Alex68

Newbee
  • Aantal berichten

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Alex68's trofeeën

  1. Hi, Heb het forum redelijk doorzocht en gelezen. Kom een aantal antwoorden tegen. Toch wil ik daar een aanvulling op. Stel daarom de volgende vraag: Ik heb de mogenlijkheid om in dienst te komen van een door mij en een partner op te richten BV. 40% vd aandelen in handen van een aantal informals. Voor de rest ieder 30%. In loondienst zal mijn salaris 100K bedragen - voor de werkgever kost dit inclusief alle bijkomende lasten en lease auto 40% extra. Kortom 140K. Ik heb ook de mogenlijkheid om vanuit mijn bedrijf (BV io) een management fee te rekenen voor hetzelfde bedrag. Niet meer! Is dit verstandig??? Overigens in deze management fee zit natuurlijk al mijn autokosten, telefoon, it etc.. Wat voor loon moet ik mijzelf toekennen? Moet arbeidsongeschiktheid verzekering afsluiten en ongetwijfeld nog wat zaken. Stel 80K (wat kost deze 80K mij eigenlijk als DGA).? Ben benieuwd naar de antwoorden. Bedankt,
  2. Hi, Op 15 sept 2008 ben ik mijn bedrijf begonnen. Tot 31 dec heb ik zo'n 45K gefactureerd aan diensten. Op dit moment zijn er mogenlijkheden die er toe kunnen leiden dat er in 2009 nog 20K binnenkomt. Het kan ook zijn dat er 120K te factureren valt (afhankelijk of ik een management fee zal berekenen of in loondienst ga). Vraag: Is het verstandig om het boekjaar te verlengen, dus van 15/09 2008 t/m 31/12 2009. En kan dit zomaar. Waar moet ik dit melden? Is het verstandig om het bedrijf een eenmanszaak te laten of naar een BV. In 2008 kom ik niet aan het urencriterium daar ik op 15 september ben begonnen en dit urencriterium niet naar rato is. In 2009 is dit wel het geval. Juist daardoor helpt het wanneer ik het boekjaar verleng - ik kom dan ruimschoots in aanmerking voor het uren criterium. Bedankt
  3. Hier een bericht van het 25.000 ste lid. Bedankt iedereen voor de enthousiaste reacties. Moet zeggen, ik heb even wat zoek opdrachten gegeven en kom veel relevante info tegen. Ik hoop dat mijn vragen dan ook spoedig beantwoord gaan worden. Voor zover, bedankt en succes verder
  4. Is het raadzaam om op de loonlijst te komen van de BV waarin ik een aandeel verkrijg, of is het juist beter om vanuit mijn eventuele eigen BV te gaan werken en iedere maand een factuur te sturen voor verrichte werkzaamheden? Deze vraag blijft voor mij staan. Mijn situatie is als volgt: ik kan 100K aan bruto jaarsalaris krijgen. Vanuit de werkgever komen hiernog allerlei kosten bij (soc. lasten) Laten we zeggen 30% --> Totaal is het bedrijf dus 130K kwijt. Ik kan dit bedrag ook factureren middels een vierwekenlijkse fee van 10K. Vervolgens ontang ik dus in mijn eigen BV 130K. Is dit voordeliger? Ik moet mijzelf ook salaris toekennen? Hoeveel is raadszaam (binnen de regels van de wet)? Stel 70K. Hoeveel kost mij dit dan als werkgever van mijn BV. Ik ben dus DGA. Moet ik dit bedrag ook ophogen met 30% ivm allerlei premies? Graag advies,
  5. Ik lees net de bovenstaande antwoorden. Ben je als DGA eigenlijk verplicht om een eigen bijdrage voor Auto van de Zaak te betalen. Ik ben pas gestart: BV, Auto van de zaak en door de zaak betaald en verder hou ik een sluitende ritten administratie bij. Bedankt,
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.