PhilipVanDalen

Junior
  • Aantal berichten

    12
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Adres
    Baansteen 6, Schaijk Oss (Brabant), 5374JS, Nederland
  • Voornaam
    Philip
  • Achternaam
    Van Dalen
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    theweb2.0 search marketing webanalytics
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Schaijk Oss (Noord Brabant)
  • Telefoonnummer
    0486464095
  • Branche
    Innovatie & concepten
  • Websiteadres

PhilipVanDalen's trofeeën

  1. Hallo Manon, Nederland telt 5 miljoen websites en zonder zoekmachines heeft een website weinig tot geen waarde meer. Dit betekent dat de waarde en spelregels van website-vindbaarheid, SEO en weblinks bepaald worden door zoekmachines als Google en niemand anders. Iedere website en pagina heeft een zgn. Google Pagerank, dit is een waardering van Google voor een website in zijn geheel. De Pagerank kun je gratis downloaden via Google op ttp://toolbar.google.com/T6/intl/nl/index.html. Enkele tips voor links: - alleen links van websites met een PageRank van minimaal 4 voegen waarde toe aan je website en je eigen PageRank. - links met een lagere Pagerank worden niet tot nauwelijks meegewogen door Google - vooral links die verwijzen naar jouw site hebben waarde, mits ze voldoen aan de bovenste criteria - Google eist van sites met autoriteit dat als ze een betaalde/commerciele link naar jouw site hebben, dat deze door de verwijzende site wordt voorzien van een zgn. 'no follow' tag, waardoor de linkwaarde waardeloos is geworden. - uitwisselen van links heeft weinig zin. Kijk vooral naar websites die webteksten of thema's van jouw website direct of indirect ondersteunen via sites met een onafhankelijke of opinie karakter, bijv. magazines, blogs of social networking Samenvattend wil Google dat ieder website gewogen wordt op de inhoudelijkheid van je website ('content is king zeggen ze wel eens') , dat je website technisch makkelijk toegankelijk is en dat je beschikt over relevante links (lees: referenties/endorsements) die jouw webteksten ondersteunen. Links vinden en krijgen is het moeilijkste onderdeel en hier zou ik een specialist voor inschakelen, die dit doorgaans binnen een week kan realiseren. Verder zie ik geen webstatistics in je website voor meting en analyse van bezoekers- en zoekwoordgedrag op je website. Je weet het waarschijnlijk nog niet, maar ik zag helaas dat je website is gebouwd met zgn. frames. Frames is het meest zoekmachine onvriendelijke ontwerp/bouw wat er is, leidt tot maximale onvindbaarheid in Google en als ik jou was zou ik je website ontwerper vragen om dit zsm om te gaan zetten naar een zoekmachine vriendelijk ontwerp met html, css en een sitemap. Zijn er nog vragen dan kun je me altijd bellen of bellen via onze bedrijfswebsite www.theweb20.nl Succes, Philip van Dalen
  2. Hallo Frans, Bedankt voor je reactie. Het algemene beeld over SEO vs SEA is afhankelijk van een aantal zaken. De belangrijkste is dat je website c.q. landingpagina's zeer gebruiksvriendelijk zijn en een Google PageRank van meer dan 4 hebben. Deze PageRank telt ook mee voor je AdWords ranking overigens. Verder kan een SEA advertentie meer ongewenste (lees: niet jouw doelgroep) bezoekers trekken die geld kosten maar weinig tot niets opleveren. Ik weet niet hoe je je conversies hebt ingesteld in zowel AdWords als Google Analytics (GA) voor SEO; heb je GA gekoppeld voor beide ? Landingspagina's vind ik moeilijk om iets over te zeggen, zijn dit benoemde/gekoppelde webpagina's binnen een statische of dynamische website dan wel zijn deze onderdeel van microsites dan wel 'solely' landingspagina's ? Sorry maar ik kan geen goed antwoord geven zonder meer informatie. Bedankt, Philip
  3. Veel bedrijven willen, vooral in deze periode van de kredietcrisis, zo veel mogelijk nieuwe contacten, offertes, klanten en extra omzet genereren via meer kosteneffectieve methodes. Maar hoe? Via het bestaande klanten- en partner netwerk, extra verkopers aannemen waarvan je nog maar moet afwachten of ze presteren, of extra advertentie kosten maken waarvan je de 'pay off' nauwelijks kan vaststellen? En na hoeveel weken of maanden converteren deze inspanningen en investeringen naar omzet en inkomsten? Overweeg eens zoekmachinemarketing, als snel toepasbare en bewezen kosteneffectieve methode. Volgens marktanalist Forrester bedraagt de markt van de Europese zoekmachinemarketing in 2008 ruim 4,5 miljard euro. Naar schatting is de omvang van de Nederlandse markt in 2008 nu al tussen de 150 en 200 miljoen euro. Zoekmachinemarketing bestaat uit twee delen. Aan de ene kant Zoekmachine-optimalisatie (SEO), en aan de andere kant zoekmachine-adverteren (SEA). Zoekmachine Adverteren (SEA) Is een populaire en snelgroeiende manier van adverteren, omdat er gebruik gemaakt wordt van eenvoudige zoekwoordadvertenties. Deze zoekwoordadvertenties worden in ieder geval op de eerste pagina (de welbekende 'Gesponsorde Koppelingen' van Google) van de zoekmachineresultaatpagina getoond, op het moment dat willekeurige zoekwoorden worden ingegeven door internetters die op zoek zijn naar nieuwe producten en diensten. Inclusief zoekwoordanalyse en -samenstelling, alsmede het instellen van websitestatistieken en landingpagina’s kan dit in principe binnen een week zijn gerealiseerd door een goede specialist. Marktleider in Nederland is Google AdWords. Kosten: betaal per klik, vertoning of conversie. Zoekmachine Optimalisatie (SEO) Zoekmachine-optimalisatie bestaat uit het proces van analyse, aanpassing en onderhoud om websites een toppositie in de zoekmachineresultaten te geven aan de linkerzijde van de zoekresultaatpagina. Binnen dit proces is de juiste analyse en toepassing van dosering, context en samenstelling van webteksten, webtechniek en zoekwoorden cruciaal, inclusief het verkrijgen van weblinks van websites met een Google PageRank van minimaal 4. Google PageRank is de waardering van Google voor de relevantie en thematische diepgang van websites en heeft een rangorde van 0 tot 10. Dit proces neemt, afhankelijk van de structuur en omvang van de website, minimaal twee weken en gemiddeld vier weken in beslag. Daarna moet de geoptimaliseerde website geïndexeerd worden door de zoekmachines, wat wederom minimaal twee en gemiddeld vier weken in beslag neemt. Onder indexering verstaan we het opslaan van de website in de database van zoekmachines als Google, waarna de zoekmachine de rangorde gaat bepalen voor welke websites op de eerste zoekmachineresultaatpagina worden opgenomen. Kosten: eenmalig projectbudget en een jaarlijkse onderhoudabonnement voor scorende en relevante zoekwoorden. Wat is het belangrijkste verschil tussen SEO en SEA? [*]Onderzoeken wijzen uit dat er 5 tot 6 keer vaker op natuurlijke zoekresultaten (linkerzijde van zoekresultaten/SEO) wordt geklikt dan op betaalde zoekadvertentie resultaten (rechterzijde of eerste 2 resultaten aan linkerzijde/SEA). [*]Voor SEO wordt doorgaans een eenmalig projectbudget besteed en een onderhoudsabonnement om te blijven scoren op zoekwoorden, ook ten opzichte van je concurrentie. Voor SEA betaal je een bedrag per klik op je zoekwoordadvertentie of per conversie (een conversie is een contactpoging van de prospect na het lezen van de zoekwoordadvertentie) of per vertoning (het aantal vertoningen van je Google advertentie op de website van een Google AdSense adverteerder zoals Marktplaats.nl). [*]Beide werken in grote lijnen met dezelfde websitestatistieken als Google Analytics. Hierbij is een webanalyticsspecialist in mijn ogen geen overbodige luxe voor een goede interpretatie van de statistieken. Google AdWords (SEA) werkt daarnaast met Conversion Tracker, die kliks en conversies bijhoudt. Zowel Google als Yahoo bieden daarnaast tools om de usability en bezoekers- en zoekwoordgegevens per webpagina en doelpagina te analyseren. Wat is de Return on Investment (ROI) voor SEO en SEA? Naar mijn ervaring is er weinig tot geen verschil, afhankelijk van marketing- of businessdoelstellingen. Beide oplossingen zijn goed te meten en te volgen met websitestatistieken en webanalytics, met ondermeer doelconversies per webpagina of landingpagina. De ROI van SEO duurt wel langer vanwege de projectimplementatie en indexeringsperiode SEA biedt dan de korte-termijnoplossing, zodat je nieuwe contacten en leads blijft genereren totdat je website de juiste zoekmachinepositie heeft bereikt vanwege de SEO-implementatie. Advies voor een succesvolle SEO en/of SEA zoekmachinemarketingoplossing [*]Bepaal eerst je eigen regionale of internationale marketingdoelstellingen, zoals aantal leads, bezoekers, gemiddelde orderwaarde per product, dienst of actie aanbod. [*]Bepaal je Return on Investment, wat je ook vaak met de juiste specialist kan bepalen en uitrekenen [*]Selecteer de juiste specialist, die beide oplossingen kan uitvoeren en coördineren. Vraag naar SEO-referenties. SEO is veel complexer en kennisintensiever dan SEA en gekwalificeerde SEO-specialisten met aantoonbare referenties zijn er nog maar weinig. [*]Beoordeel of de juiste specialist ook de nodige kennis heeft van websitestatistieken en/of webanalytics om de inspanningen tijdig en met succes te meten, analyseren en bij te kunnen stellen. [*]Dergelijke oplossingen doe je samen. De eerste 3 maanden is maandelijks teamoverleg noodzaak en kun je voor het eerste jaar afspreken dat na de initiële 3 maanden nog een aantal evaluatiegesprekken plaatsvinden om zodoende een maximaal resultaat te behalen.
  4. Niks onduidelijk, het enige wat onduidelijk is is de vraag die oorspronkelijk is gesteld door Alex, waarvan ik de intentie betwijfel omdat niemand de kans krijgt om de betreffende website met gebruikte zoekopdrachten door te nemen. Overigens heeft Alex het over schommelingen tussen pagina 1 en 32 en niet positie 1 en 32 (samen goed voor pagina 1 en 2), een wezenlijk verschil. Voor beide geldt dat de indexering altijd onderaan de zoekresultaat pagina's begint en dan naar boven klimt in een periode van minimaal 2 tot gemiddeld 4 weken, dit is puur een softwarematige kwestie in de zoekmachine databases en genoemde schommelingen zijn derhalve niet mogelijk. Wel is het zo identieke zoekopdrachten soms rouleren binnen een bandbreedte van 10 - 20 URL zoekresultaten, afhankelijk van je concurrentie. Conclusie is dat niemand Alex kan helpen omdat we de betreffende website met gebruikte zoekopdrachten (die betrekking hebben op de zgn. schommelingen) niet hebben.
  5. Goeie vraag. Niemand heeft inside information, wat SEO en SEM adviseurs ook zeggen, maar dergelijke schommelingen in deze kwestie (afhankelijk van zoekwoord en kwaliteit van de betreffende website) heb ik sinds 2001, in de internationale zoekmachine branche, niet meegemaakt. Ik snap de vraag niet en twijfel aan de intentie en integriteit van de vraag. Google is absoluut almighty en deze positie hebben ze afgelopen 10 jaren in alle stilte opgebouwd totdat enkele jaren geleden dit fenomeen (want dat is het) bekend en succesvol is gebleken. Google heeft eigenlijk een dubbelrol omdat ze naast commerciele zoekwoord advertenties (AdWords) ook de meest relevante, meest transparante en meest relevante websites moeten tonen op basis van de zoekopdracht.
  6. Hallo, wat een onzin. Zoveel verschillen in zoekwoord posities in enkele dagen tijd is onmogelijk voor een website met effectieve zoekwoorden. Je website en doelstelling c.q. structuur hiervan kan ik niet zien, dus ik kan geen enkel oordeel geven. De Google PageRank (0-10) is nog steeds de belangrijkste graadmeter voor de relevantie, kwaliteit en diepgang van websites. Deze blijft belangrijk en is voor niet-Google staff het belangrijkste kwaliteits criterium voor iedere website. Verder zijn er PageRanks per website, zowel voor de homepage als voor de gekoppelde webpagina's. Samenvattend: een omsamenhangend en raar verhaal waarbij je niemand de kans geeft om de website te analyseren, waarschijnlijk omdat je een 'free lunch' verwacht. Niet goed !
  7. Hallo BuB, internet en Google kunnen je inderdaad een schat aan marketinginformatie opleveren over bezoekers. Je kan met Google AdWords inderdaad kliks (maar ook conversies) meten met de zgn. Conversion Tracker maar dit is niet genoeg. Je moet dan ook Google Analytics op de site installeren om op zoekwoord en pagina niveau kliks en zoekwoorden meten en analyseren. Verder zit er in Google Analytics een zgn. e-commerce module waar je op basis van een door jou ingeschatte gemiddelde orderwaarde ook conversies kunt meten, met bijvoorbeeld landingspagina's. De gemiddelde orderwaarde per product of productgroep kan alleen jij het beste inschatten. Prijs en concurrentie onderzoek zou redelijk makkelijk moeten gaan via het internet en specifieke zoekopdrachten. Succes, Philip
  8. Hallo Alfa83, We hebben je website bekeken en tevens de uiteenlopende reacties van de leden. Enkele positief kritische bedoelde highlights: - Allereerst is er een groot verschil in opname c.q. indexering van een AdWords advertentie c.q. een nieuwe of geoptimaliseerde website in Google/zoekmachines. Met Adwords is dit in een paar minuten gebeurd en met SEO duurt dit minimaal 2 weken tot gemiddeld 8 weken, vooral afhankelijk van de SEO kwaliteit en de feitelijke zoekvraag van je doelgroep. - Er wordt gesteld dat je je organische resultaten beconcurreert, daar ben ik het bijv. om genoemd tijdverschil niet mee eens. - Google Analytics zie ik niet in je homepage staan, terwijl je homepage het eerst wordt geindexeerd omdat deze een relevante samenvatting zou moeten geven voor de overige webpagina's - Je homepage bevat te weinig tekst en SEO aspecten om zo effectief geindexeerd te worden door zoekmachines - Er zijn nog een aantal andere SEO aspecten die (nog) niet aanwezig zijn, maar ik wacht eerst je reactie af. Succes,
  9. Hallo Fiene, Naast de goede inhoudelijke reacties op je vraag kan je met je website meer dan je denkt op het gebied van webteksten alleen. We zagen vandaag in je website dat deze nog niet zoekmachinevriendelijk is en dat er nog geen website statistieken zijn. Iedere goede website moet enerzijds aansluiten op de doelgroep en doelgroep thema's maar moet ook het liefst goed vindbaar zijn in zoekmachines als Google. Met website statistieken (als bijv. het gratis Google Analytics mits goed geimplementeerd) kun je heel veel meten, zoals aantallen nieuwe en terugkerende bezoekers, doorkliks van andere sites (bijv. Telefoongids.nl, Marktplaats.nl) , maar ook gebruikte zoekwoorden waarmee zoekende internetters op jouw site terecht gekomen zijn. Deze zoekwoorden geven je doelgroep en marketing informatie die je dan in je webteksten maar ook internet html code kunt zetten door je webpartner waardoor je vindbaarheid gaat stijgen. Succes
  10. Beste ovboy, Veel goede en inhoudelijke reacties zag ik op je artikel Marketing voor mijn site. We hebben net nog naar je site gekeken op het gebied van SEO en eerlijk gezegd bevat jouw site nog geen 10 % van wat het moet zijn (van 100% SEO). In zijn algemeenheid wordt er 5 tot 6 keer vaker geklikt op SEO geoptimaliseerde websites dan op Adwords advertenties. Daarnaast hebben we geen website statistieken in je site gezien. Met website statistieken kun je het aantal nieuwe en terugkerende bezoekers, gebruikte zoekwoorden, alsmede de doorkliks van sites als marktplaats.nl. meten en registreren. Handig om bijv. je marktplaats.nl of speurders.nl investering te meten en bij te houden. Hierdoor kun je (geregistreerde) gebruikte zoekwoorden door zoekende internetters gaan toepassen in je website. Je kan ook zien welke webpagina's het meest of minst bezocht zijn in een bepaalde periode. Google AdWords als advertentiemedium werkt overigens ook prima met de juiste zoekwoord analyse. Conversie/resultaat is meetbaar via Google zelf en kun je in je eigen Adwords account (die je samen met je Google expert kunt beheren en sturen) inzien. Succes
  11. Hallo Dennis, Google (AdWords) experts op basis van pay-per-conversie zijn er wel maar erg weinig omdat het veel verder gaat dan een simpele zoekwoordadvertentie maken. Zoals al gesteld moet een dergelijke expert ook kennis van de landingspagina's hebben en zich inleven in het diensten/producten portfolio per klant. Daarnaast moet een dergelijke expert ook een gedegen ervaring hebben met SEO en Webanalytics (marketing interpretatie van bijv. Google Analytics). Vanuit deze gecombineerde kennis van de juiste expert zou je nog meer conversies en resultaten moeten behalen. Verder denk ik dat het pay per performance model (zoals pay per conversie) alleen maar toe gaat nemen, omdat veel bedrijven net zo als jij denken.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.