zeud

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    adviseur
  • Geslacht
    Male

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Deventer

zeud's trofeeën

  1. Hallo, voor een onlangs geworven vaste medewerker wil ik een arbeidscontract opstellen. Dit wil ik graag zo simpel mogelijk houden. Nu begreep ik van een kennis dat het (in het kader van de nieuwe wet Werk en Zekerheid) verplicht is om concurrentiebedingen, relatiebedingen, non-ronselbedingen etc op te nemen? Dit wil ik juist niet, omdat het gewoon voor mij en mijn medewerker niet van toepassing is. Weet iemand hoe dit zit? Alvast bedankt. Groet
  2. Hallo, bij het exploiteren van ons dorpshuis willen we graag enkele medewerkers een vrijwilligersbijdrage geven. Hoe werkt dit precies? Kan dit zomaar? Moeten wij dit aangeven bij de belastingdienst? Of moeten deze mensen dit zelf doen? Grt Zeud
  3. Probleem 1; de activiteiten zijn hetzelfde, daarnaast is er ook een winst en verlies in bepaalde vennootschappen over de jaren heen. Dit zou dan het punt niet moeten zijn. Probleem 2: in 2009 zijn de resultaten break-even dus dit schiet niet op. Waarschijnlijk is er dus niet veel mogelijk...?
  4. In verband met de inbreng was het van belang dat er tenminste 1 dag zelfstandige belastingplicht was voor de bv's. Dit is gebeurd om te voorkomen dat er (eventueel) moet worden afgerekend over de goodwill etc wanneer de fiscale eenheid binnen 3 jaar zou worden verbroken. Hierdoor hebben wij op 31 maart 2007 4 aangiften vpb ingediend over 2006+1e kwartaal 2007 (conform afspraak met Belastingdienst). Vanaf 1 april 2007 hebben dus een fiscale eenheid waarin de resultaten over het 2e tm 4e kwartaal van 2007 zijn aangegeven. Ik hoop dat de ontstane situatie zo iets duidelijker is.
  5. Hallo, Op 31 maart 2007 is ons bedrijf,een VOF, met terugwerkende kracht (per 1/1-06) samengevoegd met een andere BV tot 4 BV's, 3 werkmaatschappijen en een holding. Per 31 maart hebben we voor alle vier BV's een aangifte vpb gedaan over de resultaten van 1 januari 2006 tot en met 31 maart 2007. In 2 van de BV's zit een behoorlijke winst, waardoor er een forse aanslag vpb is gekomen. Per 1 april 2007 is er een fiscale eenheid aangevraagd en een aangifte tm 31/12-07 gedaan; ook hier moest er vpb betaald worden. In 2008 is er echter een verlies en willen we dus carry back toe passen in de fiscale eenheid. Er is echter meer verlies dan dat er in de fiscale eenheid is aangegeven (1/4-07 tot en met 31/12-07). Nu vraag ik me af of we ook de winsten over de periode 1 januari 2006 tot en met 31 maart 2007 (geen fiscale eenheid) kunnen carry-backen? Weet iemand of dit mag en hoe we dit in de aangifte moeten verwerken? Ik hoop dat bovenstaande duidelijk is, zoniet dan hoor ik het graag. Alvast bedankt voor de reactie. Mvgr Zeud
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.