Jump to content

estrelle2009

Junior
  • Content Count

    23
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2

Personal info

  • You are:
    anders
  • Gender
    Female
  • First name
    Esther
  • Last name
    Philippen
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    36-40
  • You are primarily interested in:
    juridische en fiscal
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    ZIBB, kvk

Company info

  • Location
    Asten
  • Branch
    Industrie & bouw
  1. @Ed, da's nou precies waarom ik zo blijk ben dat ik dit forum heb gevonden! Hulde aan de hele HL filosofie. Wacht maar totdat deze calimero ook groot en wijs is ;D PS: inmiddels juristenloket gevonden, blijkt dat verzoek fijn per fax te mogen. Is dus weg!
  2. ben ik nog ff... moet dit aangetekend, per gewone post, mag het evt ook per fax?
  3. Ja tuurlijk kan ik het de advocaat vragen, die barst waarschijnlijk van de voorbeeldbriefjes en schrijft daar dan weer voor, ik weet niet precies hoe dat werkt, wel dat ik niet te vlug door het betaalde voorschot wil zijn! 't is ook een stukje persoonlijke onzekerheid/onervarenheid. Het antwoord van Fred heeft mij al aan het typen gezet, ik had zo'n vermoeden dat het zo simpel moest zijn, maar ik weet dingen gewoon liever zeker ;D
  4. Ook met de hulptroepen hebben we afgesproken dat we - waar mogelijk - zoveel mogelijk zelf willen doen om zo de kosten te minimaliseren (en 't is gelijk de beste leerschool, lijkt me!). Maar goed, nou adviseert de advocaat dat ik de kantonrechter hier een brief kan sturen met verzoek om uitstel voor een zitting over een dikke anderhalve week. Wil ik heel graag doen, maar ik zit al een uur te googelen op zoek naar iets van een voorbeeldtekst of zo. Iemand? Voordat ik de advocaat weer mail?
  5. ff snel bijkletsen... De balletjes rollen: - accountant werkt hard aan voorlopige cijfers - advocaat hebben we gevraagd zich te stellen voor een rechtbankprocedure die een crediteur voor 1 juli a.s op de rol heeft gezet, met de doelstelling tijd te kopen - fiscalist komt snel assisteren met het "goede plan" bij de fiscus Blijven de kredietverzekeraars over... blijft nasty! (Maar inderdaad Daphne, volgens de advocaat staan die niet meteen op de stoep en zijn die nu minder urgent dan fiscus en rechter) Het goede nieuws is dat we druk in gesprek zijn met eventuele samenwerkings-, fusie cq overnamepartners, en daar zitten hele interessante gesprekken tussen! Mentaal weten we ondertussen niet meer waar onze voor- of achterkant zit en waar we uiteindelijk op uit zullen komen. Je wordt zo geleefd... 's ochtends lijkt de wereld blauw, 's avonds is ie opeens oranje. Er gebeurt te veel binnen zo'n kort tijdsbestek om het allemaal goed te beseffen en het overzicht te bewaren. En elke dag brengt weer iets nieuws, spannends, goeds of teleurstellend. Maar goed, de hulptroepen zijn gemobiliseerd, dus het enige wat wij nu zouden moeten doen is ons hoofd koel houden, toch?
  6. dat bedoel ik nou... advocaat telefonisch niet bereikbaar wegens hele buiten de deur. Gemaild, natuurlijk nog niks teruggehoord... zucht, wachten is niet fijn, daar word ik zenuwachtig van. >:( Morgen nog maar 's achteraan :-\
  7. Hoi Didi, Wow... wat een verhaal! Ik heb nog niet alles kunnen lezen, maar ik ben nou al overdonderd door de immensie en ellende ervan. Wat frustrerend allemaal, de radeloosheid, het gevoel van onmacht, het afwachten, en tsja, dit zijn nou ook niet de zaken die je in je sociale kring aan de grote klok hangt. Ja... daar kan ik ook over meepraten. Emotioneel hebben wij ons dieptepunt nu wel even gehad, een faillissement was immers onvermijdelijk en we hadden er ons al bij neergelegd. Alle moeilijkheden en risico's daarvan waren al 60x de revue gepasseerd, we wisten dat het geen feestje zou gaan worden, maar het einde was in zicht en we zouden er samen wel uitkomen. Slapeloze nachten zijn daaraan vooraf gegaan, veel woorden om niks thuis: allebei duidelijk overbelast, doodmoe, apathisch en sociaal-maatschappelijk nauwelijks meer geinteresseerd, een vierjarige die steeds meer gedragsproblemen en woedeuitbarstingen begint te vertonen, plus, plus, plus... teveel ellende om zelfs hier op te noemen. En dan krijgen we totaal onverwacht een window van een maand, waarin we het tij nog kunnen proberen te keren. Je wil niet weten wat voor energiekick je dan krijgt... het lijkt bijna manisch-depressiviteit: het ene moment ben je totaal in de put, het volgende helemaal euforisch! Hoezo, emotionele achtbaan? ::) Meid, ik hoop dat we allebei de motivatie en energie - die ik in elk geval voor een groot gedeelte uit dit forum heb gehaald -kunnen vasthouden om door te knokken en ons niet te laten kisten. Groetjes, Esther die nog steeds niet klaar is met het lange, lange verhaal van Down, maar hier dus ook gaat meelezen (of is meeleven beter geformuleerd?)
  8. Down (en reageerders), Ik waardeer jullie meelevendheid ten zeerste, echt TOP! We zijn nu al zover overtuigd van een aantal valkuilen, dat advocaat, fiscus en accountant hiermee aan de slag moeten. Dus die komen begin volgende week aan tafel. Wat Maarten terecht schetst, is dat we ons wel erg gesterkt zouden voelen door een ervaren klankbord. Dat heb ik nu met Marco ook afgesproken (Marco, je bent een kei!) Zo'n opmerking van Ruben bijvoorbeeld over die kredietverzekeraars, is goud waard. We zouden het zelf nooit verzonnen, of niet snel uitgevonden, hebben (volgens mij moet ik Ruben nog een reus geven... ;D) en dat soort onbekende informatie blijkt nu gewoon cruciaal, zodat wel heel snelle maar wel afgewogen beslissingen kunnen nemen. We hebben geen tijd meer om alles zelf uit te zoeken en uit te vinden. Als we een faillissement willen voorkomen, moeten er nu meteeen de juiste dingen gebeuren. We lopen gewoon tegen heel veel praktische (juridische, fiscale) dingetjes aan, die je uiteraard bij advocaat en fiscalist kunt neerleggen. Maar a) zijn die niet altijd bereikbaar, waardoor je regelmatig mentaal onnodig druk loopt te maken, met "als, dan... demonen", en b) de teller van die mensen loopt meteen, en dat kunnen we eigenlijk net NIET gebruiken in deze situatie. Die drempel is gewoon te hoog.
  9. He Karen, Snap ik als de beste, toch bedankt voor het snelle hart onder de riem! aan iedereen die heeft gereageerd, bedankt voor jullie kritische opmerkingen en snelle reacties: Ik heb begrepen wat we met de verzekeraars moeten... tijd winnen en betalen. Met de overige crediteuren zitten we al welwillend om tafel, daar komen we vast wel uit. En daarmee is de fiscus dus nu (weer) onze grootste kluif... Ik betaal graag treinkaartjes, van iedereen die van wanten weet met de fiscus ;). Er schijnt best mee te praten zijn, maar wij doen blijkbaar iets verkeerd tot nu toe. Een meerjaren betalingsregeling zou dan de doelstelling zijn! Tuurlijk kan ik een beroep doen op onze fiscalist, maar dan loopt die teller weer gelijk... en volgens mij beginnen ze een beetje huiverig te worden om kosten aan ons te maken, gezien de precaire situatie. Wat ik overigens best snap, maar niet leuk vind.. :(
  10. Oeps... Bericht 13, iets te fel van leer getrokken en ook nog wat gevloekt? Snel allemaal even rechtzetten, is niet goed voor m'n eigen karma. Volgens mij moet ik gewoon snel te bed.. heb 't ff gehad. Welterusten!
  11. Zoooo, koter te bed, met man bijgepraat, Marco bijgemaild en nog even verder gelezen in het draadje van Marcel (ik zit inmiddels op pag 9 ;-) Uiteraard zie ik in dat draadje ook Karin regelmatig langskomen, en stiekum hoop ik dat ze uiteindelijk ook eens bij dit draadje langskomt. Er lijken nl. nogal wat overeenkomsten te zijn: ook wij gaan door, one way or the other, maar als het effe kan zonder rechterlijke tussenkomst en met respect voor alle betrokken partijen. Toch is de sterfhuisconstructie nog niet helemaal uitgesloten, maar wij zullen het niet initiëren... dat hangt echt helemaal van de crediteuren zelf af. En toch raken we er steeds meer van overtuigd dat er hele goede argumenten zijn (en er steeds meer bijkomen) om de boel proberen vlot te trekken, hoe gruwelijk moeilijk dat nu ook blijkt te zijn. Kwestie van karma in evenwicht houden, denk ik; we proberen niet alleen betere ondernemers te worden, we proberen ook nog goede mensen te zijn!
  12. zit wat in, maar ik moet nog veel leren... ik was al "blij" dat het in elk geval tot vrijdag a.s. gerekt is, want het stond al in de uitbesteedsectie... zijn toch alweer een paar daagjes om ons licht op te steken! Niet zelf brief schrijven, bedoel je "as in": nu Marco nader inschakelen? Ik zou m zowiezo per mail bijpraten over onze vorderingen! M'n hubbie is overigens ook niet bepaald onsuccesvol beziggeweest met de telefoon (maar die zie ik nog niet meteen gaan zitten posten op het forum ::) Komt misschien nog wel... Fijne avond allemaal, ik ga onze dochter uit de speelzaal plukken en even frisse lucht in m'n hoofd laten lopen tijdens het eendjesvoeren, haha!!! Morgen weer een nieuwe dag!
  13. Dikkie... er zit toch minimaal nog 1 kredietverzekeraar tussen, waarvan ik het niet eens wist. Wie weet, zitten er nog meer verstopt (hoewel ik me dat niet kan voorstellen, de rest kennen we immers allang).. 't is een (voor ons relatief nieuwe) crediteur die een gebroken boekjaar hanteren, om te kunnen consolideren met haar moederorganisatie in de US. En volgens de - aardige maar zeer besliste - dame van de crediteurenadministratie sluiten ze volgende week het jaar af en mogen er dan geen vervallen openstaande vorderingen meer in de administratie staan. Uiterlijk vrijdag moet het geld op hun rekening staan en anders gaat het linea recta naar de kredietverzekeraar. Betalingsregeling was dus ook al geen optie meer. Zowiezo normaal ook niet, gezien het bedrag (10k). Hoezo, vraag ik uit nieuwsgierigheid, is het bedrag te hoog of te laag om een regeling te treffen? Nou, ik vind dat veel geld, maar voor hun was het te laag.. ??? excuse me ??? De "kleintjes" laten ze maar gewoon omvallen dus?
  14. He Ruben, Ik was er al bang voor... maar ja, proberen kost niks en "nee" heb ik, "ja" kan ik proberen te krijgen, toch? ff snel gecheckt nav jouw opmerking: en 't is er gelukkig maar eentje die gebackupt wordt door een kredietverzekeraar. De voorschotnota van de advocaat ga ik dus maar zsm betalen, lijkt me! 't ziet er naar uit dat we m nodig gaan hebben, niet? Groetjes, Esther
  15. He marcel, wat leuk dat je hier ook bent! Ik lees al dagen af en toe een stukje uit jouw lijntje, sterker nog, het staat NU op het andere IE venstertje. natuurlijk heb ik al vrij snel naar de laatste pagina's geklikt, want ik MOEST weten hoe 't afliep. Ik hoop dat jij en je gezinnetje inmiddels weer lekker in jullie velletje zitten, en dat ons dat uiteindelijk ook gegund zal zijn. Ik hoop ook stiekum dat je een beetje mee blijft kijken hier, want ik ga m'n vorderingen zeker posten. Alle tips en steuntjes in de rug zijn welkom ;D De vier van de vijf succesjes hadden bijna allemaal dezelfde reacties "jezus, wat erg voor jullie, we hadden geen idee dat het zo ver was, waarom hebben jullie niet eerder aan de bel getrokken, natuurlijk proberen we helpen waar we kunnen. veel succes en sterkte, zet 'm op, en VOORAL "hou ons op de hoogte". En dat heb ik wel geleerd inmiddels.... communiceren, communiceren, communiceren is de boodschap. Maar de boodschap is nu pas helder en dus nu ook pas "open"te communiceren, da's ook wel weer fijn. We zitten al zoooo lang in onzekerheid en zoals Marco vanochtend aan telefoon terecht stelde, dan is het heel veraderlijk om maar apathisch bij de pakken neer te gaan zitten als de vorderingen je om de oren blijven vliegen en het lukt gewoonweg niet om "bij" te komen. We hebben onze vechtlust hervonden, en we gaan ervoor! Niemand gaat ons straks verwijten dat we er niet alles aan hebben proberen te doen! Groetjes, Esther
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept