf van Kempen Edit topic titel aangepast
  9. Bedankt voor al jullie feedback, ik heb er veel aan. Zie mijn uitleg niet als een verdediging svp, ik doe dit ter verduidelijking van mijn gedachten. In verband met ons beperkte budget zullen wij het inderdaad moeten hebben van Viral marketing. Deze willen wij, in combinatie met de door Hans genoemde instrumenten (beurzen, verkiezingen, maar ook spellenverenigingen (die mijn ambassadeur moeten worden) en gratis of zeer voordelige publiciteit. Qua concurrentie is het een beetje dubbel. De reactie van Merkava zegt eigenlijk al heel veel. Op de directe markt is er, in onze ogen, weinig sprake van concurentie. Elk bordspel is namelijk een uniek product. Als men eenmaal bordspellen heeft ontdekt en men kiest vandaag voor het spel van de ander dan kiest men, wellicht, volgende maand voor ons spel. Het is meer de concurrentie van een totaal andere categorie waar ik rekening mee zal moeten houden (of gebruik van kan maken) Dat is iets waar ik nog niet aan heb gedacht. Want die binnenspeeltuinen zijn waarschijnlijk een mooie (en goedkope) manier van adverteren. Niet helemaal waar. Waar je gelijk in hebt is dat eenieder die daar komt al bordspelfanaat is, je hoeft ze dus niet meer over de streep te trekken. Wat bij deze groep het grootste voordeel is, is dat zij ontzettend kritisch zijn. Deze gamers zien jaarlijks tientallen spellen en zien snel zaken als herspeelbaarheid, manco's in de regels en onjuistheden. Ook geven zij een (bijna proffesioneel te noemen) oordeel over spelprincipes en vormgeving. Overigens hebben wij de demoversies ook laten spelen door onbekende gezinnen, ook zij waren enthousiast. Qua focus; Ik heb momenteel een bedrijf waarmee ik, op een goede manier, kan voorzien in mijn kostwinning. Indien ik echter diezelfde kostwinning kan verdienen door het ontwikkelen en publiceren van bordspellen dan gaat daar mijn voorkeur naar uit. Dat is iets wat mijn hele leven al een passie is geweest. Zie het als een schrijver die, voor zijn doorbraak, ook moet werken om brood op de plank te krijgen.
  10. Wij hebben marktonderzoek gehouden, wij weten dat er markt voor is. Wij weten alleen niet wat de beste manier is om deze te benaderen. Wij kennen onze P's maar twijfelen nog in de keuze ervoor. Natuurlijk hebben wij daar onze gedachten over. Mijn doel met deze topic is echter te horen krijgen hoe iemand anders dat zou doen. Wellicht komen mensen met briljante ideëen. Daar gaat het ons om. Ik heb, in de opening, zegge en schrijve, één vraag gesteld: Hoe kan ik, in jullie ogen, het doel Wij willen dat op 1 januari 2009 in ten minste 120 Nederlandse speelgoedzaken (10% van het totaal aantal speelgoedzaken) spellen van Dirty Rat Games verkrijgbaar zijn. bereiken. gr Ralf
  11. Bedankt voor het bezoeken van mijn site. Helaas moet ik je teleurstellen. Ondanks dat ik reanimatie, reanimatieonderwijs en automatische externe defibrillatoren een ontzettend nuttige en levensreddende toevoeging vind aan de maatschappij is dat geen persoonlijke missie. Dan had ik wel een stichting opgericht. Ook met van Kempen medical services wil "gewoon" mijn boterham verdienen. Over het bordspel: Ik beantwoord de vragen over ons bordspel over de kop. Zie onze website. Wat is er anders aan jouw bordspel? Anders dan een ander bordspel? Dat kan ik niet zeggen aangezien er jaarlijks zo'n 300 verschijnen. Net zoals een boek verschillende woorden bevat bevat ons bordspel een unieke combinatie van elementen die het leuk maakt. Aansprekend thema (pretpark) Combinatie van geld verdienen en uitgeven (inkomsten, veiling, onkosten) Heldere kleuren, gedetaillerd speelbord. Uniek spelprincipe gebaseerd op rondes Voor welke doelgroep is het spel bedoeld ? 1. Gezinnen met kinderen vanaf 10 jaar 2. Jonge stellen Hoe groot is de doegroep ? 1. ongeveer 2 miljoen huishoudens (met thuiswonende kinderen in alle leeftijden) 2. onbekend, er zijn ongeveer twee miljoen samenwonenden zonder kinderen, maar daarbij zijn natuurlijk ook de ouderen meegeteld Hoe kun je deze doelgroep benaderen ? 1. speelgoedwinkels 2. internet, gespecialiseerde spellenwinkels Wat vinden proefspelers van het spel ? (proefspelers niet zijnde bekenden die geen kritiek uitten) Nagenoeg allemaal positief (100+), onderzoek gehouden tijdens landelijke beurs Nederlandse spellenvereniging (dus die hard gamers) Nodigt het spel uit om het meerdere keren te spelen ? Ja, uitstekende herspeelbaarheid, dit was ook één van onze criteria bij het ontwikkelen Hebben jullie proefspelers gevraagd of er verbeterpunten zijn ? Uiteraard, en ook doorgevoerd (niet allemaal...) Heb je mensen gevraagd hoeveel ze er voor willen betalen ? Ja, en gezien onze informatie betreft de productiekosten denken wij een mooie marge te kunnen bieden aan de retailer Over jullie eigen missie. Wordt spellen ontwikkelen jullie corebusiness? Nee, waarschijnlijk niet, spellen produceren en op de markt zetten wel. Wellicht wel, dat ligt eraan wat de respons is op onze B2B ontwikkeling. In hoeverre zijn jullie bekend met de spellenwereld ? Redelijk, zelf hardcore gamers, alleen van de spellenbusiness nog niet veel bekend Gaan jullie er vanuit dat jullie er van kunnen leven ? Dat is wel het doel Wat maakt jullie tot succesvolle bordspel bedenkers ? Omdat mijn partner in de zaak en ik samen een unieke combinatie vormen. Wij kunnen van elk thema een spel bedenken. Wat vinden jullie zelf leuk aan jullie eigen bordspellen ? 1. Herspeelbaarheid 2. Heeft te maken met geld 3. Interactie tussen spelers Wat vinden de gebruikers leuk aan jullie bordspellen ? 1. Herkenbaarheid, thema 2. Heeft te maken met geld 3. Interactie tussen spelers
  12. Hallo Hans, Bedankt voor je reactie, muggenziften mag van mij. Wat ik niet begrijp is dat ik, toen ik op zoek was naar de definities van Missie en visie, want als beginnend ondernemer vond ik het wel handig om die te hebben, ik uitkwam op de volgende websites van grote ondernemers: http://www.philips.nl/about/company/local/missionvisionvaluesstrategy/index.page http://www.sonyericsson.com/cws/corporate/company/aboutus/mission http://www.unilever.com/ourcompany/aboutunilever/unilevervitality.asp Ik heb altijd begrepen dat een missie is waarvoor we staan, een visie is waarvoor we gaan. De missie heeft te maken met waarden en identiteit. waarden: - kwalitatief goede - betaalbare bordspelen - op maat samengestelde bord- of kaartspelen Identiteit Het belang in het bijdragen aan sociale ontwikkeling en gezelligheid Hierop heb ik onze Missie in één zin proberen samen te vatten. Visie. Visie is toch wat je wilt bereiken om vervolgens de strategie erop los te laten over hoe je dit wilt bereiken? Juist over die strategie wil ik de mening van anderen weten. Je opmerking dat ik nog geen marketingplan heb is volledig juist, maar daarvoor zal ik toch eerst een strategie moeten vaststellen? Hoe weet ik anders waar ik in mijn planfase mijn marketingdoelen op moet richten? Missie Visie Strategie Plannen Uitvoeren Waar ga ik hierbij de mist in?
  13. Karen en SubRosa, Allereerst bedankt voor jullie snelle en eerlijke reacties. @Karen, wellicht ambiteus mijn cijfers maar je moet toch een doel hebben om naartoe te werken. Het spel waarvan ik er 2000 wil verkopen zal een zeer lage prijs hebben (om en nabij 7 euro per stuk) vandaar het hoge aantal. Op een totale besteding van 132 miljoen euro per jaar aan gezelschapsspellen en puzzels een schijntje. Het vervelende van de meeste speelgoedwinkels is dat zij zijn aangesloten bij een keten waar je moeilijk binnenkomt. De zelfstandige speelgoedwinkels en gespecialiseerde spellenwinkels zijn inderdaad beter te benaderen, maar dat kost heel veel tijd. Qua breakeven wordt er door de grote firma's gesproken over 3000 exemplaren, dat zal 999 games dus toch wel geregeld moeten halen. @SubRosa Heb je enig idee wat de marge op dit soort speelgoed is? De winkeliers welke ik gesproken heb zijn daar enorm wazig over. Dankzij de eigen ontwikkeling en vormgeving en voordelige productie kunnen wij een goede marge bieden.
  14. De geleverde url kende ik reeds. Deze gaat echter niet in op het benaderen van de markt. Alleen wat er allemaal moet gebeuren. Wij bedenken het zelf, geven het zelf gestalte (design) en produceren het in eigen beheer. (dus ongeveer zoals 999 games ook doet) Het is niet de bedoeling licenties te verkopen zoals, inderdaad, dat nogal eens gebeurd in de bordspelwereld. Wij willen zelf verkopen aan de retailer, maar hoe kom ik daar tussen?
  15. Beste medeondernemers, Als beginnend Bordspel ontwikkelaar en producent hebben wij twee bordspellen gereed voor productie. Uiteraard willen wij deze zo snel mogelijk in de markt zetten. Wij hebben onze ideëen over de strategie waarop wij dat willen doen. Onderstaand is onzse missie en visie beschreven. Het gaat over hoe wij het eerste doel uit onze visie kunnen bereiken. (Wij willen dat op 1 januari 2009 in ten minste 120 Nederlandse speelgoedzaken (10% van het totaal aantal speelgoedzaken) spellen van Dirty Rat Games verkrijgbaar zijn. ) Om twee redenen wil ik graag uw mening ook horen. Reden 1: het is altijd goed om een ander ideëen te laten geven, wellicht heeft u een briljant idee of een fantastische manier van werken ontwikkeld bij hetzelfde soort probleem. Reden 2: Ik doe mee aan de business challenge van Zibb (zie verderop op deze site). De eerste challenge is het gebruiken van het brain van je netwerk, dat wil ik ook door middel van de forum doen. Overigens, als u mij wilt helpen, ga dan naar http://www.zibb.nl/businesschallenge/2192-fun-prijzen-met-de.html?show=signUp vul uw gegevens en mijn naam in als degene die u heeft geattendeerd op de website. Ik wil iedereen bedanken voor de reacties Met vriendelijke groet, Ralf van Kempen directeur van Kempen medical services commercieel directeur Dirty Rat Games Onze Missie: De missie van Dirty Rat Games is het bijdragen aan sociale ontwikkeling en vriendschappen door het ontwikkelen op de consumentenmarkt brengen van kwalitatief goed en betaalbare bordspellen. Daarnaast willen wij bijdragen aan marketingdoelen van andere bedrijven door het ontwikkelen van op maat samengestelde bord- of kaartspellen. Onze Visie Wij willen dat op 1 januari 2009 in ten minste 120 Nederlandse speelgoedzaken (10% van het totaal aantal speelgoedzaken) spellen van Dirty Rat Games verkrijgbaar zijn. Wij willen dat in het jaar 2009 van het bordspel “over de kop” tenminste 1000 exemplaren worden verkocht. Wij willen dat in het jaar 2009 van het kaartspel “Dirty Rat, the game” tenminste 2000 exemplaren worden verkocht Wij willen in oktober 2009 aanwezig zijn op de spellenbeurs in Essen met tenminste 3 gepubliceerde boardgames. Wij willen in 2009 tenminste één B2B spel ontwikkeld en uitgebracht hebben.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept