Jump to content

mcx61

Junior
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • First name
    Cees
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    36-40
  • You are primarily interested in:
    commercie en marketi
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  • Location
    Nijmegen
  1. Alles is ingeklaard, ik heb de factuur ontvangen en betaald. Nu de reactie afwachten waar en wanneer ik het kan afhalen. De EORI-aanvraag loopt nog, dus was blijkbaar niet nodig zoals hier eerder gezegd is. Ik heb redelijk wat ervaring met Chinese handelaren en importeren maar dat ging altijd met DHL. Gezien het volume en gewicht had ik gekozen voor de boot als test. Die heffingen zijn wat hoog uitgevallen. Volgende keer via een expediteur laten regelen en wat grotere volumes. Oost Europa heb ik geen ervaring mee maar misschien wel interessant om dat uit te zoeken.
  2. EORI heb ik aangevraagd bij de douane. Het was nodig als je een BTW-nummer hebt. Een pallet verzenden van 170kg heeft nu zo'n 700 euro gekost, excl ophalen 200km. Of het per vliegtuig goedkoper kon weet ik niet zo gauw, die heffingen hebben het prijzig gemaakt. Voor grotere volumes zal ik op basis van FOB informeren.
  3. Inmiddels is de lading aangenomen en ben ik gebeld door de expediteur. Ik moet wel zeggen dat netjes wordt geholpen met de nodige formulieren voor de inklaring. Voor de eerste keer moeten wat nummers aangevraagd worden maar dat zal volgende keer eenvoudiger worden. Het is nog even afwachten of alles geaccepteerd wordt.
  4. Bedankt voor jullie reactie. Het is gelukkig een test om te kijken of het product aanslaat. Met deze kosten verdampt de winst wel, jammer. Veel toeslagen uit het rijtje hadden een minimaal bedrag waar deze hoeveelheid behoorlijk onder zat. Het advies om op basis van FOB te kopen is een goed plan. Nu had ik de garantie dat het product werkend hier in Nederland aankomt maar daar betaal je dus voor. Groet, Cees
  5. Ik heb producten (samples) besteld bij een leverancier in China, 175kg - 0.75m3. Vliegtuig was te duur, boot een alternatief. Shipping fee (CFR) naar Rotterdam was $190. Akkoord gegaan. Dat er allerlei kosten bij zouden komen had ik wel verwacht. Materiaal is onderweg en komt 5 januari aan. Nu krijg ik per mail van (ik denk) een expediteur uit Barendrecht een Sea Freight LCL Arrival Notice, een gespecificeerde nota: - Destination ERS - Destination Gas Measuring Surcharge - Destination Import Service Fee - Destination Stripping Charges - Destination THC - Palletising - Delivering Order Fee - China Import Service Totaal EUR. 469,- Is zo'n gespecificeerde nota normaal bij import uit China, staan er standaard zaken op? Wat kan ik verder nog verwachten? Inklarings-/invoerkosten/BTW... Het lijkt erop dat het volume vele malen groter moet zijn wil shipping by boat interessant zijn. Bij veel van de kosten zit deze partij onder het minimum van wat ze rekenen. Alvast bedankt voor de reacties. Groet, Cees
  6. Ach ja. Nu al voor een slordige 5000 het schip in omdat ik de retouren niet kwijt kan en als ik dit zo lees kan het alleen maar oplopen. Ik vraag me af of beginnende webshopbedrijfjes m.n. de dropshippers, vaak gerund door tieners dit wel beseffen.
  7. In mijn geval was de lijn heel kort, ik kocht het product van een relatief kleine leverancier/producent. Gelukkig heb ik dit een beetje zien aankomen en was al aan het afbouwen. Maar toch... als alle klanten van het afgelopen jaar nu terugkomen heb ik een probleem. Ik vraag me af of je een alternatief product (ander merk) mag aanbieden met dezelfde specificaties. Maar in het algemeen: producent > distributeur > leverancier > klant Producent gaat failliet dan is de distributeur de klos.
  8. Ik verkoop in de webshop een electronisch merkproduct. De leverancier/producent is failliet gegaan. Hoe zit het dan met de garantie die klanten hebben? Ik heb nu verschillende klanten het volledige aankoopbedrag terugbetaald omdat de fabrikant niet reageert en ik geen alternatief kan aanbieden. Na onderzoek bleek de producent failliet te zijn. Het gaat om een Europese producent.
  9. Misschien wat naief te denken dat het daar goedkoper kan. Het ging om een printer voor shirts, iets wat in die landen veel gedaan wordt. Die apparatuur wordt wereldwijd verkocht alleen daar wat goedkoper. Om er zeker van te zijn heb ik de leveranciers gevraagd een foto te maken van de apparatuur met een briefje met mijn naam erbij. Bij geen reactie plaats ik alle gegevens incl. IP-nummer op verschillende fora die goed geindexeerd worden door Google.
  10. Een dag verder en veel research gedaan. Conclusie: de kans is groot dat het hier om Indonesische Scams gaat. Er is al heel wat op fora geschreven, o.a. www.verifysuppliers.com, http://www.worldlawdirect.com/forum/online-purchases-sales/ en nog een paar van dat soort sites. Veel gedupeerden en veel tips. Ondertussen ben ik aan het mailen met de leverancier. Op de vraag wat er precies in het pakket zit dat verstuurd gaat worden ontdek ik fouten. Behalve taalfouten, teksten die 1 op 1 gekopieerd van een US-site, ook een product dat meegelevert wordt die er niet standaard bij zit, een fout die een leverancier nooit zal maken. Ik wacht nog even op de "invoice" om die na te trekken maar ik weet genoeg, als er als betaling alleen WU of T/T staat moet je op je hoede zijn. Op zich jammer, er zullen goede leveranciers tussen zitten maar hoe vindt je die.
  11. Ik heb ervaring met importeren vanuit China. Betalingen via Paypal, levering via DHL. Tot nu toe 100% tevreden. Ik ben nu op zoek naar een speciale printer voor bedrijfsmatig gebruik en heb deze gevonden in Indonesie voor scherpe prijzen bij diverse leveranciers, ong. $2000. Stuk voor stuk willen ze alleen zaken doen via Western Union of T/T. Mijn vraag: Is het mogelijk een zekerheid in te bouwen bij het overboeken van dit bedrag? De ontvanger kan met mijn gegevens en een MTCN-nummer het geld incasseren. Is het mogelijk om een deel van de gegevens pas te geven als het product ingecheckt is bij DHL? Heeft iemand hier ervaring mee? Is er een andere mogelijkheid om zeker te zijn dat afspraken nagekomen worden? Eventueel via derden maar dan moet de prijs niet 50% hoger komen te liggen. Zaken doen met dit bedrijf is eenmalig. Alvast bedankt. Cees
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept