Jump to content

MarcelV

Junior
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • Gender
    Male
  • First name
    Marcel
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen

Company info

  • Location
    Gemeente Westland

Vision

  • I'm looking for people who
    enthousiast meedenken, no-nonsense kunnen antwoorden, plezier in hun vak hebben en daar vanuit anderen helpen.
  • My opinion about entrepeneurship
    ondernemerschap = vrijheid
    ondernemerschap = met energie je werk uitvoeren
    ondernemerschap is niet alles waar het om draait en moet passen binnen een gezonde werk/prive balans.
  • My opinion about innovation
    Stilstand is achteruitgang, maar innovatie moet gebaseerd zijn op gezond verstand.
  1. Ik wil nog even een update plaatsen, vind ik wel zo netjes. Er is inmiddels een gesprek geweest met het management en de plannen zijn op tafel gelegd en de belangen van eenieder zijn besproken. De organisatie is bereid om na te denken over een andere vorm van samenwerking. De persoon in kwestie blijft in dienst en kan gebruik maken van haar zwangerschapsverlof. Haar collega begint waarschijnlijk als freelancer en wordt ingehuurd door de school. Op basis van een contract met een verplichting van inhuur en betaling voor een vast aantal uur per week voor een bepaalde periode. Dit is voor de school goedkoper aldus het management. Voor de collega biedt het vrijheid om met het vak bezig te zijn en andere opdrachten aan te nemen zonder last te hebben van het concurrentiebeding. En blijven beiden collega's betrokken bij de school en de cursisten. Gesproken wordt over verder gaande samenwerking voor het volgende cursusjaar waarbij de twee dames in meer zelfstandige vorm doorgaan. Hoe deze constructie er uit komt te zien is nog niet duidelijk, en e.e.a. is natuurlijk ook afhankelijk van een beschikbare locatie om cursussen te geven. De cursussen die verkocht worden kunnen niet zo gemakkelijk door andere docenten worden gegeven en de school vind het in de markt zetten en uitvoeren van deze cursussen eigenlijk maar lastig. De betreffende docenten willen eigenlijk alleen vakinhoudelijk door met deze cursussen, desnoods in eigen beheer. En willen niet 'vliegende keep' worden binnen de gehele scholengemeenschap. Zij zien hier duidelijk een markt die de school niet ziet, vandaar dat de verschillen in inzicht de laatste tijd steeds groter zijn geworden. Kortom, tijd om eens wat verder te duiken in rechtsvormen en dat soort zaken.
  2. Hallo John, Natuurlijk stelt ze zich deze vragen ook. De keuze voor ondernemerschap, moet een bewuste zijn, ben ik 100% met je eens. Momenteel wordt er dus druk geörienteerd, waarbij voor hen duidelijk is wat er aan activiteiten moet worden uitgevoerd om de boel te runnen. Maar het geeft nog niet direct antwoord op mijn vraag. vriendelijke groet, Marcel
  3. Fred, Bedankt voor de reactie. Zij is inderdaad zelf verantwoordelijk voor haar beslissing. Het oorspronkelijke plan was om te starten in september 2010. Met de start van het nieuwe cursus jaar, maar doordat de visie en de operationele uitvoering van de cursussen dermate veranderd / verslechterd is ze bang dat er dan wellicht niets meer over is om over te nemen. Ze is loyaal, maar ook kwalitatief ingesteld. De inzet blijft ook om in goed overleg uiteen te gaan, maar het is organisatorisch nogal onrustig en ze is de risico's en de mogelijkheden aan het verkennen. Maar met deze openheid in dit stadium wil ze graag weten wat haar risico is.
  4. Goedenmiddag, Een kennis van mij werkt in loondienst bij een scholengemeenschap voor onbetaalde tijd. Ze is zwanger en gaat in december met verlof. Ze houdt zich bezig met het geven van avondcursussen. De scholengemeenschap heeft het beleid op deze cursussen plotseling sterk herzien en zij kan zich hierin steeds moeilijker vinden en is ervan overtuigd dat het zelf samen met een collega beter kan. Samen geven zij alle avondcurssen op dit vakgebied, terwijl de scholengemeenschap ook nog cursussen op andere vakgebieden aanbiedt die door andere docenten worden verzorgd. Startplannen dus. Gezien de zwangerschap niet de beste tijd, maar gezien het nieuwe beleid wel een kans: wat als je de cursisten direct mee kan nemen naar je eigen bedrijf? Dat zou een mooie start zijn als beide partijen er goed uit kunnen komen. Het is echter onzeker of dit in goed overleg gaat als deze plannen op tafel komen. Zou kunnen, maar het zou ook anders kunnen lopen. Zijzelf wil natuurlijk haar verlofperiode meepakken alvorens definitief over te stappen (misschien niet nobel, maar wel realistisch en e.e.a. wordt een beetje gedicteerd door loop van de omstandigheden). Kan haar werkgever haar ontslaan op dit moment als haar startplannen op tafel komen, op zich sta je als zwangere best sterk? Kan zij zich al inschrijven als ondernemer of moet dit wachten tot na de verlofperiode? Het zijn vooral deze vragen die haar bezighouden op dit moment. Andere tips en adviezen in deze situatie zijn natuurlijk ook welkom. Iedereen die reageert: alvast hartelijk dank
  5. Dat is goed om te horen, sprak mij ook aan dat het pakket uitbreidbaar is. Dus als je meer functionaliteit nodig hebt, je upgrades kan uitvoeren. Ook goed om te horen dat het synchroniseren snel gaat. Maar de automatische koppeling zal wel onderdeel zijn van het premiumpakket. Ben geen boekhoudkundig wonder, maar ik kom er uiteindelijk wel uit. Daarom moet het pakket logisch in elkaar zitten.
  6. Hoeveel mensen hebben op dit bericht geklikt, om vervolgens op '17' te klikken om bij deze post uit te komen? Wat ik zou veranderen is de sortering van de posts, nieuwste bericht eerst... Je kan hier nog een onderscheid in maken, bijvoorbeeld: 1 tot 15 posts, oudste eerst (leest makkelijker) 15 of meer, nieuwste eerst (leest ook makkelijker) Het is maar net waar je behoefte aan hebt. (als dit ergens een instelling is waar ik overeen gekeken heb, alvast excuus)
  7. Hallo Jeroen, Deze search heb ik inderdaad ook uitgevoerd. Het levert resultaten op waarin de naam soms genoemd wordt op specifieke vragen rondom een factuur of een bepaalde functionaliteit of de naam wordt genoemd als voorbeeld voor een online boekhoudpakket. Een deel van de zoekresultaten is bovendien al wat ouder. Ik ben op zoek naar ondernemers met hands on ervaringen met dit pakket in z'n totaliteit eigenlijk.
  8. Beste HL'ers, Zelf ben ik momenteel mijn ondernemersplan aan het uitwerken, hierbij heb ik ook stil gestaan bij de administratie die ik wil gaan voeren. Mijn boekhouding zal online gaan worden bijgehouden, omdat dit gemakkelijk (altijd bereikbaar, geen installatie), snel (is zo aangevraagd), niet te duur (paar honderd euro per jaar) en veilig (goede online beveiliging, backup’s worden verzorgd) is. In een eerdere post op HL https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=16;action=display;threadid=23831;start=msg208822#msg208822) stond een link opgenomen naar een site die (online) boekhoudpakketten vergelijkt. Uiteindelijk is mijn keuze gevallen op Exact Online, vanwege de mogelijkheden en de bekendheid van het pakket (lees: ondersteuning standaarden, mogelijkheden, bekendheid bij boekhouders, mogelijkheid tot upgrade etc.). Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met dit pakket, zodat ik dit ook kan meenemen in mijn overweging. Dus als je je ervaringen wil delen, zou ik dat erg op prijs stellen.
  9. Dank voor de antwoorden. @ J. S. Coolen: De doelgroep die lid wordt van de site bestaat uit ZZP'ers en bedrijven met een beperkt personeelsbestand (ongeveer tot 20 medewerkers). Deze doelgroep is werkzaam in diverse branches. Een zakelijke doelgroep dus. @Matthieu: Ik ben me ervan bewust dat ik bepaalde fiscale voordelen wellicht niet kan benutten omdat ik het ondernemerschap ga combineren met een andere baan. Ik wil me hier wel in verdiepen om te bepalen hoe groot die voordelen zijn die ik niet kan behalen. Aan de andere kant heb ik nu een stuk zekerheid qua inkomsten en dergelijke, is het ook nog goed te combineren (zeker in het begin), en het zorgt ervoor dat ik in het bedrijfsleven bezig blijf en veel mensen spreek en m'n netwerk kan benutten. En dit alles is ook wat waard natuurlijk. @Joost: bedankt voor de link, ga ik even lezen (had 'm net ook via je profiel zien staan) Op basis van de antwoorden tot nu toe ligt 19% BTW tarief voor de hand, toch 'proef' ik dat meer mensen het niet met zekerheid kunnen zeggen terwijl er toch veel sites bestaan die er een betaald abonnement op na houden. Dit zal dan komen omdat e.e.a. van je persoonlijke situatie afhangt, terwijl ik er teveel vanuit ging dat het van het product afhankelijk was wat je levert als ondernemer.
  10. Ok, dan zullen dat de vragen zijn die ik ga proberen te beantwoorden voor mijzelf. Het is de bedoeling de activiteiten onder te brengen in een onderneming en dat ik mij hiermee een aantal dagen in de week ga bezighouden. Een aantal dagen per week zal ik in loondienst blijven.
  11. Beste HL'ers. Mijn eerste post op HL begint met een vraag, namelijk: Welk BTW tarief moet ik heffen op de abonnementen van een website? Abonnementen op de website zijn de enige bron van inkomsten, de site levert geen producten. Door het lidmaatschap kun je interactief gebruik maken van de site. Ben je geen lid, dan heb je alleen 'kijk-rechten'. Op de site van de belastingdienst heb ik de artikelen over BTW gelezen, helemaal duidelijk is het niet. Het forum heb ik ook doorzocht, maar geeft wel heel veel hits op BTW en ik zie er niet tussenstaan wat ik zoek. Zoeken op "abonnement internetsite BTW" leverde geen verdere hits op. Na een 15 minuten zoeken en klikken toch maar vastgesteld dat dit kennelijk een nuttige vraag is. Als iemand een link kan posten naar de post waar het antwoord wel staat, is dat ook goed.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept