michel1

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male

michel1's trofeeën

  1. niet bevredigend; standaard verhaal welke ook op de site van belastingdienst is te vinden. maar aangezien ik niet aan mijn eigen zaak maar aan de werkmaatschappij verhuur lijkt het mij dat e.e.a. afwijkt van standaard.
  2. Wederom een vraag omtrent kantoor aan/bij huis. Ik heb er al veel over gelezen maar geen duidelijk antwoord gevonden en mijn accountant kan mij ook geen bevredigend antwoord geven. Situatie: in prive een huis gekocht met een aangebouwd kantoor met eigen opgang en facilitaire ruimtes. maar ook met ingang via woonhuis. In het kantoor werk ik tezamen met mijn kompaan met wie ik een werkmaatschappij heb (BV). Onder deze werkmaatschappij hebben wij beiden onze eigen holding (BV) Nu wil ik om onkosten te dekken een bescheiden bedrag als huur vragen aan de werkmaatschappij. Ik heb geen zin om allemaal lastige belastingfoefjes uit te voeren voor zo'n klein bedrag, en heb gezien dat je bijvoorbeeld voor kamerverhuur een vrijgesteld bedrag van bijna 4500 hebt. Kan ik vanuit prive aan de werkmaatschappij huur vragen? en zo ja, als ik onder die 4500 blijf kan dat dan belastingvrij? Ik begrijp dat het normaliter gescheiden moet gaan worden ivm forfait - prive -en zakelijk vermogen maar aangezien het om misschien 3500 per jaar gaat lijkt met dit nogal overdreven. [titel aangepast - mod]
  3. verwacht zelf ook dat het zo iets dergelijks is. maar vorige agent is wegens failisement gestopt en heeft derhalve geen recht op vergoeding goodwill. ben bang dat het een manier van de leverancier is om de commissie (welke aanzienlijk is ) te drukken ipv het percentage naar beneden bij te stellen, wat ze overigens ook al geprobeert hebben.
  4. ben bang dat ik blijkbaar niet duidelijk ben geweest, wij zijn de agent, en de firma welke wij vertegenwoordigen wil ons nu een bepaald bedrag in rekening brengen omdat wij goodwill over zouden nemen (volgens hen). iedereen die ik spreek, en alles wat ik kan vinden hierover gaat over de evt uitbetaling van goodwill bij beeindiging van de overeenkomst door de leverancier, maar nergens iets over de verplichting tot betalen bij aangaan van een agenturenovereenkomst.
  5. na lezen heb ik toch sterk het idee dat het overal gaat over de claim welke een agent evt aan de leverancier kan opleggen bij beeindiging contract, ik lees nergens iets over evt vergoedingen welke een leverancier aan een agent vraagt.
  6. na research op het www, kom ik er zelf toch niet uit. wij zijn een agentschap aangegaan met een duitse firma, nu stelt deze firma in het samenwerkingscontract dat wij hen een goodwill vergoeding moeten betalen thv de omzet over 2007. zij geven aan dit liever niet te doen maar dat zij volgens europees recht hiertoe verplicht zijn. kan iemand mij bevestigen of dit idd zo is? nb. wij nemen een bestaande (kleine) klantenkring met bijbehorende omzet over. ???
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.