Jump to content

boriznl

Junior
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • First name
    Boris
  • Last name
    Wilberink
  • Company or organization name
    12drie
  • Website address
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen

Company info

  1. Ik ben gewoon van mening dat ik een deel zakelijk zou moeten kunnen afschrijven, omdat een deel ook zakelijk gebruikt wordt. Daarom ben ik aan het bekijken wat er mogelijk is. Ik maak nu een hoop kosten privé en voor een gedeelte zal ik dit zakelijk gaan gebruiken. Toen ik het stuk tegenkwam dat ik in mijn eerste post had aangegeven was dat wel een trigger om verder te zoeken.
  2. bedankt. nu wordt het toch weer wat onduidelijker voor me... :-) Moet de woning dan altijd zakelijk gesplitst worden? En de zakelijke waarde/percentage kan toch langzamerhand minder worden?
  3. bedankt voor je reactie. jammer genoeg niet de volledige btw teruggave dus... dus als, laten we zeggen, 15% van het gehele oppervlakte zakelijk wordt gebruikt en de kosten bijv. 200.000 zijn, mag dan 30.000 euro als zakelijk wordt opgevoerd? (23.700 tkv de winst en 6300 btw?) En maakt het dan nog uit dat de facturen (logischerwijs) niet op naam van de onderneming staan, maar op privé? De facturen worden namelijk naar mij privé gestuurd. (eenmanszaak).
  4. en nog iets actuelere links: http://rijnstreekbusiness.nl/2014/08/eigen-woning-btw/ http://www.zekerfiscaal.nl/nieuws/347-recht-op-btw-teruggaaf-ter-zake-van-zakelijk-geetiketteerde-woning
  5. Goeiedag, ik ben mijn eigen huis aan het bouwen en daar komt een kantoorruimte in waar ik mijn werk kan doen. Nu kwam ik onderstaande bericht tegen en vroeg mij af of iemand hier al eens ervaring mee heeft gehad, of dit nog steeds mogelijk is en hoe dit dan in zijn werk gaat. hopelijk kan iemand mij bijpraten. bericht: Zie gehele stuk hier: link [bijlage verwijderd]
  6. kosten 1e jaar oprichtingskosten naam: holding LTD € 875,00 werk LTD 0 beheer LTD € 445,00 ------------------------------- excl. Btw € 1.320,00 incl. Btw € 1.570,80 NL kvk kosten per ltd € 140,00 aantal ltd's in NL kvk 3 ------------------------------- totaal € 420,00 totale kosten 1e jaar: € 1.990,80 kosten 2e jaar naam: holding LTD € 175,00 werk LTD € 175,00 beheer LTD € 175,00 ------------------------------- excl. Btw € 525,00 incl. Btw € 624,75 jaarbijdrage ENG. kvk € 18,75 aantal ltd's 3 ------------------------------- totaal € 56,25 kaarbijdrage NL. kvk € 140,00 aantal ltd's in NL kvk 3 ------------------------------- totaal € 420,00 totale kosten 2e jaar € 1.101,00 ben tot de conclusie gekomen dat voorlopig deze constructie nog niet goed is voor mij. daarvoor komt er op dit moment nog te weinig binnen. toch maar via meerdere opdrachtgevers werken en de var aanvragen... tot er een beter alternatief komt.
  7. zijn er dan voor de rest nog alternatieven om geen var verklaring hoeven aan te vragen buiten zzp-oké en uniforce om ?
  8. ik heb ooit eens voor een makelaar gewerkt en heb ze toen domeo aangeraden. vond ik erg duidelijk en compleet systeem. flyers maken, brochures, automatisch op website etc. http://www.domeo.nl/
  9. ik heb vanmiddag weer een afspraak met de accountant en zal het allemaal voorleggen. wil t toch voor 1 januari geregeld hebben, dus moet toch maar de knoop doorhakken. ik laat wel weten wat er is uitgekomen.
  10. het wordt me steeds onduidelijker wat nou wel en niet kan. ik wil gewoon in loondienst van mijn werkmaatschappij en dacht dat je dan automatisch verplicht bent om het dga salaris te betalen. de loonlasten in elk geval daarvan...
  11. hallo, ik ben nieuw hier op dit forum maar heb al erg veel gelezen over de "alternatieven" voor de var-verklaring. nu heb ik zelf een constructie bedacht en vroeg mij af wat jullie hier van vinden. Door deze opzet ontstaat er een gezagsverhouding (ik kan officieel ontslagen worden door de beheer LTD), hoef ik geen VAR-verklaring aan te vragen en voldoe ik aan alle voorwaarden om zelf te bepalen of ik maar 1 opdrachtgever per jaar wil hebben. Op deze manier kan ik van mijn accountant een verklaring krijgen dat ik loonbelasting betaal waardoor het voor mijn opdrachtgevers duidelijk is, dat zij dat niet hoeven te betalen. Zelf wordt ik DGA waarin ik mijzelf een minimum salaris van 39.000 euro per jaar moet betalen (of deel van 52 weken, het aantal gewerkte weken) Wat er overblijft gaat naar de Holding LTD. De beheer LTD richt ik op voor mijn ouders en hier wordt geen werk verricht, dus is geen dga-salaris noodzakelijk. op bovenstaande manier heb je alles zelf in de hand lijkt mij en het is nog een goedkopere constructie dan zzp-oke en uniforce... graag jullie commentaar...
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept