edwinv

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    Edwin
  • Achternaam
    Vlieg
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    MoneyBird
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

edwinv's trofeeën

  1. Bennie, je moet er rekening mee houden dat automatisch incasso ook niet heilig is. Het is voor ondernemers mogelijk dit bedrag te storneren, maar het komt ook vaak voor dat er te weinig saldo is of dat automatische incasso überhaupt niet mogelijk is op een rekening. Naast je automatische incasso zul je dus altijd gewoon overboekingen blijven ontvangen. Je stipt het probleem aan dat er een verschil zit tussen het moment dat jij geld van je klant krijgt en wanneer jij je facturen moet betalen. Allereerst zullen de facturen die jij van je leveranciers ontvangt ook een betalingstermijn hebben: ook jij kunt dus spelen met het moment van betalen. Een investering in je bedrijf bij de start om dit soort liquiditeitsproblemen op te lossen is niet ongewoon en zegt niet per definitie dat je bedrijf ongezond is.
  2. Leuk om deze discussie over print post te zien. Zoals Mark al aangeeft zou ik zeker even naar BlueMailCentral kijken, deze partij kan precies wat je nu omschrijft. Ze werken daar met een voorblad waarop ze het adres printen, waarna jouw document + voorblad in een vensterenveloppe gaan. Het grote voordeel van BlueMailCentral is dat je over de hele wereld kunt printen + versturen tegen lokaal tarief, het nadeel is de ingewikkelde gebruikersinterface. Daar liggen zeker nog kansen. BlueMailCentral heeft de beveiliging van je gegevens wel goed voor elkaar, door de opzet van hun print centra kunnen medewerkers de inhoud van je brief nooit zien. Met MoneyBird printen we op dit moment alles nog zelf. Omdat we zelf de documenten opmaken vanuit ons facturatiepakket hebben we weinig problemen met de (venster)enveloppen. Via onze webinterface kunnen we elke dag de facturen printen op onze kleurenlaserprinter. We vouwen ze vervolgens in blanco enveloppen en sturen ze via de TNT op. Overigens is het gebruik van MoneyBird Post beperkt. Wij focussen met MoneyBird op het elektronisch versturen van facturen, bij voorkeur via e-mail. De facturen die nog per post verzonden worden zijn vaak herinneringen of gaan naar bedrijven die nadrukkelijk om een papieren variant vragen.
  3. Tot voor februari 2009 was het verplicht een elektronische handtekening op een elektronisch verzonden factuur te zetten. Dit zegt iets over de integriteit en authenticiteit van het document, dus geeft antwoord op de vragen "is de factuur aangepast tijdens het verzenden?" en "is de factuur werkelijk afkomstig van de persoon die de afzender claimt te zijn?". Het eerste is redelijk eenvoudig te realiseren, het tweede is heel moeilijk waterdicht te krijgen. In februari 2009 is dit afgeschaft, redelijk onverwacht naar mijn mening. Toch was ik er niet heel rouwig om, het regelen van zo'n handtekening was een enorm karwei en veel bedrijven in het MKB deden er sowieso niets aan. Bepaalde landen verplichten de handtekening nog wel, als ik het goed heb is Duitsland daar één van. Als je daar dus zaken mee doet is het verstandig nog wel een factuur met handtekening te versturen.
  4. Leuke discussie over e-facturen! Het is goed om te zien dat ondernemers hier mee bezig zijn, want ik denk dat e-factureren zeker een goede toekomst heeft. Toch denk ik dat veel kleine ondernemers het nut er nog niet van inzien. Zoals al gezegd blijft het bij een e-factuur niet bij een PDF document van een factuur. Zoals correct opgemerkt gaan we ook bij MoneyBird niet veel verder op dit moment. Dat heeft de simpele reden dat er nog geen duidelijkheid vanuit de overheid is hoe we de Universal Business Language (UBL) goed moeten toepassen. Waar ze in de Scandinavische landen een duidelijke subset van de standaard gebruiken, is in Nederland nog onduidelijk hoe de standaard gebruikt gaat worden. Toch denk ik dat we komend jaar snel zal gaan. De overheid is goede stappen aan het zetten, de markt is er ook steeds meer klaar voor. Ik voorzie dat er de komende een soort hybride oplossing ontstaat. Wij zien als aanbieder van MoneyBird steeds meer kleine ondernemers beginnen met digitale facturatie, bijvoorbeeld via een online web interface. Deze online aanbieders kunnen heel eenvoudig naast de nu al bestaande PDF variant, ook een UBL variant meesturen met een factuur. De kleine ondernemer heeft dus de mogelijkheid om in een bekende omgeving, waar hij al tijden eenvoudig zijn facturen in maakt, ook mee te gaan met de laatste ontwikkelingen en eisen die de overheid gaat stellen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.