harroprins

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    maak een keuze

Bedrijfsinfo

  • Branche
    Industrie & bouw

harroprins's trofeeën

  1. Ik heb net eind 2017 de pensioenreserve in mijn bv met korting afgekocht. De fiscale waarde is in de loonadministratie opgenomen en de korting is verwerkt. Waar ik nog een vraag over heb is de stand van deze pensioenreserve op de balans van de bv. Deze is namelijk hoger dan de fiscale waarde. Ik neem aan dat dit verschil in de jaarrekening van 2017 ten gunste geboekt moet worden van het resultaat? Per saldo ontstaat er dan ook nog weer een extra last in de VPB sfeer (niet aan gedacht). Is er een andere mogelijkheid om dit verschil te verwerken en zijn er al anderen die hier ook tegenaan gelopen zijn?
  2. Het idee van de accountant was voor dit voorbeeld inderdaad het volgende: - goederenbedrag 100 euro - vrachtkosten 10 euro Voor de BTW aangifte is dit uiteraard dan 110 euro maar dit zou op de ICP aangifte gesplitst moeten worden naar 100 euro goederen en 10 euro diensten. Ik vond het zelf niet echt zinvol omdat de afleverkosten als het ware onderdeel zijn van de totale levering (je zou immers ook de prijs kunnen verhogen) maar ik wilde graag even weten wat de algemene mening hierover was, ik kan er verder niets over vinden dus ik houd aan dat ik alles onder het kopje goederen ga aangeven. In de handleidingen staat niets over het verwerken van bijkomende kosten in de opgaaf ICP. Bedankt voor jullie reacties,
  3. Beste forum gebruikers, Ik heb een vraag over de ICP aangifte. We leveren goederen naar landen in de EU (vooral Duitsland) en brengen voor deze leveringen ook vrachtkosten in rekening. Deze vrachtkosten brengen we alleen in rekening bij leveringen onder de 500 euro. In totaal gaat het om een relatief klein bedrag van 0,25% van de totale omzet naar de EU landen. De accountant geeft aan dat we de leveringen met vrachtkosten moeten splitsen naar goederen en diensten. Ik vroeg me af of dit wel noodzakelijk is. Voor de toepassing van BTW over bijkomende kosten volg je ook het normale percentage. Ik kan hier verder niets over vinden, is er iemand die hier wat meer van weet? Vriendelijke groet, Harro Prins
  4. Hoi Joost, " Dit wordt bekeken per belastingplichtige. " Hoe werkt dit dan voor het genoemde voorbeeld? Dit zou betekenen dat het dus per auto (= gekoppeld aan belastingplichtige) wordt bepaald. Groet, Harro
  5. De regeling is duidelijk maar moet deze toegepast worden per auto of over de totale autokosten. Als je met 2 personen (m/v) die beide werkzaam zijn 2 auto's in gebruik hebt geldt dan als maximale bijtelling de totale autokosten of moet dit per auto bepaald worden. Uitwerking: - auto 1 5 jaar oud cataloguswaarde 80.000 euro (werkelijke kosten 10.000) - auto 2 2 jaar oud cataloguswaarde 30.000 euro (werkelijke kosten 10.000) - werkelijke kosten 20.000 totaal Beide auto's worden prive gebruikt door 2 ondernemers (m/v). Bijtelling per auto berekenen: Auto1 bijtelling 10.000 Auto 2 bijtelling 7.500 Bijtelling total berekenen: Totaal: 20.000 bijtelling
  6. Hallo, Ik wil de administratie van een duitse GmbH gaan voeren met nederlandse software. Is iemand hier bekend mee en zo ja zijn hier risico's aan verbonden. Harro
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.